Heisann! Adam her, jeg er festivalsjef for Utflukt i Trysil, og i juni skal jeg arrangere det som blir festivalens 20. år! Vi har måttet avlyse i 2020 og hadde en miniversjon av Utflukt i August i fjor som var veldig gøy, men i år setter jeg meg som mål å gjøre Utflukt "great again", og når vi først skal bruke slike reaksjonære slagord er det jo gøy å prøve å mimre litt.
Derfor vil jeg gjerne spørre dere her inne om dere kan hjelpe meg litt! Her er det helt sikkert noen som har vært på Utflukt for lenge sida, og de vil jeg gjerne høre fra!
Har du bilder, erfaringer og tanker om tidligere utgaver av Utflukt som du kan dele her? Har du ønsker og tips og tanker om hva du kunne tenke deg å se på Utflukt i 2022?
Da er jeg lutter øre! Har du ikke lyst til å poste her inne kan du også maile meg på adam@friflyt.no.
Med fare for å virke en tøddel reaksjonær, synes jeg Utflukt muligens var best før 2007. Skeikampen, hytter, bakhjulsykling med paraply i hånda, høyfjellsstier og sauetråkk - og ikke minst overshoppa bilder av det hele etterpå. Ah, sukk. Kongsberg var også knall.
Vært på Trysil et par ganger, men ble litt for mye Sunving møter Bamseklubben for min smak. Husker jeg ble møtt av en bisk nordlending som basically ba meg stæll dæ i kø og hoill kjeft. kke så spennende stier, men Gullia er litt gøy, da. Dyrt
Re: Utflukt-festivalen 20 år i år!
[Re: mob]
#269760801/02/202207:52
Med fare for å virke en tøddel reaksjonær, synes jeg Utflukt muligens var best før 2007. Skeikampen, hytter, bakhjulsykling med paraply i hånda, høyfjellsstier og sauetråkk - og ikke minst overshoppa bilder av det hele etterpå. Ah, sukk. Kongsberg var også knall.
Vært på Trysil et par ganger, men ble litt for mye Sunving møter Bamseklubben for min smak. Husker jeg ble møtt av en bisk nordlending som basically ba meg stæll dæ i kø og hoill kjeft. kke så spennende stier, men Gullia er litt gøy, da. Dyrt
Om det passar inn i resten av sommerplanane er det ei glede å sjåast med andre råssyklistar i Trysil. Eg lyt vere komen til års, men ikkje sur eller reaksjonær.
Har ikkje så gamle bilete som du spør etter, men lukke te Adam!
Spøk til alvor: Utflukt er fortsatt bra, selv for 40-åringer. Trysil er blitt en bra sommerdestinasjon. Afterbike på Sweet, Rörbacknes, nevnte Gullia osv.
Men det hadde vært morsomt med reunion på Skei i jubileumsåret, da.
"Ideén bak Utflukt 2002 er såre enkel: En laidback samling for terrengsyklister som klarer seg uten noe fullpakket arrangementsprogram. Dette er ikke noen festival, det er heller ikke noe sykkelritt – det er kun en upretensiøs fjelltur bare for moro skyld.
Til Utflukt 2002 kan du komme for å treffe likesinnede, skravle sykkel så mye du orker, kanskje selge de gamle delene du har liggende, kikke litt på nye sykkelfilmer – og først og fremst sikre deg noen nydelige timer på sti."
Noe slik kanskje? Men jeg skal ikke rope høyt siden jeg ikke har vært på Utflukt siden siden 2010 og før det i 2005. Men det er muligens vrient med 500 deltagere? Lykke til uansett.
_________________________ Det er utstyret det kommer an på!
"Ideén bak Utflukt 2002 er såre enkel: En laidback samling for terrengsyklister som klarer seg uten noe fullpakket arrangementsprogram. Dette er ikke noen festival, det er heller ikke noe sykkelritt – det er kun en upretensiøs fjelltur bare for moro skyld.
Til Utflukt 2002 kan du komme for å treffe likesinnede, skravle sykkel så mye du orker, kanskje selge de gamle delene du har liggende, kikke litt på nye sykkelfilmer – og først og fremst sikre deg noen nydelige timer på sti."
Noe slik kanskje? Men jeg skal ikke rope høyt siden jeg ikke har vært på Utflukt siden siden 2010 og før det i 2005. Men det er muligens vrient med 500 deltagere? Lykke til uansett.
Målet er definitivt å beholde den samme ånden, selv om det selvfølgelig er langt ifra å være samme pønkete, venners-venners-fest-vibben som preget de aller første årene. Men sånn er det jo bare med festivaler liksom. Jeg følte meg kul som var på Øyafestivalen i 2000, det er jo noe helt annet nå. Og målet mitt er jo å prøve å beholde litt den ånden, samle de som virkelig bryr seg om terrengsykkel, og ikke minst crowden som har den følelsen av at sommeren ikke er helt den samme uten Utflukt!
Re: Utflukt-festivalen 20 år i år!
[Re: mob]
#269764701/02/202211:38
Det er alltid noen som mener den første skiva var best og at alt som kom etterpå er kommers og stress, haha.
Og ja, det er klart det blir noe annet til festival når man har mangedoblet antall deltagere, har et hotell som base og tilbyr barnepass og badebasseng. Vi later ikke som om det ikke er det, og legger heller opp til at også de gutta som var med på uformell fylle-og-sykkel-festival kan komme hit nå med to barn og familierom og det som er. Det skal være rom for begge typer - vi veit jo godt at de som vil gjøre det til en hyttetur med sykkelgjengen får til det i Trysil også!
Det som er så kjedelig for oss i 40-åra med familie og barn i skole, er at det starter før skoleåret er slutt, og å dra på Utflukt for lørdag (og søndag, men det er jo en ikke-dag på Utflukt, siden alle drar tidlig) er litt i overkant. For vi drar jo med familien, og da må alle få være med.
Skjønner ikke negativiteten til noen. Var aldri på Skei men har vært på Utflukt de fleste åra siden Kongsberg. Ja festivalen har utviklet seg og blitt større siden starten. Men Trysil er fortsatt konge og helt naturlig å legge landets største samling av terrengsykkelentusiaster dit.
Vil man absolutt ha den originale Skei stemninga så finnes det fortsatt flust av festivaler som har beholdt den samme laidback stilen som var i 2002. Vil tro at feks Folven stifestival er rimelig lik ideen til Utlukt fra 2002.
Jeg har visst begynt å trene igjen...
Er på utkikk etter: Spinergy hjul Coda sykkeldeler
Det viktigste er vel kanskje å sykle kremstier med likesinnede og treffe gamle og nye bekjente fra andre siden av landet. Jeg er ikke negativ.
Jepp. Er lenge siden det har vært hard ljuging over litt for billig øl etter en god dags sykling og sparking i dekk.
Savner kanskje litt av de småkonkurransene som var før (bunny-konkurranse, trackstandkonkurranse etc). Og det er skandale at nerdequizen ikke er nerdequiz lenger. Det er faktisk krise. Nerdequizen skal være jævlig vanskelig. De som ikke kan er ikke nerder nok, og da kan de jo ikke vinne. Nerding for nerder, generell quiz for den gemene hop.
Det viktigste er vel kanskje å sykle kremstier med likesinnede og treffe gamle og nye bekjente fra andre siden av landet. Jeg er ikke negativ.
Jepp. Er lenge siden det har vært hard ljuging over litt for billig øl etter en god dags sykling og sparking i dekk.
Savner kanskje litt av de småkonkurransene som var før (bunny-konkurranse, trackstandkonkurranse etc). Og det er skandale at nerdequizen ikke er nerdequiz lenger. Det er faktisk krise. Nerdequizen skal være jævlig vanskelig. De som ikke kan er ikke nerder nok, og da kan de jo ikke vinne. Nerding for nerder, generell quiz for den gemene hop.
Hei hei hei! nerde quizen er mer enn vanskelig nok! Du er nok bare FOR nerd om det er lett!?! Årets vinnere (*host*) vant på latterlig lave poengsummer, under 10 poeng! Vække mye ekte nerder til stede er konklusjonen!
Tror Øyvind reiv seg i håret over nivå. Folka og ikke quizen som er "problemet"
God-stemningen i Trysil har jeg spesielt synes vært Sweet afterbike. Skal grave frem litt bilder fra biblioteket fra tidligere utflukt.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Hei hei hei! nerde quizen er mer enn vanskelig nok! Du er nok bare FOR nerd om det er lett!?! Årets vinnere (*host*) vant på latterlig lave poengsummer, under 10 poeng! Vække mye ekte nerder til stede er konklusjonen!
Tror Øyvind reiv seg i håret over nivå. Folka og ikke quizen som er "problemet"
Det var ingen som var i nærheten av mer enn 75% på fjorårets quiz i hvert fall. Det er jo på sett og vis bra at det rekrutteres nye syklister til aktiviteten. Vi trenger ikke bare syklister som vet hvilken sykkel vinnerne (herrer/kvinner) av utfor-VM i Bromont i 1992 syklet på, selv om slik kunnskap er elementær for oss med grunnutdanningen fra Mountain Bike Action.
Hvor var det det butta? Hvor ble det egentlig av alle gutta?[/quote]
Jeg er til høyre iallefall. Kjekke Bakken er der også. Ingrik Hokstad sykler fortsatt. Han i rødt har vel sluttet å sykle sti. Og så er det vel han hyggelige nordlendingen med knebeskytterne som ikke klarte å kjøre fra meg ned Gamledalen selv om han skulle dra på. Men artig å se igjen min gamle, hvite One One Inbred. Den har jeg ikke sett siden 2005.
Takk for at du har bildene!
Redigert av chalshus; 03/02/202213:32.
_________________________ Det er utstyret det kommer an på!
Dette ville vært nydelig. Takk for bildene som deles her så langt, det er veldig fint å se!
Setter også pris på at folk vil komme til festivalen i år altså, jeg er veldig opptatt av at kjernen av opplevelsen skal være greia her - å nerde ut på kule sykler og skjønne stier