Hei!
Har investert i en thule sportsvogn, hvor håpet var å bruke den mye med sykkel. Jeg kjøpte meg en scott scale 900 (en xxl variant som kostet rundt 10-12k) for noen år siden, og tanken var å bruke denne sykkelen til å dra vogna.
Utfordringen er at medfølgende qr aksling er for kort (den som sitter på sykkelen er enda kortere, da thule sin er ekstra lang for å få plass til ezhitch biten)…
Denne her fulgte altså med vogna, som er noe lenger enn min qr aksling. Sykkelen min har sram eagle nx, så jeg tror at akslingen er ekstra bred da denne ikke passer. Rammen har i tillegg ikke plass til selve ezhitch biten i droputen, slik at jeg også måtte ha en
slik spacer også, som gjør at akslingen trenger å være enda lenger.
Har vært på xxl, de kunne ikke hjelpe… og en annen lokal sjappe, de hadde en qr aksling som var alt for lang igjen, i tillegg til at den stakk ut på den ene siden, så var også gjengene for lang ute...
Så da gjenstår det vel å prøve å bestille en selv, men når jeg søker på dette så ser det ut til at de vanligste målene er 100mm på forhjulet og 130mm bak, men hvordan måles disse?
Har lagt ved bilde, som dere ser er denne ca 20cm jeg antar at jeg trenger ca 1-1,5cm. Vil det si at jeg trenger en qr aksling som er 215mm? Evt noen andre tips?
![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=121907&filename=image1.png)