Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Anbefalt rulle?

Anbefalt rulle? #2701098 09/03/2022 21:43
K
katamarankongen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Jeg kjøpte nylig en sykkel jeg eg veldig fornøyd med, og vil nå ha en rulle. Det nærmer seg finere vær, men jeg ønsker å ha muligheten til å sykle inne i 1-2 mnd til fremover, samt enda mer neste år.

Uansett. Har sett på Wahoo Kickr & Wahoo Kickr Core.

Både XXL, Bikeshop og medex.no(?) har ganske ålreite priser på disse nå, sammenlignet med året før. Ser billig ut.

Kjøper jeg Kickr Core blir jeg å trenge en ny kassett, som ser ut til å ligge på ca 750,-.

Så, totalpris ca 7600 vs 9000 for Kickr Core vs Kickr v5. Sistenevnte har en kassett jeg kan bruke, ellers lite jeg vil få ekstra glede av, tror jeg.

Heller mot Kickr Core.

Har både googlet og lest, men jeg ser svært få grunner til å betale ekstra for Kickr v5.

Det eneste som bekymrer meg er noen anekdoter enkelte har om at de tippes mot høyre når de sykler med Kickr Core.. Det ville nok irritert meg på sikt, og det er ikke bare èn anektode skal man tro på google. Det er en del som klager på det.

https://old.reddit.com/r/Zwift/comments/f14s64/how_do_i_stop_my_kickr_core_from_tilting_right/

Men, klart, de misfornøyde er de som klager mest.

Verdt å betale rundt 2000,- ekstra for Kickr v5?

Jeg har strengt tatt råd til det, men om Kickr Core _ikke_ har for vane å tippe mot høyre så merker jeg nok ingen forskjell..

Takk :-)

Redigert av katamarankongen; 09/03/2022 21:46.
Re: Anbefalt rulle? [Re: katamarankongen] #2701112 10/03/2022 07:06
Gullars Offline
Ivrig
Ivrig
Har begge 2 og kan anbefale begge.

Kjøpte V5 som nr. 2 da det ikke var mulig å få tak i Core midt i verste corona perioden.

Bedre nøyaktighet dvs. 1% mot 2% og ingen kalibrering samt høyere motstand, sammenleggbare høydejusterbare bein med litt "vuggeeffekt" er vel de største forskjellene på V5 vs. Core

Tror du blir fornøyd med begge!!

AG

40+ and still climbing......
Re: Anbefalt rulle? [Re: katamarankongen] #2701113 10/03/2022 07:09
T
torbus Offline
Entusiast
Entusiast
T
Vet ikke noe om tipping, men etter å ha brukt Kickr V5 siden i fjor høst, er det en ting jeg er fryktelig glad for at jeg har: Grep til å løfte rulla. Nå står min relativt stille på et rom, men uten ubegrenset plass, trenger jeg noen ganger å flytte den ørlite for å komme fram i noen skap på den ene siden, og det bæregrepet er alene verdt de par tusen kronene mer jeg betalte for V5 enn jeg ville betalt for Core.

Dersom du må flytte rulla i ny og ne, selv om det er lite, ville jeg i hvert fall vurdert å betale for det grepet V5 har, og som Core ikke har, for det er gull verdt når du må løfte på en klump på 20+ kilo.

Kickr V5 er nok i utgangspunktet litt overkill for min del, men rulle uten grep til å løfte den høres plundrete ut.

Redigert av torbus; 10/03/2022 07:12.
Re: Anbefalt rulle? [Re: katamarankongen] #2701121 10/03/2022 07:57
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Gode betraktinger fra begge over. Jeg er veldig fornøyd med min Core. Jeg kunne gjerne ha hatt håndtaket og høydejustering som toppmodellen har men for meg var den ikke verdt merprisen.
Du sier kassett koster 750. Det trenger den ikke å gjøre. Du kan godt kjøre en mye billigere kassett på rulla, bare den passer mtp utveksling og inndeling.

- Stefan
Re: Anbefalt rulle? [Re: katamarankongen] #2701123 10/03/2022 08:04
M
Mr.Jacobsen Offline
Ringrev
Ringrev
M
Veldig fornøyd med min Core, men hadde v5 kosta 9 da jeg kjøpte så hadde jeg med 100% sikkerhet kjøpt den. Litt mer kompakt når den er slått sammen, autokalibrering og bærehåndtak er gode oppgraderinger fra Core i mine øyne.

Re: Anbefalt rulle? [Re: katamarankongen] #2701136 10/03/2022 08:36
D
DBrodshaug Offline
Ringrev
Ringrev
D
Den Sunrace-kassetten som sitter på V5 er ikke kjent for å være veldig stillegående, koster litt over 500,- for en 105-kassett..

9000,- for V5 er en veldig fin pris, men nå er jo Core på tilbud til 6000,-....

Autokalibrering er kjekk, men man må tross alt stoppe opp og coaste for at den skal trigges, så helt auto er den ikke. Erfaringsmessig trenger man ikke akkurat kalibrere før hver økt om man har nogenlunde stabile omgivelser.

Re: Anbefalt rulle? [Re: katamarankongen] #2701293 11/03/2022 09:38
Panda Offline
Besatt
Besatt
Sitat: katamarankongen

Det eneste som bekymrer meg er noen anekdoter enkelte har om at de tippes mot høyre når de sykler med Kickr Core.. Det ville nok irritert meg på sikt, og det er ikke bare èn anektode skal man tro på google. Det er en del som klager på det.

https://old.reddit.com/r/Zwift/comments/f14s64/how_do_i_stop_my_kickr_core_from_tilting_right/

Den gjør det, tipper litt til høyre. Særlig under høy belastning typ all out spurter og sånn. Det må vel ha noe med at det er litt mer ekstra vekt på høyre side av home trainer'en enn venstre.
Kan ikke si jeg har vært voldsom plaget av dette, er bare å kompensere litt til venstre med kroppen de gange det spurtes hardt i ritt.
Ellers er det jo mange som plasserer to sandsekker bakpå beina. Har jo litt å si hvor tung rytteren er også.

Re: Anbefalt rulle? [Re: katamarankongen] #2701306 11/03/2022 10:27
R
rusleape Offline
Medlem
Medlem
R
Kan anbefale Kickr Core hvis den uansett bare skal stå på en plass. Den er mer enn kraftig nok til de fleste, kobler seg fint og stabilt med både BE og ANT+. Den er også relativt stillegående. 2.000 kr for et håndtak er dyrt. Kan også legge til at kundesupporten til Wahoo er god. Min rulle tok kvelden forrige uke da den ikke ville rapportere watt og fikk ny på garanti (2 år).

Prøver nå Tacx Neo 2T. Den er hakket mer stillegående og har litt bevegelse fra side til side, som gir økt komfort under lengre økter. Tacx-rulla kan også brukes omtrent som vanlig uten strøm (mangler da nedoverbakkesimulering), noe som kan være fint hvis du vil ta den med på ritt eller ta en rulleøkt på veranda, stue og andre steder hvor du ikke har ditt faste oppsett. En siste gimmick med den er road feel (vibrering på brostein, grus, treverk i Zwift).

Moderator  support, Valentino