Vi skal igang med å renovere badet (jesus hvor det koster), og i den anledningen tenkte jeg å smelle inn et fancy sci-fi-dass som vasker og tørker. Men jeg sliter med å finne noe som ligner på uavhengige tester (et fenomen jeg syns brer om seg). Så jeg henvender meg her, er det noen som har erfaringer med slik type do, hva burde man gå for? Hvilke funksjoner er bra, hvilke er bortkasta?
Kudos for effort, syns det høres supert ut og støtter fullt ut.
Helt uforståelig at vi her i moderne, fremadlente og verdens aller beste land bruker og aksepterer å bli behandlet av steinalderdasser, mens det i langtvekkistan asia er helt plain vanilla med scifi vaskogtørkogmassér.
Ditto, etter å ha vært der borte og fått med en skikkelig japansk riskoker, så er det 'aldri mer' til norsk måte å lage ris på! (forhåndskokt ris i poser hvabehager, urk!!!)
Ditto, etter å ha vært der borte og fått med en skikkelig japansk riskoker, så er det 'aldri mer' til norsk måte å lage ris på! (forhåndskokt ris i poser hvabehager, urk!!!)
Oj, er det flere som oss? Det hadde jeg ikke trodd. Vi oppgraderte til denne for noen år siden: http://www.e-himart.co.kr/app/goods/goodsDetail?goodsNo=0001091687 Får ikke utnyttet den maksimalt da våre Koreanske språkferdigheter er begrenset, men risen får vi til og den er prima. Skal få google-translatet bruksanvisninga en dag...
Når det gjelder do fikk vi ordnet strømtilførsel i veggen bak sisterna da vi bygde huset for mulig å oppgradere til fancy do senere.
Aldri prøvd, men kjenner et par som har det jeg tror er Geberit Aquaclean. Fulgte med leiligheten de kjøpte. Det var morsomt den første dagen, lite(aldri) brukt etter det. Seteoppvarming er sikkert fint, men et godt isolert bad med varmekabler løser som regel utfordringen med kaldt dosete. Hvis prisen på toalettpapir stiger til himmels eller at det blir mangelvare, er sikkert WhirlSpray dusjteknologi redningen.
Spenstige reklamebilder da. Store vinduer på badet, sykkel med belte i hjørne. Sykkelentusiast, livsnyter og ekshibisjonist: Produktegenskaper: - WhirlSpray-dusjteknologi med fem regulerbare dusjtrykkinnstillinger - Oscillerende dusj, gir et ekstra grundig resultat. - TurboFlush-spyleteknologi - Rimfree® toalettskål uten skyllekant - Orienteringslys i ulike farger - Hybridvarmtvannssystem gir temperert vann fra første dråpe - Brukeridentifikasjon og energisparemodus, varmtvannsberederen aktiveres bare når en bruker er registrert.
Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Oj, er det flere som oss? Det hadde jeg ikke trodd. Vi oppgraderte til denne for noen år siden: http://www.e-himart.co.kr/app/goods/goodsDetail?goodsNo=0001091687 Får ikke utnyttet den maksimalt da våre Koreanske språkferdigheter er begrenset, men risen får vi til og den er prima. Skal få google-translatet bruksanvisninga en dag...
Når det gjelder do fikk vi ordnet strømtilførsel i veggen bak sisterna da vi bygde huset for mulig å oppgradere til fancy do senere.
Altså - Trådstarter vil ha råd om kjøp av fancy dass, og de to første svarene er lenker til riskokere.
Er det et overlappende bruksområde her som jeg ikke er klar over?
Vi skal igang med å renovere badet (jesus hvor det koster), og i den anledningen tenkte jeg å smelle inn et fancy sci-fi-dass som vasker og tørker. Men jeg sliter med å finne noe som ligner på uavhengige tester (et fenomen jeg syns brer om seg). Så jeg henvender meg her, er det noen som har erfaringer med slik type do, hva burde man gå for? Hvilke funksjoner er bra, hvilke er bortkasta?
Ring hjelpemiddelsentralen, de har hatt slike i mange år. Vask og føn høres faktisk helt nydelig ut. Bare håper man kan justere vannstråla.
Vi har dusjtoalett fra Geberit og er svært fornøyd! Modellen vi har er uten oppvarmet sete og uten tørk. Man har ikke tid til å sitte der og tørke likevel. Den har oppvarmet vann, justerbar stråle, forskjellige program og man kan lage profiler til forskjellige brukere. Den har sågar et eget dameprogram for sarte stusser. En liten fjernkontroll sitter fast på veggen like ved dorullen. Enkel i bruk, og brukes mye. Den har app også, men den har ikke blitt brukt utover å sette opp toalettet første gang, Etter å ha vært i Japan har et slikt toalett stått høyt på ønskelisten lenge, og da badet måtte få en runde var et slikt toalett selvskrevent. Vi har ikke angret en dag, oppussing av bad koster mye uansett
Jo jeg prata med en gastro-lege og han anbefalte de(eller bidet) til alle pasientene sine, og syntes også det var en veldig god ide for den generelle befolkningen, så jeg har trua. Har bare prøvd et en gang før og det var en lattermild (men god) opplevelse.
Har prøvd, og ikke funnet i orden. Det er for lite trykk i spylinga til at du føler det renser noe. Bare skvetter vann som så renner av. Se for deg det som sitter fast i doskåla, det som må skrubbes med dokosten fordi nedspylingen ikke tar det.
Skal det hjelpe, må det være trykk likt det i dusjen med krana på fullt, og det blir bare gris hvis man ikke er omfangsrik nok til å sørge for full forsegling rundt doringen.
Beklager skitpraten.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Har prøvd, og ikke funnet i orden. Det er for lite trykk i spylinga til at du føler det renser noe. Bare skvetter vann som så renner av. Se for deg det som sitter fast i doskåla, det som må skrubbes med dokosten fordi nedspylingen ikke tar det.
Skal det hjelpe, må det være trykk likt det i dusjen med krana på fullt, og det blir bare gris hvis man ikke er omfangsrik nok til å sørge for full forsegling rundt doringen.
Beklager skitpraten.
Dette var det jeg antok er greia da jeg hadde mulighet til å bestille noen fjonge spyledasser da jeg spesifiserte bad til ny bolig for litt siden. Høres ikke ut som jeg tok helt feil. Jeg tipper vel det er ganske behagelig, men vaskingen er jeg litt skeptisk til, uten å gå altfor TMI
Så ville vel tenkt gjennom om det er andre ting som kan være verdt å oppgradere hvis man kun har penger til én av delene. Var heftige prislapper på de variantene som var tilgjengelige på lista jeg hadde hvertfall.
Selv brukte jeg penga på dass som er lett å holde ren (færrest mulig konturer og groper på utsida) men ellers standard med den farga jeg ville ha.
Da jeg var i Japan for noen år siden var slik do en selvfølge på hotellet. Jeg må innrømme at jeg raskt lærte med å sette pris på det. Synes ikke det var noe problem med vann som ikke kom dit det skulle. Prøvde å trumfe det inn da vi pusset opp et hus i 2018/2019, men det ble ikke noe av. Neste gang jeg fikser et bad skal jeg ha spyle-do.
Vi har dusjtoalett fra Geberit og er svært fornøyd! Modellen vi har er uten oppvarmet sete og uten tørk. Man har ikke tid til å sitte der og tørke likevel.
Hvordan tørkes det da? Hvis man må bruke dopapir for å tørke vannet så tar det jo bort en liten del av hensikten.
Har prøvd, og ikke funnet i orden. Det er for lite trykk i spylinga til at du føler det renser noe. Bare skvetter vann som så renner av. Se for deg det som sitter fast i doskåla, det som må skrubbes med dokosten fordi nedspylingen ikke tar det
For min del blir det dobørstebehov kanskje 1/10 beøk med ekstrudering bak, mere enn halvparten er nok på grunn av løs svetting der vannet ikke tar. Så er det sikker forskjell på folk i tillegg da.
Beklager skitpraten.
Jeg trodde at slike doer suger litt vakuum for å hjelpe med forløsningen, men det er ikke tilfelle altså? Og hvordan foregår egentlig selve vaskingen? Er det dyser i toalettskåla , eller en liten arm med dusjhodet som stikker frem når du tror du er ferdig (hva skjer om du holder på å vaske stussen og så blir det tvillinger?)?
Tror jeg må ta en titt på YT, finnes sikkert noe som har en SYSN om dette.
Men ser poenget til Knirkekne. Konsistensen har nok mye å si, og om man lager vindusskit er dette kankje ikke tingen.
Mellomløsning kanskje? Bidet? Bidet egner seg også godt til å vaske føttene i.
Jada, jeg fant. Tror jeg fortsetter med tørkepapir jeg.
Mener å huske at Maybelline er dame, og mest sannsynligvis den eneste damen i tråden. Hvem av herrene tar seg regelmessig av dovasken? (ikke interessert i single herrer, spesielt ikke den ene utfallet)
Jada, jeg fant. Tror jeg fortsetter med tørkepapir jeg.
Mener å huske at Maybelline er dame, og mest sannsynligvis den eneste damen i tråden. Hvem av herrene tar seg regelmessig av dovasken? (ikke interessert i single herrer, spesielt ikke den ene utfallet)
Den videoen viser vel ikke en skikkelig spyledo, mere et dolokk?
Kipt å ha mye nips å vaske, mulig å få do uten for mye tull, men med spyling, ikke så ekstremt dyrt heller:
En god investering i velvære. Hatt Mera Comfort i 3 år. Fungerer uten feilslag. Mera comfort har alle the bells and whitles. Standard Mera fungerer også godt, Mine foreldre har en slik.
Har prøvd litt forskjellige og Geberit er uten sammenligning best i klassen med funksjonalitet og kvalitet.