Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ny demper fra FOX, og er det noe poeng?

Ny demper fra FOX, og er det noe poeng? #2701771 17/03/2022 07:15
T
Tommy D. Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
T
Er vel strengt tatt ikke offisiell helt enda ut i fra hva jeg kan se, da den gamle fortsatt ligger på hjemmesiden deres.
https://www.deporvillage.net/fox-ra...0oUpFrrY25h366h164s0OpeBmCIaAlQ_EALw_wcB

Ikke billig, men er enda viktigere, er det noe poeng med 3-4 cm vandring på gravel/grus ala Nord- Østmarka?

Straks 3 år inn i beslutningsprosessen, og blir stadig satt tilbake av "ny" teknologi.

T.

Re: Ny demper fra FOX, og er det noe poeng? [Re: Tommy D.] #2701779 17/03/2022 07:51
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: Tommy D.
Er vel strengt tatt ikke offisiell helt enda ut i fra hva jeg kan se, da den gamle fortsatt ligger på hjemmesiden deres.
https://www.deporvillage.net/fox-ra...0oUpFrrY25h366h164s0OpeBmCIaAlQ_EALw_wcB

Ikke billig, men er enda viktigere, er det noe poeng med 3-4 cm vandring på gravel/grus ala Nord- Østmarka?

Straks 3 år inn i beslutningsprosessen, og blir stadig satt tilbake av "ny" teknologi.

T.

Jeg har akkurat testet en Canyon Grizl CF SLX eTap Suspension med Rock Shox XPLR-gaffel. Den kommer på Landevei.no og i Fri Flyt på papir om kun kort tid.
Vi har tidligere testet BMCs URS LT med en annen dempegaffel: https://www.landevei.no/sykler/gravel/test-av-bmc-urs-lt-en-fulldempet-gravel-sykkel

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Ny demper fra FOX, og er det noe poeng? [Re: Tommy D.] #2701819 17/03/2022 11:11
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Hva man liker og hva som er et poeng eller ikke er selvsagt individuelt. På tørre grusveier i Nordmarka ville jeg heller hatt en rask racersykkel med feit styretape, 30 mm slangeløse dekk og ørlite svikt i setepinne/styre fremfor en 9-10 kg tung grussykkel med demper(e). En demper gir ekstra vekt, mer som kan gå i stykker og skal vedlikeholdes. Med mindre man ønsker å bruke sykkelen ofte på veldig grov grus eller diverse (enkle) stier ville jeg valgt en lett grussykkel uten fiksfakserier. Så mitt svar på spørsmålet ditt er "nei det er ikke noe poeng".

(men kanskje jeg burde ventet til blekka med Øyvind sin test ligger i postkassa, den skal jeg lese :-)

Lykke til, på tide å hoppe i det og ta en beslutning. . .

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Ny demper fra FOX, og er det noe poeng? [Re: EmilZipp] #2701826 17/03/2022 11:31
T
Tommy D. Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
T
Står på kanten til å hoppe, med kone som dytter i ryggen...

Er på 28mm i dag (max på ramma) og går helt greit i marka, men er da litt i tvil om ny grussykkel bare skal være litt bredere (opp til ca. 40mm), eller om man da heller bør komplementere med en grus-tanks (50mm) istedet.
Spent på Landeveis vurdering, da jeg tviler litt på demper og unødvendig mye vekt... kanskje!

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå