|
Trek Supercaliber
|
Trek Supercaliber
20/03/2022 21:30
|
NjuK
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Noen erfaringer med Trek Supercaliber her? Kjører mest maratonritt, og ett rundbaneritt i ny og ne. Og trener på hjemlige stier innimellom. Er dette en sykkel for meg, eller blir den litt for pinglete med 60mm demping bak?
Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
|
|
|
Re: Trek Supercaliber
[Re: NjuK]
21/03/2022 07:12
|
Gullars
Ivrig
|
Ivrig
Det er vel en dedikert rundbane sykkel 😀 Har bestilt den til eldste datteren som kjører NC Rundbane og går på NTG på terreng linja og får den i juni 22.
Tror den er perfekt til bruken om du liker syklene litt "skarpe" dvs aggressive og kvikke.
Den er jo relativt langt fra for eks Scott Spark som i 2022 modell har 120mm vandring framme og bak med dertil slakk styrevinkel.
Den har seier fra OL og WC under beltet så det er vel bevist at den fungerer til bruket, det kommer mer an på om du liker det den tilbyr.
Har vurdert den selv til trening og ritt, mest fordi jeg liker hardtail best men trenger litt mer komfort.
Den største ulempen slik jeg ser det er pris og tilgang.
AG
40+ and still climbing......
|
|
|
[Re: Gullars]
21/03/2022 07:19
|
NjuK
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Det er vel en dedikert rundbane sykkel 😀 Har bestilt den til eldste datteren som kjører NC Rundbane og går på NTG på terreng linja og får den i juni 22.
Tror den er perfekt til bruken om du liker syklene litt "skarpe" dvs aggressive og kvikke.
Den er jo relativt langt fra for eks Scott Spark som i 2022 modell har 120mm vandring framme og bak med dertil slakk styrevinkel.
Den har seier fra OL og WC under beltet så det er vel bevist at den fungerer til bruket, det kommer mer an på om du liker det den tilbyr.
Har vurdert den selv til trening og ritt, mest fordi jeg liker hardtail best men trenger litt mer komfort.
Den største ulempen slik jeg ser det er pris og tilgang.
AG Utfordringen min opp mot en sykkel som jeg ser det er at en litt rund i kantene mann veier mer enn din datter, og det er da jeg er spent på om 60mm blir for lite.
|
|
|
21/03/2022 07:45
|
Gullars
Ivrig
|
Ivrig
Kjente på den tankegangen når jeg vurderte den selv, er 92kg selv ;o) Kjører i dag på en Ibis Ripley AF som sies å tråkke bra, men jeg synes den er litt trå. Hadde tidligere Santa Cruz Tallboy 3 og før den Giant Anthem bla.
Vi har en 18åring i klubben som kjører rundbane og maraton på en Supercaliber og han klarte å ta bakramma på sin uten at det var noen direkte fysisk skade, så den er kanskje litt skjør....
Samtidig så er det jo flere av Lillehammer CK sine unge lovende som kjører på Supercaliber. Det begynte vel i fjor og fortsetter i år etter mange år på Scott.
Supercaliber er for meg kjørefølelsen til en hardtail med litt ekstra komfort og grep pga. de 60mm med vandring som er der. At den er skjørere enn noe som er grøvre er vel naturlig, men tror ikke de 60mm med vandring er begrensningen det er vel heller hele konseptet med lite vandring, bratte vinkler og lett vekt kombinert.
AG
|
|
|
[Re: larsb]
21/03/2022 10:20
|
NjuK
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Ja, har lest den. Men dette er en test. Alltid greit å høre fra noen som har erfaringer med type sykkel også.
|
|
|
21/03/2022 10:22
|
Gullars
Ivrig
|
Ivrig
Det er vel gjort en test hos Flow mountainbike og som beskriver mye av det samme. Kapabel sykkel med rett pilot som aksepterer at den har kort vandring. Supercaliber test i FlowDekk er jo alltid en viktig faktor for hvordan en sykkel oppleves. AG
|
|
|
|
|
|