Jeg kjøpte nylig en sykkel jeg eg veldig fornøyd med, og vil nå ha en rulle. Det nærmer seg finere vær, men jeg ønsker å ha muligheten til å sykle inne i 1-2 mnd til fremover, samt enda mer neste år.
Uansett. Har sett på Wahoo Kickr & Wahoo Kickr Core.
Både XXL, Bikeshop og medex.no(?) har ganske ålreite priser på disse nå, sammenlignet med året før. Ser billig ut.
Kjøper jeg Kickr Core blir jeg å trenge en ny kassett, som ser ut til å ligge på ca 750,-.
Så, totalpris ca 7600 vs 9000 for Kickr Core vs Kickr v5. Sistenevnte har en kassett jeg kan bruke, ellers lite jeg vil få ekstra glede av, tror jeg.
Heller mot Kickr Core.
Har både googlet og lest, men jeg ser svært få grunner til å betale ekstra for Kickr v5.
Det eneste som bekymrer meg er noen anekdoter enkelte har om at de tippes mot høyre når de sykler med Kickr Core.. Det ville nok irritert meg på sikt, og det er ikke bare èn anektode skal man tro på google. Det er en del som klager på det.
https://old.reddit.com/r/Zwift/comments/f14s64/how_do_i_stop_my_kickr_core_from_tilting_right/Men, klart, de misfornøyde er de som klager mest.
Verdt å betale rundt 2000,- ekstra for Kickr v5?
Jeg har strengt tatt råd til det, men om Kickr Core _ikke_ har for vane å tippe mot høyre så merker jeg nok ingen forskjell..
Takk :-)