Er det når du står eller sitter den føles stor? Hvis når du står, bytt stem, hvis når du sitter, prøv å flytte setet fremover.
Godt spm.Og godt tips. Litt begge deler. Mest at den føles litt stor og kanskje ikke så kvikk og kapp over crux, til gjengjeld er den stabil som et tog. Over hopp synes jeg det må mye bevegelse til for å presse forhjulet ned i landingen. Skal forsøke å justere setet frem 10 mm også.
Hmm.. Jeg er ikke sikker på at kortere stem er løsningen om du ønsker at det skal bli lettere å få forhjulet ned i landingen ved hopping, mulig du bare forsterker den effekten om du flytter din egen vekt lenger bakover.
Setet fremover løser nok lite bortsett fra når du sitter, og kanskje at du har en litt annen posisjon når du reiser deg litt opp fra setet, om man legger godviljen til.
For meg kan det høres ut som sykkelen rett og slett er litt for stor, eller for mye å håndtere. Den vil antagelig bli mer lettstyrt og kvikk med et kortere stem så det er verdt å prøve. Mye billigere å eksperimentere litt med stem og evt antall spacere under stemet, og litt flytting av setet. Kanskje styre med annen backsweep og rise også.
Er det nedoversykling som er greia eller er det generell stisykling med alt det innebærer av bort- og oppover også? Vil du ha godstog eller kvikk og leken sykkel?
Har du mulighet til å teste sykkelen i en str mindre og se om det hjelper?
Er du innafor anbefalt str etter guiden, er den helt i øvre sjikte på skalaen til din høyde?