Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Fatbike framhjul + endekopper til bakhjul

Fatbike framhjul + endekopper til bakhjul #2699735 23/02/2022 13:40
Totte Offline OP
Unionstøysekopp
OP Offline
Unionstøysekopp
Siden forumet vanligvis leverer på imponerende vis, så er det tid for å øke vanskelighetsgraden. Jeg skulle gjerne hatt

- 1 stk. framhjul til fatbike, for 150mm Thru Axle eller i det minste med muligheten til å konverteres til det. Helst 100mm felgbredde, eller der oppe et sted.
- Endekopper for 12x197mm Thru Axle til White (XXL) bakhjul basert på Chosen nav. Strengt tatt trenger jeg egentlig bare endekoppen på skive-siden også, da jeg tok sjansen og kjøpte endekopper til å konvertere "Chosen Pro-Build"-nav fra 135mm QR til 12x142mm. Det viste seg imidlertid at dette kitet bare passet på drev-siden.

For ordens skyld: Jeg er ikke så vanskelig at jeg forlanger at samme person må løse begge problemer på én gang.

- Dette er en situasjon som jeg er ansvarlig for, og det beklager jeg.
(Byggmester Harald Langemyhr)
Re: Fatbike framhjul + endekopper til bakhjul [Re: Totte] #2702534 24/03/2022 19:57
Totte Offline OP
Unionstøysekopp
OP Offline
Unionstøysekopp
Forumet leverer igjen!

- Takk til "Simen85", som ikke bare hadde et vilkårlig framhjul, men ett som tilfeldigvis var en helt perfekt match til bakhjulet. Og to brede, fine felgbånd, som av én eller annen grunn er utrolig vanskelig å oppdrive for tida.
- Takk også til DT Swiss, som lager endekopper for landevei som nesten passer til Chosen sine fatbike-nav.
- Takk også til Dremel og en anonym baufil, som muliggjorde tilpassing av den ene endekoppen.

cheers

- Dette er en situasjon som jeg er ansvarlig for, og det beklager jeg.
(Byggmester Harald Langemyhr)

Moderator  support