Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Knot å sette opp sykkel på rulle?

Knot å sette opp sykkel på rulle? #2698214 06/02/2022 19:56
K
knutspeed Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
K
Jeg kjøpte en Tacx Flux 2 i høst til fordel for min gamle wheel-on rulle. Tanken var at det skulle være kjapt å ta av bakhjulet og sette sykkelen på rulla, slik at jeg kunne bruke den ute om været var ok. Opplever det motsatte - det er frustrerende knot å få tredd i aksel og holde sykkelen riktig slik at gjengene entrer. ('20 Diverge med 12x142). Bruker en Tacx aksel, har også brukt originalen.

Ser at det finnes et adapterkit:
https://bikeshop.no/tacx/0101314300/tacx-aksling-adapterkit-for-flux-og-neo

Vil denne gjøre det superenkelt/lynraskt/vakkert å sette sykkelen i rulla, eller vil jeg bare kaste noen hundrelapper ut av vinduet?

Re: Knot å sette opp sykkel på rulle? [Re: knutspeed] #2698216 06/02/2022 20:12
K
knutspeed Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
K
Etter å ha googlet dette en stund virker det som om den adapteren er laget for tidligere versjoner av Flux, og at det ikke vil hjelpe. Min kom med adapterene, så da gjenstår det bare å finne ut hvorfor det er så håpløst vanskelig å få entret akslingen når sykkelen står på rulla. Like kødd med TACX-akselen som originalen, nesten som om noe er litt ute av vater.

Re: Knot å sette opp sykkel på rulle? [Re: knutspeed] #2698318 07/02/2022 13:59
Gullars Offline
Ivrig
Ivrig
Forsøkte først samme løsning som deg, dvs. samme sykkel ute og inne på Tacx Flow wheel on rulle med 2 bahjul slik at ett stod klart med rulledekk.

Bytta deretter til Kickr Core.
Gav opp fort og kjøpte en "umoderne" men bra racer med full Ultegra 10delt og felgbrems som stod på rulla.

Problem solved, helt til kidsa oppdaget Zwift og ville bruke rulla mi, slik at jeg måtte bytte sykler flere ganger i uka.
Da ble det ei rulle til, bonusen ble at jeg fikk oppgradert "mi rulle" fra Kickr Core til Kickr V5.

"Dørstokk mila" opp på rulla er mye mindre når alt står klart.
Ikke den billigste løsningen da.....

AG

40+ and still climbing......

Moderator  support