Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Felgbrems vs skivebrems

Re: Felgbrems vs skivebrems [Re: Panda] #2698671 09/02/2022 13:05
E
espenpåhjul Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
E
Sitat: Panda
Det er radikal endring fra celeste farven til sort.
Denne er minst 1 kg tyngre enn du hadde, bare til info.

Alt med skivebrems er tungt med mindre du hoster opp med 80.000 kr

Hva med en Focus i rød? På lager i large størrelse.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=208286646

Ja tenkte at når man først går bort fra celeste kan det jo bare være over i noe så mørkt som sort ICON_SMILE Jeg har en Inifinito CV på hold. Men sliter med å ta valget!

Re: Felgbrems vs skivebrems [Re: espenpåhjul] #2698672 09/02/2022 13:11
Z
ziggy68 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Z
Merida er bra det. Men er det den modellen som du har bilde av du har sett på? Det er vel en 2020 modell i så tilfelle?
Jeg hadde da heller valgt Scultura som er en helt ny ramme enn Reacto hvis det var mulig og oppdrive. Har du hørt med Bikefixx? Vet det hadde litt rabatt på de Reactoene de hadde inne nylig da blir det ikke ett dumt kjøp.

Har du hørt med Spinn hva de får inn? Forstod det slik at de fikk inn noen TCR som ikke var solgt ennå etter vinterferien.. Trek var ikke før april/mai.
BikeBrothers har fått litt Specialized syns jeg at jeg så på Facebook. De har vel fortsatt butikk i byn?

-BSK
Re: Felgbrems vs skivebrems [Re: ziggy68] #2698674 09/02/2022 13:24
E
espenpåhjul Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
E
Sitat: ziggy68
Merida er bra det. Men er det den modellen som du har bilde av du har sett på? Det er vel en 2020 modell i så tilfelle?
Jeg hadde da heller valgt Scultura som er en helt ny ramme enn Reacto hvis det var mulig og oppdrive. Har du hørt med Bikefixx? Vet det hadde litt rabatt på de Reactoene de hadde inne nylig da blir det ikke ett dumt kjøp.

Har du hørt med Spinn hva de får inn? Forstod det slik at de fikk inn noen TCR som ikke var solgt ennå etter vinterferien.. Trek var ikke før april/mai.
BikeBrothers har fått litt Specialized syns jeg at jeg så på Facebook. De har vel fortsatt butikk i byn?

Har pratet med flere leverandører av Merida i Stavanger området, denne Reacto 7000-E saken kan jeg få for 40k. Bikefixx har også et par inne, med SRAM til 45k mener jeg med rabatt og heftige hjul.

BB har fått inn Specialized men gidder ikke bruke 90k på det der altså ICON_SMILE Selv om det er gode sykler!

Re: Felgbrems vs skivebrems [Re: espenpåhjul] #2698677 09/02/2022 13:47
Z
ziggy68 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Z
Det var bilde av en med Rivalgruppe så da bør en være under 60k hverfall ICON_SMILE

-BSK
Re: Felgbrems vs skivebrems [Re: ziggy68] #2698679 09/02/2022 13:53
E
espenpåhjul Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
E
Sitat: ziggy68
Det var bilde av en med Rivalgruppe så da bør en være under 60k hverfall ICON_SMILE

Hmmm, og Rival er det jeg vil ha.

Re: Felgbrems vs skivebrems [Re: espenpåhjul] #2698689 09/02/2022 15:58
Panda Offline
Besatt
Besatt
Hei. Har du overveid en Giant TCR Advanced 0 Disc 2022?

Alle de sykler du har sett på er 2021 modeller med «gammel» gir system.

Giant kommer til lager hos Spinn om 4 uker og du får nye 12 girs Ultegra di2 for 45000.
Blir enklere å selge senere med 12 girs fremfor 11 girs Ultegra som vel er 3 år gammel nå.

Giant’en er lett også. Sett på et par gromme hjul og du får den under 7 kg også.
Så akkurat Scott sin Addict RC 2022 med Dura Ace og Zipp 303. Den veier 7 kg uten pedaler/fl. stativ til nette pris av 114.990 kr.

Giant TCR er best bang for bucks spør du meg.
Fåes i sort eller kongeblå ICON_WINK

Re: Felgbrems vs skivebrems [Re: Panda] #2698691 09/02/2022 16:24
E
espenpåhjul Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
E
Hei. Har du overveid en Giant TCR Advanced 0 Disc 2022?

Alle de sykler du har sett på er 2021 modeller med «gammel» gir system.

Giant kommer til lager hos Spinn om 4 uker og du får nye 12 girs Ultegra di2 for 45000.
Blir enklere å selge senere med 12 girs fremfor 11 girs Ultegra som vel er 3 år gammel nå.

Giant’en er lett også. Sett på et par gromme hjul og du får den under 7 kg også.
Så akkurat Scott sin Addict RC 2022 med Dura Ace og Zipp 303. Den veier 7 kg uten pedaler/fl. stativ til nette pris av 114.990 kr.

Ja den er helt rå! Vurderer sterkt Giant TCR Advanced 0 Disc 2022, enorm pris også. Cube har også Cube Agree C:62 SL til en meget god pris, men de er tunge! Til den prisen jeg må ut med for en Specialized (hos Bike Brothers f.eks) kan jeg som du skriver slenge på noen gromme hjul til samme pris ICON_SMILE

.. samme gjelder forsåvidt mot Infinito CV, den skal Velostrada ha 55k for - men hjulsettet er labert synes jeg!

Re: Felgbrems vs skivebrems [Re: Panda] #2698695 09/02/2022 18:20
D
DBrodshaug Offline
Ringrev
Ringrev
D
Veldig mye sykkel for pengene, Canyon Ultimate CF SL 8 Disc Di2 er i samme prissegment, tilgjengelig nå i enkelte størrelser.

Re: Felgbrems vs skivebrems [Re: DBrodshaug] #2698700 09/02/2022 19:19
E
espenpåhjul Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
E
Sitat: DBrodshaug
Veldig mye sykkel for pengene, Canyon Ultimate CF SL 8 Disc Di2 er i samme prissegment, tilgjengelig nå i enkelte størrelser.

Har sett på Canyon Ultimate CF SL 8 Disc Di2 men M er ikke tilgjengelig enda frown

Redigert av espenpåhjul; 09/02/2022 19:21.
Re: Felgbrems vs skivebrems [Re: espenpåhjul] #2699039 14/02/2022 14:26
E
espenpåhjul Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
E
Sjekket ut Specialized på BikeBrothers i helgen, flott sykkel på noen helt ufattelig latterlige hjulsett.. at de kan markedsførere en så flott sykkel på noe sånt. Det så rett og slett helt feil ut. Den falt gjennom utseendemessig der den sto utstilt sammen med Focus f.eks.

Re: Felgbrems vs skivebrems [Re: espenpåhjul] #2699045 14/02/2022 16:47
M
Mr.Jacobsen Offline
Ringrev
Ringrev
M
Sitat: espenpåhjul
Sjekket ut Specialized på BikeBrothers i helgen, flott sykkel på noen helt ufattelig latterlige hjulsett.. at de kan markedsførere en så flott sykkel på noe sånt. Det så rett og slett helt feil ut. Den falt gjennom utseendemessig der den sto utstilt sammen med Focus f.eks.

Hva er galt med hjulsettene? Kuttet kostnader slik at folk som kjøper dyre sykler skal få kjøpe den typen hjul de vil i stedet?

Re: Felgbrems vs skivebrems [Re: Mr.Jacobsen] #2699064 15/02/2022 05:46
E
espenpåhjul Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
E
Sitat: Mr.Jacobsen

Hva er galt med hjulsettene? Kuttet kostnader slik at folk som kjøper dyre sykler skal få kjøpe den typen hjul de vil i stedet?

Sikkert godt nok for de fleste. Men går mer på hva du får for pengene, ved siden av sykkelen i dette tilfellet sto det en litt dyrere Focus med mer eller mindre specs i samme kategori men med hjulsett til 15-20k mer. I tillegg så Specializeden så «fattig» ut med det hjulsettet, kan være det var pga den er hvit med svarte detaljer rundt om inkl felg osv som gjorde det, men det føltes bare slik ICON_SMILE

Redigert av espenpåhjul; 15/02/2022 07:54.
Re: Felgbrems vs skivebrems [Re: Mr.Jacobsen] #2699089 15/02/2022 09:45
D
DBrodshaug Offline
Ringrev
Ringrev
D
Ironien her er jo at det er snakk om den billigste Tarmacen. Hadde ikke kostet Specialized mye å utstyre sykkelen med de billigste Roval carbon hjula, men de må jo selge Tarmac Expert også.... Det beste hadde jo vært om hjul var en ren option. Synes generelt det er en uting å "måtte" ende opp med ekstra hjulsett, ser jo drøssvis av disse hjulsettene på finn. Ekstra hjulsett til ritt osv hadde nok mer for seg med felgbrems.

Re: Felgbrems vs skivebrems [Re: espenpåhjul] #2699090 15/02/2022 09:47
D
DBrodshaug Offline
Ringrev
Ringrev
D
Sikkert godt nok for de fleste. Men går mer på hva du får for pengene, ved siden av sykkelen i dette tilfellet sto det en litt dyrere Focus med mer eller mindre specs i samme kategori men med hjulsett til 15-20k mer. I tillegg så Specializeden så «fattig» ut med det hjulsettet, kan være det var pga den er hvit med svarte detaljer rundt om inkl felg osv som gjorde det, men det føltes bare slik ICON_SMILE
Specialized er nok bare dyrere priset en Focus, enkelt og greit.

Re: Felgbrems vs skivebrems [Re: DBrodshaug] #2699093 15/02/2022 10:24
E
espenpåhjul Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
E
Specialized er nok bare dyrere priset en Focus, enkelt og greit.

.. og slik jeg forstår så forsvarer de prisen pga rammene sine. Ramme er identiske uansett hvilken størrelse det er. Mens andre som f.eks Orbea har forskjellige rammer så snart man bikker veldig store rammer. Man betaler nok mye for navnet ja ICON_SMILE

Re: Felgbrems vs skivebrems [Re: DBrodshaug] #2699094 15/02/2022 10:26
E
espenpåhjul Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
E
Ironien her er jo at det er snakk om den billigste Tarmacen. Hadde ikke kostet Specialized mye å utstyre sykkelen med de billigste Roval carbon hjula, men de må jo selge Tarmac Expert også.... Det beste hadde jo vært om hjul var en ren option. Synes generelt det er en uting å "måtte" ende opp med ekstra hjulsett, ser jo drøssvis av disse hjulsettene på finn. Ekstra hjulsett til ritt osv hadde nok mer for seg med felgbrems.

Enig med deg. Blir lettere irritert når butikkene bruker det som argument, at man skal kjøpe et ekstra hjulsett utenom - for det er jo greit med to sett, et til trening osv. Som du skriver, hadde de slengt på et billig Royal carbon hjulsett hadde det vært et enklere valg..

Re: Felgbrems vs skivebrems [Re: espenpåhjul] #2699444 18/02/2022 21:23
H
helgerg Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
Kjøpte Tarmac SL7 fra Sørensen i fjor. Da hadde de oppgradert hjulene til Roval C38, så fikk en hyggelig pris på hjul som passer betydelig bedre på sykkelen enn de som fulgte med. Ellers synes jeg den ekstra trygghetsfølelsen det gir med skivebremser er verdifullt, spesielt når været er fuktig. Spesielt når jeg gikk fra sykkel med karbonhjul og korkklosser som ikke akkurat føltes supertrygt når man sykler i nærheten av andre i pøsregn.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino