Selger min trofaste Fuji Tahoe 1.5 hardtail. Kjøpt ny hos Birk i 2014 og har kun hatt én eier, altså meg. Legger ved opprinnelige specs fra 99spokes.com.
Jeg gjorde noen småtilpasninger på sykkelen i fjor. Byttet ut de originale bremsehendlene fra Hayes (umulig å lufte) til Shimano MT396 foran og Shimano Deore MT410 bak (fikk ikke tak i samme modell foran og bak). Bremseslangen foran kan kanskje oppfattes noe lang, men det er i såfall relativt enkelt å tilpasse.
Byttet også begge bremseskivene. Kassett er også relativt ny, det samme er kjedet. Sykkelen er meget lite brukt, noe som betyr at det er bra med liv igjen i de originale Hutchinson-dekkene. Hvis det er av interesse, kan kjøper også få med helt splitter nye Continental TopContact II Winter piggfrie vinterdekk (verdi 598,-). Pedaler følger ikke med.
Det er en terrengsykkel, så den har noen små bruksmerker, men annet kan man nesten ikke forvente. Dette er en solid, allsidig tursykkel som har blitt oppbevart tørt og fint og som har mange mil igjen i terrenget.