Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sko!!

Sko!! #2699906 25/02/2022 12:23
O
Odaskisykkel Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
O
Dette er vell egt. feil plass å poste men vet at en del her også er aktive på ski så prøver likevel! Er ute etter nye rene skøytesko til trening og konkurranse er 16, jente og har relativt små føtter (37) ferdig utvokst. Ønsker å kunne bruke de til rulleski senere også. Har smal hel men ikke veldig smal framfot. Litt sånn andeføtter 😂. Noen som har erfaringer med Salomon ifh til Alpina ifh til Rossignol ifh til Fischer ? Har budsjett mellom 3 til 5 tusen. Har hatt juniorsko tidligere men nå er det tid for å gå videre, trenger noe som støtter godt og gir bra kraft i frasparkene. Erfarer Salomon som de jeg har likt best til nå.

Re: Sko!! [Re: Odaskisykkel] #2699944 25/02/2022 21:03
Hen9ng Offline
Entusiast
Entusiast
Alpina og Rossignol er relativt brede. Fischer og Salomon et sted midt i mellom, mens Madshus regnes nå som en av de smalere. For meg hørtes det ut som Fischer eller Salomon kanskje er stedet å starte. Av nye Fischer sko er Carbonlight modellen et svært godt valg som er innenfor budsjett. Salomon s-race Carbon er også innenfor. Begge er relativt stive sko og er modellen under toppmodellen. Den store forskjellen ligger i at disse ikke har en hel støpt karbonsåle. Men selve ankelstøtten er i karbon og bør være mer enn stiv nok og være et stort steg opp fra juniorskoene. Karbonsålen på toppmodellen kan kanskje gi en ekstra boost i frasparket.

Om det er aktuelt har jeg et par fischer speedmax sko (kjøpt i 2019) i str. 37 damemodell som skal selges. Dette er fischers toppmodell som ikke har hatt særlig andre endringer enn design de seneste årene. De er brukt, men mange mange timer igjen. Ser for meg 1500,-. Har bilder om det er aktuelt.

Re: Sko!! [Re: Odaskisykkel] #2700073 27/02/2022 19:39
O
Odaskisykkel Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
O
Takk. Tror jeg bestiller S/race eller carbonlite. Hadde kanskje tenkt speedmax da de er på salg flere steder men helt utplukket i størrelse 37. Tror det er best å kjøpe nytt med tanke på at skoen formes etter foten. Men tusen takk for tilbudet.

Re: Sko!! [Re: Odaskisykkel] #2700076 27/02/2022 19:55
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har ikke skøytestøvler, men jeg har samme type gakk-gakk bein og syns Alpina sine klassiskstøvler passer høvelig bra for mine bein. Og "normale" i størrelsen for mitt vedkommende i hvertfall.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Sko!! [Re: Odaskisykkel] #2700252 01/03/2022 12:02
Hen9ng Offline
Entusiast
Entusiast
Hvis du ønsker speedmax/sko med hel karbonsåle ligger det ganske mange ubrukte på Finn også eventuelt. Se på denne for eksempel; https://www.finn.no/238842893

Re: Sko!! [Re: Odaskisykkel] #2700256 01/03/2022 12:30
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M
Det er forskjell på bredde innenfor Alpina sine klassiskstøvler, om det også gjelder skøytestøvlene vet jeg ikke. For å finne denne informasjonen måtte jeg inn i PDFer og lete. Det var ingen informasjon hverken på Alpina sine nettsider eller på butikkers nettsider. Comp-versjonen av Alpina har bredere lest enn tur- og Pro-modellen, så om du har bred fot ville jeg sjekket ut «Alpina Comp Skate».

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Moderator  support