Takk for ærlig og godt svar Tommy D.
Veldig enig i det du skriver, mye av same tanker eg hadde gjort meg på forhånd.
Har også fulgt med på vintage/retro fronten dei siste åra, å sitter med same erfaring. Ser det er ein kjerne på racer og ein på terreng som sitter inne med imponerende masse kunnskap om dette. Men siden dette er ein alu ramme, og i tillegg for «ny» til å være retro/vintage så prøvde eg her inne.
Som du nevner, så er ikke min strøken heller. Men har ikke planer om å selge nå uansett, var bare for å finne litt ut hvilke terreng den låg i. Hjulene var forresten undersøkt av karboneksperter av forrige eier, og blei fortalt at karbonet var av veldig god kvalitet. Skjønte det slik at forrige eier også var klar over problemstillingen med disse hjula og fikk det undersøkt.
Eg kjøpte først ramme, så gruppen og til slutt hjulene. Hjulene var det vanskeligste å finne, så tipper det er mest verdi i dei. Vart vel solgt noen framhjul nå nylig på Finn.no. Eg fekk tilbud av ein som vurderte å selge sykkelen sin med Spinergy hjul, han skulle vel ha ca 15 tusen trur eg. Og syns den var kjipere enn den er har idag. Men har ikke sett den for salg i etterkant.
Blir nok stående sykkelen ja, var ikke tenkt som en sykkel som skulle på lange turer uansett. Kanskje den kommer på veggen ein dag om det skulle bli ein ledig vegg eg får lov å henge den opp på.