Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Noen som kan prissette den sånn ca?

Noen som kan prissette den sånn ca? #2694405 08/01/2022 20:24
E
eskval82 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Hei.

Er det noen som kan driste seg til å sette en verdi på denne?

Eit par avvik fra bilde: shimano 600 krank på bilde, men den byttes ut med dura ace krank, slik at det blir full dura ace gruppe. Dekalene på framhjulet skal så klart skiftes til same som bakhjulet(har det liggende, har bare ikke byttet enda).

Hva kan dette være verdt?

[Linket bilde]

Vedlegg
8. Saeco-kopi.jpg (3.45 MB, 680 nedlastinger)
Redigert av Valentino; 09/01/2022 07:07. Rediger grunn: Bildet i linjen. :)
Re: Noen som kan prissette den sånn ca? [Re: eskval82] #2694408 08/01/2022 20:35
Panda Offline
Besatt
Besatt
Ikke peiling. Flott er den i all fall. Hadde jeg hatt råd hadde jeg kjøpt den. Tipper høy pris.

Re: Noen som kan prissette den sånn ca? [Re: Panda] #2694411 08/01/2022 21:16
E
eskval82 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Sitat: Panda
Ikke peiling. Flott er den i all fall. Hadde jeg hatt råd hadde jeg kjøpt den. Tipper høy pris.

Tipper det ikke er mange slike sykler der ute, var ikke lett å finne alle delene hvertfall.

Re: Noen som kan prissette den sånn ca? [Re: eskval82] #2694414 08/01/2022 22:30
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Ligger en kjipere utgave på finn for 6500, Bicyclebluebook verdsetter den til rundt $900, mens i følge cyclingnews har den blitt omsatt for $1700. Så ett eller annet sted mellom de prisene? Er selvfølgelig markedet som avgjør.

https://www.cyclingnews.com/amp/news/ebay-finds-1997-cannondale-caad3-saeco-team-edition-bike/

Create the problem and sell the solution
Re: Noen som kan prissette den sånn ca? [Re: DuffMcShank] #2694450 09/01/2022 18:07
E
eskval82 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Sitat: DuffMcShank
Ligger en kjipere utgave på finn for 6500, Bicyclebluebook verdsetter den til rundt $900, mens i følge cyclingnews har den blitt omsatt for $1700. Så ett eller annet sted mellom de prisene? Er selvfølgelig markedet som avgjør.

https://www.cyclingnews.com/amp/news/ebay-finds-1997-cannondale-caad3-saeco-team-edition-bike/

Ja, den var en del annerledes enn min. Hva den er verdt og hva en eventuell kjøper er villig å gi kan være veldig ulikt.

Takk for informasjonen.

Re: Noen som kan prissette den sånn ca? [Re: eskval82] #2694469 09/01/2022 20:32
Panda Offline
Besatt
Besatt
Jeg hadde tippet 20k.
Er det utopi?

Elsker den Cinelli Alter stem. Hadde en sånn selv for 20 år siden med lettkledt dame på.

Re: Noen som kan prissette den sånn ca? [Re: eskval82] #2694479 09/01/2022 22:18
T
Tommy D. Offline
Ringrev
Ringrev
T
"Ingen" liker å snakke pris på vintage/retro, men siden du spør så skal du få svar. Har litt erfaring, men primært fra 90-talls terreng. Fulgt litt med på racer og, men uten å handle.

1 - Cannondale (jeg digger dem) har ikke en veldig høy stjerne hos samlere er min erfaring. Verdien, selv for en nydelig rød Saeco sak som denne er relativt lav.

2 - Spinergy VAR kult frem til de begynte å knekke og da ble kjent som livsfarlige. Lik som rammen; ser tøft ut (jeg liker også looken på disse), men internasjonalt kan du finne disse til gi bort pris - Verdi lav.

3 - DA gruppen har nok mer verdi, men der prisen er god for mint/NOS, så faller den raskt ved synlig slitasje.

4 - Cinelli stem har jeg ikke så mye greie på. Utelater å vurdere denne.

5 - Må nesten se den for å vurdere nærmere, men fra hva jeg kan se så ser den brukt ut (sete) og det drar ned verdien mye.

Ikke for å være en gledesdreper, men tror det skal godt gjøres å selge den for noen særlig over 5k, og nærmere 10k er nok lite sannsynlig (forbehold om Cinelli stem og andre ting jeg eventuelt ikke ser av bilder). Med det sagt, så finnes det alltid en sucker (på Finn, Ebay e.l.) som hopper på til stive priser (gjort det selv, og learnt the hard way). En som bare MÅ ha.
Som ALLTID med retro/vintage sykler, så er den største verdien i deler om du stykker den opp (ytterst få unntak til denne reglen).

På den lyse siden, så peker prisene på mye retro/vintage bratt oppover - de 5-6 siste årene jeg har syslet med dette. Har du plass, så ta vare på den. Uavhengig av verdi, så er den jo tøff!

Mine 2 tips.
1 - Forsiktig om du sykler på de hjulene. Lett å tenke seg til hva som skjer dersom en eike ryker på denne
2 - Sjekk ut diverse vintage sykkel og Cannondale grupper på FB for å få litt innsikt og erfaringer.

T.

Re: Noen som kan prissette den sånn ca? [Re: eskval82] #2694533 10/01/2022 10:39
E
eskval82 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Takk for ærlig og godt svar Tommy D.

Veldig enig i det du skriver, mye av same tanker eg hadde gjort meg på forhånd.
Har også fulgt med på vintage/retro fronten dei siste åra, å sitter med same erfaring. Ser det er ein kjerne på racer og ein på terreng som sitter inne med imponerende masse kunnskap om dette. Men siden dette er ein alu ramme, og i tillegg for «ny» til å være retro/vintage så prøvde eg her inne.

Som du nevner, så er ikke min strøken heller. Men har ikke planer om å selge nå uansett, var bare for å finne litt ut hvilke terreng den låg i. Hjulene var forresten undersøkt av karboneksperter av forrige eier, og blei fortalt at karbonet var av veldig god kvalitet. Skjønte det slik at forrige eier også var klar over problemstillingen med disse hjula og fikk det undersøkt.

Eg kjøpte først ramme, så gruppen og til slutt hjulene. Hjulene var det vanskeligste å finne, så tipper det er mest verdi i dei. Vart vel solgt noen framhjul nå nylig på Finn.no. Eg fekk tilbud av ein som vurderte å selge sykkelen sin med Spinergy hjul, han skulle vel ha ca 15 tusen trur eg. Og syns den var kjipere enn den er har idag. Men har ikke sett den for salg i etterkant.

Blir nok stående sykkelen ja, var ikke tenkt som en sykkel som skulle på lange turer uansett. Kanskje den kommer på veggen ein dag om det skulle bli ein ledig vegg eg får lov å henge den opp på. ICON_SMILE

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå