Hei godtfolk, jeg leter etter fire blide syklister fotografert i Oslomarka i 1992: Jasmina, Kenneth, Hanne og Morten, trolig fra Bjølsen. En Dag Jonny var også med på samme tur. Er det noen som kjenner igjen disse? Skulle svært gjerne hatt kontakt for å få fullt navn :-)
Og som alltid på bilder av terrengsykling fra begynnelsen av 90-tallet, skal sykkelen bæres på skulderen.
Ettertiden vil tro at syklene kun ble båret og at det var først på den andre halvdelen av det forrige årtusenets siste tiår at syklene faktisk ble syklet på.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Hvem er Jasmina, Kenneth, Hanne og Morten fra 1992
[Re: geiranders]
#269714927/01/202223:23
Og som alltid på bilder av terrengsykling fra begynnelsen av 90-tallet, skal sykkelen bæres på skulderen.
Ettertiden vil tro at syklene kun ble båret og at det var først på den andre halvdelen av det forrige årtusenets siste tiår at syklene faktisk ble syklet på.
Joda, men syklene var jo gjerne utstyrt med rammevesker m/integrert skulder-pad! Disse veskene var jo for dyre til å bare ha som pynt, måtte jo brukes til noe!
[Re: Howard]
#269715828/01/202207:18
Joda, men syklene var jo gjerne utstyrt med rammevesker m/integrert skulder-pad! Disse veskene var jo for dyre til å bare ha som pynt, måtte jo brukes til noe!
Jeg hadde ikke råd til rammeveske med skulderstropp, så jeg kjøpte bare stroppen!
Jeg hadde sånn veske på min første, ordentlige terrengsykkel. En Merida AlbonTec DX i kamuflasje-grønn. Flere sykler hadde til og med skruer/bolter under overrør og i seterør til å feste bærestropp uten veske.
#269722228/01/202210:27
Just precis. Det ble syklet mye sti i Østmarka på den Meridaen, men den gikk også noen grusmil i Nordmarka, selv om jeg egentlig ikke oppdaget mulighetene for langtur på grus før 2-3 sykler senere.
[Re: sykkeloyvind]
#269723228/01/202210:59
Joda, men syklene var jo gjerne utstyrt med rammevesker m/integrert skulder-pad!
Flere sykler hadde til og med skruer/bolter under overrør og i seterør til å feste bærestropp uten veske.
Tilsvarende dagens grævvel-sykler?
Just precis.
Hm. Kanskje er det noe å lære her for dagens gravel-sykler?
De har gjerne festepunkter for veske på toppen av overrør, og i seterør sjelden mer enn for flaskeholder. Intet med tanke på bæring.
Savner å kunne bære sykkelen over steinrøyser eller ufremkommelige partier i skauen med overrøret på skulderen når jeg har rammeveske. Setet kan hvile på skulderen, men blir ikke det samme. Blir rammevesker med integrert skulder-pad eller bærestropper det neste store?
Sitat: Sixtus
Er ikke dette bildet hentet fra EF-laget sin presentasjon av nytt team-tøy? Det er vel Lachlan Morton som bærer den røde sykkelen?
Meget mulig. Liker likevel.
#269723528/01/202211:10
Alle hadde jo sånn bærestropp, og jeg hadde det på alle mine Intruder-modeller som ble kjøpt og stjålet, kjøpt og stjålet tidlig på 90-tallet. Selvsagt også med bar-ends. Jeg tror jammen jeg må bekjenne mine synder og innrømme en tempobøyle-aktig sak på en av dem også, men den var ikke så god å sykle med
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
#269724128/01/202211:25
La oss bruke et øyeblikk for å nyte de fantastiske jakkene.
Ikke bare et øyeblikk, nmen gjerne en evighet åp den fantastisk gjennomførte fargematchingen balnmt alle fire..........
........ ble dog litt mindre imponert da jeg skjønte at dette kanskje var en teambilde. Men, men........
Det med savn bærestropp skjønner jeg ikke. Bærestropper har jo alt i en menneskesalder vært integrert i skulderstroppene på sekken. Hvorfor skal man ha dobbelt?
Styrer med integrerte barends, lekre saker, har ennå et maken liggende sted. Får neste lyst til å sette det på stisykkelen.
[Re: Sepeda]
#269727328/01/202213:39
Denne gjengen var brukbart langt framme i skoa når det gjelder utstyr: Giro Hammerhead på knollen, hele gjengen - det var jo den eneste rette hjelmen på den tida, og hjelmen alle ville ha. Den røde Scott'en sto nok også høyt på ønskelista til mange.
Gaute
[Re: gauter]
#269745331/01/202208:07
Denne gjengen var brukbart langt framme i skoa når det gjelder utstyr: Giro Hammerhead på knollen, hele gjengen - det var jo den eneste rette hjelmen på den tida, og hjelmen alle ville ha. Den røde Scott'en sto nok også høyt på ønskelista til mange.
Kenneth på bildet har Trek-jakke og kanskje en Trek eller Gary Fisher-sykkel, eller? Kanskje Robert Foss kjenner noen av disse. Foss importerte både Trek, Fisher, Klein og Giro på den tiden. Kanskje Kenneth her var på godfot med den da unge Foss?
Redigert av sykkeloyvind; 31/01/202208:10.
[Re: sykkeloyvind]
#269745831/01/202208:26
Hadde aldri råd til Hammerhead Da Air Attack kom, var jo den enda fetere ( var det ikke sånn?) Jeg hadde uansett ikke råd, men klarte i hvert fall å skrape sammen nok til en Air Blast. Fortalte meg selv at den var mer enn kul nok!