Tacx rulle støyer
|
Tacx rulle støyer
01/02/2022 18:37
|
Flamini
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Min tre år gamle Tacx rulle støyer stadig mer, det kan høres ut som at ett lager har tatt kvelden.
Er det mulig å bytte lager, smøre lagrene eller send rulla bort på sørvis ? eller er det bare å trekke kortet å handle ny rulle....
Syklister er også guds utvalgte folk
|
|
|
Re: Tacx rulle støyer
[Re: Flamini]
01/02/2022 21:20
|
John_Harald
Ringrev
|
Ringrev
Min tre år gamle Tacx rulle støyer stadig mer, det kan høres ut som at ett lager har tatt kvelden.
Er det mulig å bytte lager, smøre lagrene eller send rulla bort på sørvis ? eller er det bare å trekke kortet å handle ny rulle.... Du har i alle fall 5 års reklamasjon. Hvilken Tacx rulle er det? Jeg smurte opp min Tacx Neo 2 tidligere.
|
|
|
02/02/2022 07:31
|
eOpseth
Ivrig
|
Ivrig
Kjenner ikke TACX, men dette kan skje KIKCR-rullene også uten at lagret har tatt kvelden. En rengjøring og oppsmurning har da fikset problemet for min del. Det vil samle seg noe dritt over tid her, og det skal lite til før der høres ut som noen prøver å drepe en hest med et melkespann.
Hva slags lyd? Metallisk? Jevn? Fast sted på rotasjonen?
It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
|
|
|
[Re: eOpseth]
02/02/2022 07:44
|
Flamini
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Kjenner ikke TACX, men dette kan skje KIKCR-rullene også uten at lagret har tatt kvelden. En rengjøring og oppsmurning har da fikset problemet for min del. Det vil samle seg noe dritt over tid her, og det skal lite til før der høres ut som noen prøver å drepe en hest med et melkespann.
Hva slags lyd? Metallisk? Jevn? Fast sted på rotasjonen? lyde Kjenner ikke TACX, men dette kan skje KIKCR-rullene også uten at lagret har tatt kvelden. En rengjøring og oppsmurning har da fikset problemet for min del. Det vil samle seg noe dritt over tid her, og det skal lite til før der høres ut som noen prøver å drepe en hest med et melkespann.
Hva slags lyd? Metallisk? Jevn? Fast sted på rotasjonen? lyden øker med turtallet og kan minne om at noen slår en hest i hodet med ett melkespann, skal prøve å smøre opp og se om det hjelper
|
|
|
02/02/2022 19:45
|
Flamini
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Hva slags lyd? Metallisk? Jevn? Fast sted på rotasjonen? lyde Kjenner ikke TACX, men dette kan skje KIKCR-rullene også uten at lagret har tatt kvelden. En rengjøring og oppsmurning har da fikset problemet for min del. Det vil samle seg noe dritt over tid her, og det skal lite til før der høres ut som noen prøver å drepe en hest med et melkespann.
Hva slags lyd? Metallisk? Jevn? Fast sted på rotasjonen? lyden øker med turtallet og kan minne om at noen slår en hest i hodet med ett melkespann, skal prøve å smøre opp og se om det hjelper det hjalp å smøre, tydelig at lagrene har gått tørre. skal ikke utbrodere det faktum at jeg brukte litt (for) mye kjedeolje og dekket til litt for dårlig når jeg testet ut, men teppet blir aldri det samme igjen 
|
|
|
03/02/2022 12:57
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
skal ikke utbrodere det faktum at jeg brukte litt (for) mye kjedeolje og dekket til litt for dårlig når jeg testet ut, men teppet blir aldri det samme igjen  Mulig det samsvarer med min opplevelse av at nyvokset kjede ikke er optimalt på rulle. Dog er mine erfaringer gjort på vinylgulv. LarsB
|
|
|
05/02/2022 20:04
|
Flo
Ringrev
|
Ringrev
Hvor jevn rotasjon har dere i magnethjulet på tacx-rullen? Skal den være helt jevn og smooth? Eller skal man kjenne noe markant hakkete bevegelse? Rotasjonen i min mølle er ganske hakkete. Vet ikke om det er noe med magnetene eller om et lager har tatt kvelden.
|
|
|
[Re: Flo]
06/02/2022 14:34
|
Flamini
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Hvor jevn rotasjon har dere i magnethjulet på tacx-rullen? Skal den være helt jevn og smooth? Eller skal man kjenne noe markant hakkete bevegelse? Rotasjonen i min mølle er ganske hakkete. Vet ikke om det er noe med magnetene eller om et lager har tatt kvelden. magnethjulet skal gå uten noen form for rykk eller napping, jeg vil tro at akselen er opplagret i to lukkede kulelager, muligens nålelager. Magnetene skal ikke ta borte i noe som helst men holde en bestemt avstand mot føler, antar ett par millimeters klaring
|
|
|
[Re: Flo]
06/02/2022 15:53
|
øyvindh
Entusiast
|
Entusiast
Tacx Neo? I det du drar i gang eller hvis du drar den rundt med henda, vil det være nøkkete. Da er det isåfall ingenting galt. Hvis den er slik etter du har dratt den i gang og mens du trår er det noe galt.
|
|
|
07/02/2022 16:50
|
Flo
Ringrev
|
Ringrev
Ikke helt meningen å overta tråden helt her, håper det er i orden ettersom temaet er rimelig likt  Virker dette normalt? Jeg synes det durer og vibrerer en del mer en hva jeg mener å kunne forvente av «markedets mest stillegående rulle», eller? Har blitt forvist ned i kjelleren etter at det bråkte for mye på gjesterommet. Link til youtube
|
|
|
15/02/2022 08:40
|
Flo
Ringrev
|
Ringrev
Har fått godkjent reklamasjon fra Garmin. Ny rulle på vei i posten  Var vist ødelagt motstandsenhet på rulla mi. Konklusjonen fra min side er at det kan lønne seg å kontakte produsent om man tenker noe ikke er som det skal. Men har likevel en høne å plukke med returordningen til Garmin. Erstatningsenhet er på vei i posten. Og i mellomtiden har de sendt meg en faktura på 19000,- som krediteres ved mottak av min gamle rulle. Samtidig er dem veldig tydelig på at jeg bærer alt ansvar ved returen... Så om posten roter bort pakken er jeg skyldig 19000,- for en rulle som koster 12000...
|
|
|
21/02/2022 10:12
|
Ripen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvor lett/vanskelig er det å få tak i reservedeler til en Wahoo Kickr Snap? Har en mistanke om at plastforingen i denne viedoen er gåen på rulla mi, skal sjekke i kveld men sliter litt med å finne den delen for salg noe sted. https://www.youtube.com/watch?v=SU4cSo82Q6Y
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
|
|
|
[Re: Ripen]
21/02/2022 10:45
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Hvor lett/vanskelig er det å få tak i reservedeler til en Wahoo Kickr Snap? Har en mistanke om at plastforingen i denne viedoen er gåen på rulla mi, skal sjekke i kveld men sliter litt med å finne den delen for salg noe sted. https://www.youtube.com/watch?v=SU4cSo82Q6YBIRK sport er importør. Ring dem
- Stefan
|
|
|
|
|