Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 24 av 29 1 2 22 23 24 25 26 28 29

Ukraina

Re: Ukraina [Re: Duck] #2721606 30/09/2022 16:02
A
appelsin2 Offline
Avhengig
Avhengig
A
Sitat: Duck
Det samme gjelder Putins ytterligere nedstigning etter invasjonen i februar. Ingenting av dette skyldes Putin i utgangspunktet. Han er i så måte et symptom, eller virkning av en hårreisende årsak, skapt av tysk politikk - eller også EU-politikk. Når det gjelder vår befatning med dette, så skyldes det bare indirekte Energiewende - eller Putin. Den ene og høyst konkrete årsaken er prissmitte gjennom de to siste utenlandskablene.

Hvorfor sitere folk som har så til de grader manglende forståelse for hva "indirekte" og "utgangspunktet" betyr? Eller er det bevisste greier? Selve argumentasjonen henger jo noenlunde på greip, men det for da være måte på idiotisk språkbruk.

Re: Ukraina [Re: HeavyDude] #2721609 30/09/2022 16:25
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: HeavyDude
Hellestveit er interessant , men møter motbør fra juridiske kolleger her :
https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/xg4LOV/russland-har-ikke-folkeretten-paa-sin-side

Hun svarer så til de grader på tiltale på Dagsnytt 18 nå. Hun har bra call på egne forhold og svarer godt for seg. Sitter en trøtt pensjonist i andre enden og sliter litt med hva han egentlig mener.

Ca 18.20
.

Redigert av JoachimV; 30/09/2022 16:25.

Re: Ukraina [Re: Peddal-pedanten] #2721610 30/09/2022 16:50
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: Peddal-pedanten

For ordens skyld: Putin holdt en tale - men hva ble gjort, "juridisk" sett ? Ble dokumenter underskrevet ? I såfall, hvaslags dokumenter ?

Edit: Tillegg: Jeg har i efterkant sett at NRK nevner fire dokumenter som ble underskrevet, men ikke betegnet de nærmere. Så: President-dekreter ?

Det er sånn jeg tolker det et dekret for hver region.

Det dreier seg om Donetsk, Luhansk, Kherson og Zaporizjzja.

Står litt Her.

Surrealistisk.

Jeg prøver å finne film eventuelt bilder fra seremonien. Noen som har sett noe?

Redigert av JoachimV; 30/09/2022 16:56.

Re: Ukraina [Re: JoachimV] #2721612 30/09/2022 17:54
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: JoachimV

For ordens skyld: Putin holdt en tale - men hva ble gjort, "juridisk" sett ? Ble dokumenter underskrevet ? I såfall, hvaslags dokumenter ?

Edit: Tillegg: Jeg har i efterkant sett at NRK nevner fire dokumenter som ble underskrevet, men ikke betegnet de nærmere. Så: President-dekreter ?

Står litt Her.

Surrealistisk.

Sånn jeg tolker det så er nå de annekterte regionene juridisk underlagt Russland, noe som impliserer at de skal forsvares som Russisk territorium med alt det impliserer.

Dette er Hitler-Tyskland på 30-tallet om igjen.

https://twitter.com/irgarner/status/1575904607318212608?s=20&t=1595lgThr9zoqyuK9rs_tQ

Så får vi se hvor samlet de vil følge Putler og hvor mye ressurser de har å legge i potten.

Redigert av skubisan; 30/09/2022 17:54.
Re: Ukraina [Re: skubisan] #2721613 30/09/2022 18:01
P
Peddal-pedanten Offline
Entusiast
Entusiast
P
Sitat: skubisan

Står litt Her.

Surrealistisk.

Sånn jeg tolker det så er nå de annekterte regionene juridisk underlagt Russland, noe som impliserer at de skal forsvares som Russisk territorium med alt det impliserer.

Dette er Hitler-Tyskland på 30-tallet om igjen.

https://twitter.com/irgarner/status/1575904607318212608?s=20&t=1595lgThr9zoqyuK9rs_tQ

Så får vi se hvor samlet de vil følge Putler og hvor mye ressurser de har å legge i potten.

Altså, med Putins velkjente ydmykhet overfor finjusen ;-), regner jeg ikke med at dette nødvendigvis ER juridisk avklart i forhold til russisk rett, men det jeg altså lurte på, var om det var dekreter utifra Presidentens eget initiativ, eller om det var på grunnlag av et tidligere vedtak om dette i Dumaen.

Uansett er det selvfølgelig forholdsvis få land som godtar dette, foreløbig Russland og muligens Sør-Ossetia og Abkazia.

Re: Ukraina [Re: jan erik] #2721614 30/09/2022 18:05
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Befolkningen skal bli Russisk og det starter fortløpende. De første har frist til i morgen med å få russisk pass så følger det fortløpende, Ukrainske pass vil ikke lenger være gyldige. Skolene skal lære Russisk språk, Russisk pensum osv.

Re: Ukraina [Re: JoachimV] #2721615 30/09/2022 18:11
P
Peddal-pedanten Offline
Entusiast
Entusiast
P
Befolkningen skal bli Russisk og det starter fortløpende. De første har frist til i morgen med å få russisk pass så følger det fortløpende, Ukrainske pass vil ikke lenger være gyldige. Skolene skal lære Russisk språk, Russisk pensum osv.

Selvfølgelig - Ordnung muss sein!

Bare en ting, jeg vil tro de passene er innenrikspass, ikke vanlige reisepass som vi tenker på med ordet pass...

Re: Ukraina [Re: jan erik] #2721616 30/09/2022 18:22
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Her har de vært på en institusjon og hentet ut en gærning som er god til å fyre opp stemningen.

Gærning

Snart kommer Kimberly Guilfoyle på scenen og roper THE WORST IS YET TO COME!!!

Redigert av skubisan; 30/09/2022 18:25.
Re: Ukraina [Re: Peddal-pedanten] #2721618 30/09/2022 18:26
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J

Selvfølgelig - Ordnung muss sein!

Bare en ting, jeg vil tro de passene er innenrikspass, ikke vanlige reisepass som vi tenker på med ordet pass...

Jeg får ikke inntrykk av noe annet enn at det gjelder vanlige pass men vet ikke noe mer enn Dagsrevyen.

Det var en god del på Dagsrevyen. 6min ca om akkurat dette.

https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/202209/NNFA19093022/avspiller

Re: Ukraina [Re: jan erik] #2721620 30/09/2022 19:07
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sikkerhetsrådet (FN) er jo og blitt en farse.

Russland kaller nå inn for å diskutere gassledningene.

Mens:

"Danmark og Sverige er ikke medlemmer av FNs sikkerhetsråd, men har skrevet et brev i et forsøk på å påvirke samtalene, ifølge NTB."

https://www.nrk.no/urix/sikkerhetsradet-diskuterer-gasslekkasjene-i-ostersjoen-1.16123384

Re: Ukraina [Re: JoachimV] #2721621 30/09/2022 19:24
P
Peddal-pedanten Offline
Entusiast
Entusiast
P
Sikkerhetsrådet (FN) er jo og blitt en farse.

Russland kaller nå inn for å diskutere gassledningene.

Mens:

"Danmark og Sverige er ikke medlemmer av FNs sikkerhetsråd, men har skrevet et brev i et forsøk på å påvirke samtalene, ifølge NTB."

https://www.nrk.no/urix/sikkerhetsradet-diskuterer-gasslekkasjene-i-ostersjoen-1.16123384

Sikkerhetsrådet er en planlagt "trafikkork" - man deler ut veto-rett til USA, Sovjet/Russland, Kina, Frankrike, Storbritannia, og noen har forventninger om at den gjengen skal kunne bli enige om noe som faktisk vil gjøre en forskjell på bakken ???

(Man har riktignok "morsomheten" som gjorde det mulig for USAs styrker i Korea å kjempe som FN-styrker - Sovjet boikottet møtet, og regnet ikke med at noen ville tørre å gjøre det vedtaket de gjorde...)

Re: Ukraina [Re: HeavyDude] #2721622 30/09/2022 20:11
D
Duck Offline
Ivrig
Ivrig
D
Vi går inn i en svært krevende og spennende periode, etter Kreml sin eskalering av deres angrepskrig, ved annekteringen av okkupert Ukrainsk territorium. Sannsynligheten for utvidelse av krigen har i løpet av en uke økt betydelig . Mange i Norge lever fremdeles i sin lille andedam, men jeg registrerer at flere nå begynner å ta situasjonen mer på alvor. Og vi oppdager jo stadig hvor blåøyde vi Iiker å være : ingen øvelser med tanke på sabotasje av olje/gass-rørledninger avholdt ?
Jeg hadde vært mer bekymret over det enn å være opptatt av å forsøke å bortsnakke Putins effekt på gassprisene.

Har du tenkt noe på om disse blåøyde du snakker om kanskje i dag ikke hadde sittet med hånda på rattet om det ikke hadde vært for slike som deg i tide og utide hadde trekt populistkortet, snakket om ytre høyre/venstre hver gang "vanlig folk" hevet stemmen og kom med berettigede spørsmål/kritikk, og i god hensikt? Emm er det viktig å stadig stille krav til våre folkevalgte ledere på samme måte som i sammfunnet ellers. Selvsagt er krigen mer bekymringsfull enn noe annet, men hvor har du det fra at noen er mer bekymret over gassprisen mv.? Det kan ikke være slik at vi ikke skal kunne diskutere viktige ting, selv om det finnes enda viktigere ting å diskutere. Dessuten; - har du problem med at andre klarer å føre to diskusjoner parrallelt, gir det deg ikke noe fripass eller rett til å obstruere den mindre viktige samtalen. Om vi "overser" enkle og mindre problem bare for at mange nok som deg måtte mene at de er mindre viktig, og "at dette går så fint" kan virkelig gi grobunn for at de blåøyde vinner ytterligere terreng.

Redigert av Duck; 30/09/2022 21:20.
Re: Ukraina [Re: Tagelli] #2721623 30/09/2022 20:38
D
Duck Offline
Ivrig
Ivrig
D
Sitat: Tagelli
Sitat: Duck

"Vandetta mot Tyskland"..!? Javel, da er det å adressere årsaker i liberale vestlige demokratier blitt til ...vandetta. Ut over å si at det ikke er rart polariseringen øker lar jeg det også være med det.

Å møte begrunnet kritikk med beskyldninger med påstander om usolidaritet, "fiende av staten" eller konspi er intellektuell latskap, alternativt en en uavklart kombinasjon av ondskap og dumskap.

Finnes det noe farligere enn å bli sløve på å gå myndighetene og deres samarbeidspartnere etter i sømmene? "Ikke spør om hvordan dette kunne skje eller hva som ligger bak. Nå må vi stå sammen for/mot Putin/Covid/Trump/Klima/Ytre venste/Ytre høyre/Helsevesnet/Barna/De eldre" bidrar jo bare til å at smutthull som korrumperer systemet forblir åpne og gjør det vanskeligere og vanskeligere å tette.

Presis, og godt beskrevet. La oss håpe at det kommer noe godt ut av alt dette og at vi får en oppvåkning og realitetsorientering i politikken så det virkelig monner.

Re: Ukraina [Re: jan erik] #2721627 01/10/2022 07:10
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
[Linket bilde fra gfx.nrk.no]

Re: Ukraina [Re: HeavyDude] #2721628 01/10/2022 07:38
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sabotasje ( gjett av hvem … ) av gassrørledningen.
Når skjer det med en installasjon nær Norge ?

Et skritt nærmere ….

På 'hele' Østlandet har det dukket opp svære betongklosser i vei/grøftekanter.
De jeg har sett står strategisk plassert over fiberrørene som ble lagt rundt om kring.
De er svære og vil fungere utmerket for målrettet sprenging (nedover) for å ødelegge internett-infrastruktur.

Re: Ukraina [Re: Tange] #2721631 01/10/2022 08:59
Tagelli Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Tange

Østlandet i Norge? Dette har jeg ikke fått meg meg i det hele tatt....

Re: Ukraina [Re: Tange] #2721632 01/10/2022 09:04
P
Peddal-pedanten Offline
Entusiast
Entusiast
P
Sitat: Tange
Sabotasje ( gjett av hvem … ) av gassrørledningen.
Når skjer det med en installasjon nær Norge ?

Et skritt nærmere ….

De jeg har sett står strategisk plassert over fiberrørene som ble lagt rundt om kring.
De er svære og vil fungere utmerket for målrettet sprenging (nedover) for å ødelegge internett-infrastruktur.

For at det skal fungere en del plasser (sett fra sabotørenes side) må de ha raketter nok for å komme ovenfra, eller nok rettede ladninger de kjører rundt med fra punkt til punkt for å plassere manuelt. Det bedre spørsmålet er på rørledninger i havet; plattformene fungerer også som plattformer for deteksjon og kommunikasjon, mens rørledningene ligger bare rett ut på bunnen, og er knapt i stand til å få ut så mye som en bit i timen, kommunikasjonsmessig.

Re: Ukraina [Re: jan erik] #2721635 01/10/2022 09:43
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg anbefaler alle å lese Hanne Skartveit innsiktsfulle kronikk i VG i dag, «Vi er ikke forberedt på det verste».
Hvor hun bl.a. sier :
« En stadig mer aggressiv Putin truer vesten. Men vi er kanskje blant dem i Europa som dårligst forstår alvoret. Det kan koste oss dyrt.»

….

«I andre europeiske land skrur de av gatelysene og stenger ned fabrikker. I Norge klager folk på at de kanskje ikke har råd til å dra på hytta denne vinteren, fordi strømmen er så dyr. Det forteller mye om vår mangel på kriseforståelse , og troen på at staten skal betale oss ut av alt ting når den blir vanskelig .»

Og hun refererer til lederen av Forsvarskommisjonen, Knut Storberget, som kom med en bok på fredag om totalforsvaret i Norge. Hvor han bl.a. bruker uttrykket «støtputesamfunnet», et samfunn der vi ikke skal møte noen skarpe kanter . Storberget er opptatt av samtalen rundt middagsbordet , når tør vi si til barna og andre at nå er det alvor ?

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Ukraina [Re: jan erik] #2721639 01/10/2022 11:27
Tagelli Offline
Ringrev
Ringrev
Måtte ikke Storberget gå fordi han var ansvarlig for elendig beredskap?

Re: Ukraina [Re: Tagelli] #2721646 01/10/2022 12:46
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: Tagelli
Måtte ikke Storberget gå fordi han var ansvarlig for elendig beredskap?

Han satt som Justisminister å fikk skitstormen etter Utøya.

Re: Ukraina [Re: HeavyDude] #2721648 01/10/2022 13:39
A
Andreas83 Offline
Ivrig
Ivrig
A
Jeg anbefaler alle å lese Hanne Skartveit innsiktsfulle kronikk i VG i dag, «Vi er ikke forberedt på det verste».
Hvor hun bl.a. sier :
« En stadig mer aggressiv Putin truer vesten. Men vi er kanskje blant dem i Europa som dårligst forstår alvoret. Det kan koste oss dyrt.»

….

«I andre europeiske land skrur de av gatelysene og stenger ned fabrikker. I Norge klager folk på at de kanskje ikke har råd til å dra på hytta denne vinteren, fordi strømmen er så dyr. Det forteller mye om vår mangel på kriseforståelse , og troen på at staten skal betale oss ut av alt ting når den blir vanskelig .»

Og hun refererer til lederen av Forsvarskommisjonen, Knut Storberget, som kom med en bok på fredag om totalforsvaret i Norge. Hvor han bl.a. bruker uttrykket «støtputesamfunnet», et samfunn der vi ikke skal møte noen skarpe kanter . Storberget er opptatt av samtalen rundt middagsbordet , når tør vi si til barna og andre at nå er det alvor ?
Selv om jeg ikke er uenig i poenget i artikkelen, trigger den en av mine irritasjoner. Journalistiske virkemiddel i form av "vi" er "best/dårligst/verst", hyperbole og/eller fokuset på de bortskjemte("du må skru av strømmen i oppkjørselen på hytta"), for å spille på leserens følelser. Ofte er det kun representativt for de meninger som går igjen i journalistens miljø, ikke generelt i befolkningen. En slags projisering.

Ressursutfordringene i sikkerhetstjenestene og spesialgrenene i Forsvar har vært der lenge. De har fått mer å gjøre, og det må en hendelse til for at de skal bli hørt. Generelt er det meste gradert informasjon, og dermed kan de ikke rope høyt i media heller. Ofte er de i et utfordrende politisk/diplomatisk/juridisk farvann, hvor konsekvensene kan bli store om de gjør enten for mye eller for lite. Skal sies at ressursutfordringene er godt hjulpet av et par mindre heldige innkjøp i milliardklassen, samt bemanningsutfordringene i Forsvaret. Hjelper ikke å ha flotte fartøy om det ikke eksisterer kvalifisert mannskap.

Lønn er en viktig faktor også, de med erfaring fra sektoren er populære i det private, da de har erfaring og problemløsningsevner som en ikke kan få på en handelshøyskole. Mindre viktige budsjettposter får ofte økt prioritering siden det klinger bedre i store velgergrupper, de fleste tenker lite over sikkerhetspolitikk, og debatter om sikkerhetspolitikk blir som Debatten på NRK, en runddans i "okei, vi vet egentlig ganske mye, men vi kan ikke si noe, fordi det er gradert informasjon, men vi lover at noen ser på saken".

Nå stenger eller reduserer vel en rekke bedrifter i Norge også, f.eks. Alcoa Lista, Hydro, Rec, Nordic Paper, Nortuna(husker ikke om de har eller kun vurderer). Har opplevd avslåtte gatelys i Oslo nå, men det kan være driftsbrudd. Kommunene reduserer temperaturen og prøver å spare der de kan. Mao. litt som hos "de andre". Klart det er morsommere å le og peke på de hytteeierne som står frem i media, og sier det er så kjipt å komme frem til en kald hytte. Har enda ikke møt en hytteeier som ikke bare har sagt de må hugge mer ved på hytta.

Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Re: Ukraina [Re: jan erik] #2721653 01/10/2022 15:38
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Lyman er endelig frigjort. Hundrevis, kanskje over tusen drepte russere. Amerikanske frivillige melder om at de er traumatiserte etter timesvis med dreping i skogene mot Kreminna. Dette kunne vært unngått hvis russerne hadde fått tillatelse til å trekke seg ut i tide. Men det hadde selvfølgelig sett dårlig ut for Putin rett før nazi-festen hans i Moskava i går.

Re: Ukraina [Re: jan erik] #2721669 01/10/2022 18:33
L
Labbetuss Offline
Entusiast
Entusiast
L
Tyskland kalte fraværet av en fredsplan for Ukraina en "skam på Vesten".
Tyskland sier at Vesten deler ansvaret for å eskalere konflikten i Ukraina.

Dette ble uttalt av stedfortreder for den tyske Forbundsdagen fra "Venstre"-fraksjonen Sarah Wagenknecht , melder Weser Kurier .
Etter hennes mening kunne konflikten vært forhindret dersom Ukraina hadde oppfylt Minsk-avtalene og nektet medlemskap i Nato.
https://lenta.ru/news/2022/10/01/pozor_dlya_zapada/

Slike forvridde overskrifter er en blitt vant til fra Kreml-mediene. Og slik oppfattes de muligens blant den russiske befolkningen.
Et eller annet menneske i ett eller annet land uttaler noe og så blir uttalelsen brukt i overskrifter som om de var offisielle holdninger. Det kan være fra en vise-borgermester i Østerrike, vår berømmelige Carl I. Hagen og ikke minst "Russland professor" Bjørn Nistad. Sistnevnte spesielt etter Krim-anneksjonen.

"Kreml" støvsuger verdens medier etter slike typer uttalelser og bruker de for hva de mener de er verdt.

Re: Ukraina [Re: Labbetuss] #2721670 01/10/2022 18:39
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Sitat: Labbetuss

Dette ble uttalt av stedfortreder for den tyske Forbundsdagen fra "Venstre"-fraksjonen Sarah Wagenknecht , melder Weser Kurier .
Etter hennes mening kunne konflikten vært forhindret dersom Ukraina hadde oppfylt Minsk-avtalene og nektet medlemskap i Nato.

Slike forvridde overskrifter er en blitt vant til fra Kreml-mediene. Og slik oppfattes de muligens blant den russiske befolkningen.
Et eller annet menneske i ett eller annet land uttaler noe og så blir uttalelsen brukt i overskrifter som om de var offisielle holdninger. Det kan være fra en vise-borgermester i Østerrike, vår berømmelige Carl I. Hagen og ikke minst "Russland professor" Bjørn Nistad. Sistnevnte spesielt etter Krim-anneksjonen.

"Kreml" støvsuger verdens medier etter slike typer uttalelser og bruker de for hva de mener de er verdt.

Da må vi vel anta at de støvsuger den gjørmete, mannlige versjonen av kvinneguiden også da?
I så fall kan Russiske medier sitere meg på dette:
Jeg gir Putin begrenset tid, han har tabbet seg komplett ut og er mer interessert i egen makt enn at folk generelt skal ha det bra.
Det som bekymrer meg er hva som kommer etter Putin.

Redigert av DesmoSkier; 01/10/2022 18:40.

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Ukraina [Re: Labbetuss] #2721671 01/10/2022 18:41
P
Peddal-pedanten Offline
Entusiast
Entusiast
P
Sitat: Labbetuss

Ah, genau, unsere liebe Kameradin Wagenknecht - niemals vergessen, daß es einmal ein SOZIALISTISCHES Deutschland gab!

[slår av sarkasme-knappen]

Joda, Wagenknecht er god gammel kamerat, selv om hun altså er yngre enn for eksempel vår kjære Gysi... Og hva die Linke angår, kan man gjerne lytte til de, hvis man er nostalgisk for det gode, gamle, DDR...

Problemet er vel da heller at man ikke får frem hvor marginalt hennes parti heldigvis er; samtidig er det også en fin påminnelse om at det finnes mennesker også her i vesten som er tilhengere av sånne systemer som hennes gode venn Putin arbeidet for...

Re: Ukraina [Re: jan erik] #2721673 01/10/2022 20:15
P
Peddal-pedanten Offline
Entusiast
Entusiast
P
Noe som slo meg nå nettopp: Hva skjer med det de nylig avdøde oligarkene eide ? Spesielt ting som aksjer, obligasjoner, og lignende... Har noen hørt noe ?

Re: Ukraina [Re: Peddal-pedanten] #2721674 01/10/2022 20:50
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Noe som slo meg nå nettopp: Hva skjer med det de nylig avdøde oligarkene eide ? Spesielt ting som aksjer, obligasjoner, og lignende... Har noen hørt noe ?

Det kommer an på hvor de bor. Eller for å være litt mer presis hvor de oppholder seg.

Redigert av DesmoSkier; 01/10/2022 20:51.

Helge
Strava
Re: Ukraina [Re: DesmoSkier] #2721675 01/10/2022 20:59
P
Peddal-pedanten Offline
Entusiast
Entusiast
P
Sitat: DesmoSkier

Det kommer an på hvor de bor. Eller for å være litt mer presis hvor de oppholder seg.

Vel, siden ingen av dødsfallene er mistenkelige ;-), kan vi vel regne med at de er innenfor rekkevidde av fredsengelen og hans apparat. Noe som altså gjør det litt interessant...

(Jeg må dessverre forutsette at de meldingene faktisk stemmer, men jeg har inntrykk av at de stemmer. Det ville i allefall ikke forbause meg...)

Re: Ukraina [Re: Peddal-pedanten] #2721676 01/10/2022 21:23
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt

Vel, siden ingen av dødsfallene er mistenkelige ;-), kan vi vel regne med at de er innenfor rekkevidde av fredsengelen og hans apparat. Noe som altså gjør det litt interessant...

(Jeg må dessverre forutsette at de meldingene faktisk stemmer, men jeg har inntrykk av at de stemmer. Det ville i allefall ikke forbause meg...)

Jeg tenkte mer på lovvalg.

Helge
Strava
Re: Ukraina [Re: DesmoSkier] #2721677 01/10/2022 21:28
P
Peddal-pedanten Offline
Entusiast
Entusiast
P

Jeg tenkte mer på lovvalg.

HVA er det for noe ? "Lovvalg" ???

Side 24 av 29 1 2 22 23 24 25 26 28 29

Moderator  support