Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord.
|
Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord.
[Re: Brusdalen]
21/03/2022 11:38
|
Labbetuss
Entusiast
|
Entusiast
Lars Monsen er et eksempel på at det går an å lage slik tv. «På villspor» som går nå gir jo flotte naturopplevelser kombinert med interessante mennesker og samtaler.
Den serien går jo i helt motsatt retning. At alt som stort sett gjøres av Monsens meddeltagere er "kjempebra". Scripting og klipping er også utpreget i serien. Siste episode med Sandra Lyng var et eksempel på det. Bakgrunnshistorien hennes var stort sett det en satt igjen med i den episoden. Igjen legges merke til at meddeltageres manglende friluftsegenskaper blir klippet bort. Når du første er inne på Monsen, så vokser hans bragder i hans egne øyne, etter hvert som årene går. Under sendingene fra Finnmarksløpet i år ble han spurt om hvor lav den laveste temperaturen han hadde opplevd. Han svarte 80-90 effektive minusgrader! Det er under -50 og med vind på over 25 m/s. Mye av det han sier tar jeg med en stor klype salt.
Redigert av Labbetuss; 21/03/2022 11:52.
|
|
|
[Re: supernalle]
21/03/2022 12:17
|
mroek
Ivrig
|
Ivrig
Det må også sies at Thomas Alsgaard er vinner av sesong 10 av 71 grader nord, og Røtterud aldri har deltatt før. Men dere får støtte eplekjekkheten hennes, det gjør ikke jeg. Man kan vel kanskje si at du går langt i å forsøke å trykke henne lengst mulig ned i søla, uten at jeg skjønner helt poenget med det. De kunne begge håndtert dette bedre, mens du tilsynelatende plasserer all skyld på henne. Det synes jeg er unfair.
|
|
|
21/03/2022 12:40
|
GeirK
More than words
|
More than words
Men dere får støtte eplekjekkheten hennes Straw man alert.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
21/03/2022 13:09
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Min antakelse er at TA, som den introverte han er, har gått og samlet opp det han har opplevd som smått og stort av gruff fra henne, og så bikket det over. Dessuten har jeg ikke inntrykk av at han er noen glad, romslig, imøtekommende fyr. Hadde en gang en opplevelse med ham på en bensinstasjon, hvor poden ( dengang 8-9 år) , gjerne ville ha autografen hans, men fikk en sur skyllebøtte i stedet.
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
21/03/2022 15:08
|
Gråstein
Besatt
|
Besatt
Det må også sies at Thomas Alsgaard er vinner av sesong 10 av 71 grader nord, og Røtterud aldri har deltatt før. Spør igjen, jeg: Måler du mennesker etter hvor mange ganger de har vunnet 71 grader nord? Jeg skjønner ikke hvorfor verken OL-gull eller seiere i reality-serier skal være viktige momenter når det kommer til å prøve å forstå hvorfor det ble fullstendig krise i kommunikasjonen mellom disse to? (Om noe så er det vel ikke utenkelig at man vil finne ut at de som er så ekstreme i treningsfokuset at de vinner OL i langrenn har noe mindre sosiale antenner enn andre, men det er en ren spekulasjon.) I klippet som er postet over her ser det jo ut som at Røtterud også ber om unnskyldning / forklarer hva hun mente. Jeg heller da til at det er mer "drittunge" å ikke akseptere det, enn å ha feilformulert komplementet i første omgang. (Til "du løper fort til å være så tjukk", så er vi vel enige om at "bra innsats på løpingen!" er et gangbart kompliment, eller er det forbudt å gi komplimenter til folk før de er OL-vinnere? Med andre ord: Var det lov i det hele tatt for Røtterud å gi Alsgaard et kompliment for å ha pushet seg selv, eller var det også feil?)
|
|
|
21/03/2022 16:42
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Hele den situasjonen er vel summen av mye gnaging over rid. TA er 100% fokusert på å vinne alt alltid, mens Røtterud har litt bedre tid til å nyte utsikten. Man merket det på terapien de var igjennom at TA ikke tok tilbakemeldingen der så bra.
Selve situasjonen var jo bare piss. Noe som hadde roet seg med et enkelt unnskyld i etterkant. Svakt av TA å dra mobbekortet. Men blir for dumt å furte i som en drittunge i flere dager.
|
|
|
21/03/2022 16:43
|
JoachimV
Besatt
|
Besatt
Blir vel litt vanskelig når ingen kan lese kart.
Blir vel litt vanskelig når den eneste som kan lese kart er programlederen.
Redigert av JoachimV; 21/03/2022 16:43.
|
|
|
[Re: Dexter]
21/03/2022 17:38
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Hele den situasjonen er vel summen av mye gnaging over rid. TA er 100% fokusert på å vinne alt alltid, mens Røtterud har litt bedre tid til å nyte utsikten. Man merket det på terapien de var igjennom at TA ikke tok tilbakemeldingen der så bra.
Selve situasjonen var jo bare piss. Noe som hadde roet seg med et enkelt unnskyld i etterkant. Svakt av TA å dra mobbekortet. Men blir for dumt å furte i som en drittunge i flere dager. Skal Alsgaard unnskylde at han blir trakassert? Det er ingen tvil om at hun drev med manipulering i dagevis (også omtalt som mobbing), i tillegg til å prøve å vende folk mot ham. Ekstremt skittent spill. Hvorfor folk her ikke klarer å se det er fryktelig merkelig. Vil du også at voldtektsoffre skal si unnskyld til overgriper. Det hadde sikkert løst et eller annet det også (uten at jeg vet hva). Jeg kan ikke se at han furter, men at han ignorer henne. Dette er to forskjellige ting. Han gir tilsvar på oppgulpet hennes, det er det eneste. Det er svært effektivt å ignorere for å få en forandring hos kvinner. Her er det en klar kjønnsforskjell. At hun ikke har ambisjoner i konkurransen kunne hun nok med fordel informert om. Samtidig er det helt klart at en slik holdning til livet er helt uforståelig for Alsgaard. Hvorfor stiller man da opp i en konkurranse?
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
21/03/2022 18:29
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Selve situasjonen var jo bare piss. Noe som hadde roet seg med et enkelt unnskyld i etterkant. Svakt av TA å dra mobbekortet. Men blir for dumt å furte i som en drittunge i flere dager. Skal Alsgaard unnskylde at han blir trakassert? Det er ingen tvil om at hun drev med manipulering i dagevis (også omtalt som mobbing), i tillegg til å prøve å vende folk mot ham. Ekstremt skittent spill. Hvorfor folk her ikke klarer å se det er fryktelig merkelig. Vil du også at voldtektsoffre skal si unnskyld til overgriper. Det hadde sikkert løst et eller annet det også (uten at jeg vet hva). Jeg kan ikke se at han furter, men at han ignorer henne. Dette er to forskjellige ting. Han gir tilsvar på oppgulpet hennes, det er det eneste. Det er svært effektivt å ignorere for å få en forandring hos kvinner. Her er det en klar kjønnsforskjell. At hun ikke har ambisjoner i konkurransen kunne hun nok med fordel informert om. Samtidig er det helt klart at en slik holdning til livet er helt uforståelig for Alsgaard. Hvorfor stiller man da opp i en konkurranse? Trakassert? Da har du nok sett en annen serie enn meg. I vilke situasjoner mener du TA blir trakassert eller mobbet? Ellers så er eksemplet ditt med voldtekt så dumt at det er komisk. Det forutsetter at spørsmålet om skyld allerede er besvart. Hvis din siste kjæreste nå etter x antall år anmelder deg for voldtekt, betyr det at du har voldtatt henne?
|
|
|
21/03/2022 19:26
|
Ndreas
Ivrig
|
Ivrig
Jeg kan ikke se at han furter, men at han ignorer henne. Dette er to forskjellige ting. Han gir tilsvar på oppgulpet hennes, det er det eneste. Det er svært effektivt å ignorere for å få en forandring hos kvinner. Her er det en klar kjønnsforskjell.
 Dette er en reality-serie som klippes for drama, og du ser ut til å være midt i målgruppen. Tror ikke produsentene kunne håpet på noe mer enn dette her.
|
|
|
[Re: Ndreas]
21/03/2022 20:04
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Jeg kan ikke se at han furter, men at han ignorer henne. Dette er to forskjellige ting. Han gir tilsvar på oppgulpet hennes, det er det eneste. Det er svært effektivt å ignorere for å få en forandring hos kvinner. Her er det en klar kjønnsforskjell.
 Dette er en reality-serie som klippes for drama, og du ser ut til å være midt i målgruppen. Tror ikke produsentene kunne håpet på noe mer enn dette her. Jeg er forsåvidt enig i dette.
- Voltaire
|
|
|
[Re: Dexter]
21/03/2022 20:06
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Selve situasjonen var jo bare piss. Noe som hadde roet seg med et enkelt unnskyld i etterkant. Svakt av TA å dra mobbekortet. Men blir for dumt å furte i som en drittunge i flere dager. Skal Alsgaard unnskylde at han blir trakassert? Det er ingen tvil om at hun drev med manipulering i dagevis (også omtalt som mobbing), i tillegg til å prøve å vende folk mot ham. Ekstremt skittent spill. Hvorfor folk her ikke klarer å se det er fryktelig merkelig. Vil du også at voldtektsoffre skal si unnskyld til overgriper. Det hadde sikkert løst et eller annet det også (uten at jeg vet hva). Jeg kan ikke se at han furter, men at han ignorer henne. Dette er to forskjellige ting. Han gir tilsvar på oppgulpet hennes, det er det eneste. Det er svært effektivt å ignorere for å få en forandring hos kvinner. Her er det en klar kjønnsforskjell. At hun ikke har ambisjoner i konkurransen kunne hun nok med fordel informert om. Samtidig er det helt klart at en slik holdning til livet er helt uforståelig for Alsgaard. Hvorfor stiller man da opp i en konkurranse? Trakassert? Da har du nok sett en annen serie enn meg. I vilke situasjoner mener du TA blir trakassert eller mobbet? Ellers så er eksemplet ditt med voldtekt så dumt at det er komisk. Det forutsetter at spørsmålet om skyld allerede er besvart. Hvis din siste kjæreste nå etter x antall år anmelder deg for voldtekt, betyr det at du har voldtatt henne? Du mener at det at hun fortsetter etter at han ber henne slutte ikke er trakassering? Ja, ja. Han er jo helt tydelig på sin oppfatning. Personlig hadde jeg trukket meg innen timer sammen med henne, fordi jeg hadde ansett henne som ubrukelig.
- Voltaire
|
|
|
21/03/2022 21:07
|
runermm
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
TS overrasker stadig, altså.
En lang tråd hvor det brukes betydelige krefter på å diskutere den «digitale skaperen» Elisa Røtteruds motiver og handlinger (?!!)
|
|
|
21/03/2022 21:37
|
terjelo
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
ER sine meritter i fjellet og antall døgn i telt de siste ti årene blåser nok TA av banen, uansett hva han har i O2-opptak og «vinnerskalle» (sukk). Fra Norrøna sin profil på ER:
Career highlights/accomplishments (bullet points).
Imja Tse, Nepal, (6189 MASL) 2012 Ama Dablam, Nepal (6848 MASL) 2013 Mont Blanc, France (4809 MASL), 2014 Ama Dablam, Nepal (6848 MASL), 2015 Norway’s Seven Summits in 7 days, 2016, 2017 Manaslu, Nepal (8163 MASL), 2017 Himlung Himal, Nepal (7126 MASL) 2019
Dama er tøff, har sin egen stil og bryter med normen satt av Monsen, Næss og Aasheim. Jeg digger det. TA bryr jeg meg null om. TV-klipping får frem det verste i dem begge, som man må forvente. Who cares?
|
|
|
21/03/2022 22:18
|
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Er vi virkelig kommet dit at dere seriøst diskuterer reality TV? Nå begynner jeg å bli redd for fremtiden til dette forumet.
|
|
|
22/03/2022 06:27
|
runermm
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Eller man kan se positivt på det: TS er i ferd med å bli det nye Reddit hvor den enorme brukermassen diskuterer hva som helst 
|
|
|
[Re: JoachimV]
22/03/2022 07:37
|
JoachimV
Besatt
|
Besatt
Nå måtte jeg se hva dette var for noe tull og fullstendig enig med deg Supernalle. Hodeløst angrep av tøtterud, får helt vondt av å se hvor blond det går an å være med å lage en skikkelig fest ut av at en voksen person klarer å spørre om veien. Godt velorganisert angrep som hun tydeligvis har venta på muligheten til å få pirke litt der det gir mest effekt. Dette er verre enn mobbing og det er stygt. ER sine meritter i fjellet og antall døgn i telt de siste ti årene blåser nok TA av banen, uansett hva han har i O2-opptak og «vinnerskalle» (sukk). Fra Norrøna sin profil på ER:
Imja Tse, Nepal, (6189 MASL) 2012 Ama Dablam, Nepal (6848 MASL) 2013 Mont Blanc, France (4809 MASL), 2014 Ama Dablam, Nepal (6848 MASL), 2015 Norway’s Seven Summits in 7 days, 2016, 2017 Manaslu, Nepal (8163 MASL), 2017 Himlung Himal, Nepal (7126 MASL) 2019
Dama er tøff, har sin egen stil og bryter med normen satt av Monsen, Næss og Aasheim. Jeg digger det. TA bryr jeg meg null om. TV-klipping får frem det verste i dem begge, som man må forvente. Who cares? Guida instaturer i Nepal med bærehjelp. Imponerende. Det hadde jeg og hoppa på for den betalingen hu får.
|
|
|
22/03/2022 07:38
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Reddit er jo nymotens, TS er myyye eldre 
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
[Re: Anders A-R]
22/03/2022 08:06
|
mob
Avhengig
|
Avhengig
Reddit er jo nymotens, TS er myyye eldre  TS er VGs nye Nettby 
|
|
|
22/03/2022 08:19
|
GeirK
More than words
|
More than words
Godt velorganisert angrep som hun tydeligvis har venta på muligheten til å få pirke litt der det gir mest effekt. Det er min erfaring at mange overvurderer sine ferdigheter som tankeleser. Jeg har ingen grunn til å tro at du er et unntak.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
22/03/2022 08:31
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Godt velorganisert angrep som hun tydeligvis har venta på muligheten til å få pirke litt der det gir mest effekt. Det er min erfaring at mange overvurderer sine ferdigheter som tankeleser. Jeg har ingen grunn til å tro at du er et unntak. Du har valgt å tolke det på en spesifikk måte du også. Samtidig har hun en gjennomgående manipulerende oppførsel gjennom hele serien.
- Voltaire
|
|
|
22/03/2022 08:31
|
JoachimV
Besatt
|
Besatt
Godt velorganisert angrep som hun tydeligvis har venta på muligheten til å få pirke litt der det gir mest effekt. Det er min erfaring at mange overvurderer sine ferdigheter som tankeleser. Jeg har ingen grunn til å tro at du er et unntak. Akkurat som du selv leser tankene hennes om hva hun synes. Ingen unntak der eller gitt.
Jeg forstod det ikke som at hun dreit ham ut. Jeg forstod det som at hun synes det var bra at han tok mot til seg og spurte noen fremmede om veien.
Men greit at han misforstod. Det skjer - og man kan overreagere når man er sliten.
Det som er håpløst er at han går all out drama queen i full to døgn og ikke greier å legge dette bak seg.
|
|
|
22/03/2022 08:36
|
appelsin2
Avhengig
|
Avhengig
"Mobbing" i reality er som å bli slått i trynet i en boksekamp, det er noe man aksepterte når man ble med i leken.
De som er mot boksing kan se på sykling (mesterenes mester)
|
|
|
[Re: terjelo]
22/03/2022 08:36
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
ER sine meritter i fjellet og antall døgn i telt de siste ti årene blåser nok TA av banen, uansett hva han har i O2-opptak og «vinnerskalle» (sukk). Fra Norrøna sin profil på ER:
Dama er tøff, har sin egen stil og bryter med normen satt av Monsen, Næss og Aasheim. Jeg digger det. TA bryr jeg meg null om. TV-klipping får frem det verste i dem begge, som man må forvente. Who cares? Hun slet med å dytte en sykkel opp en bakke, og skreik og bærte seg fordi Alsgaard lå noen meter foran (gikk opp på den lille bakketoppen). Null kred fra min side.
- Voltaire
|
|
|
[Re: appelsin2]
22/03/2022 08:38
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
"Mobbing" i reality er som å bli slått i trynet i en boksekamp, det er noe man aksepterte når man ble med i leken.
De som er mot boksing kan se på sykling (mesterenes mester) Når de er et fast team har det ingen fornuft i seg. Det er konterintuitivt. Hun svekker med vilje lagets konkurranseevne.
Redigert av supernalle; 22/03/2022 08:39.
- Voltaire
|
|
|
22/03/2022 08:45
|
erijon
Ivrig
|
Ivrig
Selve situasjonen var jo bare piss. Noe som hadde roet seg med et enkelt unnskyld i etterkant. Svakt av TA å dra mobbekortet. Men blir for dumt å furte i som en drittunge i flere dager. Skal Alsgaard unnskylde at han blir trakassert? Det er ingen tvil om at hun drev med manipulering i dagevis (også omtalt som mobbing), i tillegg til å prøve å vende folk mot ham. Ekstremt skittent spill. Hvorfor folk her ikke klarer å se det er fryktelig merkelig. Vil du også at voldtektsoffre skal si unnskyld til overgriper. Det hadde sikkert løst et eller annet det også (uten at jeg vet hva). Jeg kan ikke se at han furter, men at han ignorer henne. Dette er to forskjellige ting. Han gir tilsvar på oppgulpet hennes, det er det eneste. Det er svært effektivt å ignorere for å få en forandring hos kvinner. Her er det en klar kjønnsforskjell. At hun ikke har ambisjoner i konkurransen kunne hun nok med fordel informert om. Samtidig er det helt klart at en slik holdning til livet er helt uforståelig for Alsgaard. Hvorfor stiller man da opp i en konkurranse? At du er den eneste her inne som mener at TA blir trakassert og at han ikke furter synes jeg er merkelig.
Jeg har visst begynt å trene igjen...
Er på utkikk etter: Spinergy hjul Coda sykkeldeler
|
|
|
[Re: mob]
22/03/2022 08:59
|
runermm
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
|
|
|
22/03/2022 09:03
|
GeirK
More than words
|
More than words
Du har valgt å tolke det på en spesifikk måte du også.
Nei. Jeg referer kun til hva jeg observerer. Jeg publiserer ikke detaljerte beskriveler av hva jeg gjetter på foregår inni hodene til folk
|
|
|
22/03/2022 09:03
|
GeirK
More than words
|
More than words
Godt velorganisert angrep som hun tydeligvis har venta på muligheten til å få pirke litt der det gir mest effekt. Det er min erfaring at mange overvurderer sine ferdigheter som tankeleser. Jeg har ingen grunn til å tro at du er et unntak. Akkurat som du selv leser tankene hennes om hva hun synes. Ingen unntak der eller gitt.
Jeg forstod det ikke som at hun dreit ham ut. Jeg forstod det som at hun synes det var bra at han tok mot til seg og spurte noen fremmede om veien.
Men greit at han misforstod. Det skjer - og man kan overreagere når man er sliten.
Det som er håpløst er at han går all out drama queen i full to døgn og ikke greier å legge dette bak seg.
Nei. Det er hva jeg observerte - ikke hva jeg gjetter på.
|
|
|
22/03/2022 09:13
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Du har valgt å tolke det på en spesifikk måte du også.
Nei. Jeg referer kun til hva jeg observerer. Jeg publiserer ikke detaljerte beskriveler av hva jeg gjetter på foregår inni hodene til folk Lol
- Voltaire
|
|
|
|
|