Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

NÅ: Vinterrittet - Årbogen - Eiker CK

NÅ: Vinterrittet - Årbogen - Eiker CK #2693787 05/01/2022 18:17
Tallak Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Lyst til å sykle prima vinterstier som er ferdig tråkket opp av ildsjeler i Nedre Eiker?

Eiker CK med Michael Helgestad og Håkon Bakken i spissen har snurret igang et Stravabasert ritt på en rundløype på 14 km fra Årbogen utenfor Drammen i Nedre Eiker. Emtb gutta i TRYE har også hjulpet til med sitt spinnville humør og pågangsmot (på INSTA.

Arrangementet finner du på Facebook og Stravaruten kan lastes ned for EMTB og kjøttsykkel her.

Jeg har selv syklet denne løypa både igår tirsdag og idag onsdag 5/1 og den er knallfet. Funker både på fatbike, stisykkel og Emtb. For øyeblikket er rekorden på 14 km og 500 høydemeter ca 50 min på analog og 37 minutter på emtb.

Her er en 4 minutters videoteaser fra en lang og rå nedkjøring fra Kobberdokk, dette er rett og slett flyt i særklasse på smale vinterstier!

Rittet er primært satt opp til å foregå førstkommende lørdag, men det er mulig å sykle rittet som "prolog" helt fram til det. Jo mer den sykles jo bedre blir den. Og nå er det bortimot perfekte forhold!

https://www.instagram.com/p/CYUPtkPFXvZ/

VELKOMMEN TIL ÅRBOGEN!

[Linket bilde]

Vedlegg
Skjermbilde 2022-01-05 kl. 19.16.21.png (559.11 KB, 468 nedlastinger)

Insta
VIMEO
2023 Forestal Siryon lett eMTB
Ibis Ripley AF
Ibis Ripmo
Ibis Oso

Re: NÅ: Vinterrittet - Årbogen - Eiker CK [Re: Tallak] #2693809 05/01/2022 20:42
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Prima forhold nå ja. Ser av segmentene at det bare siste dagene er syklet 40 runder, samt jeg vet det er en del uregistrert også. Håper snøen som er meldt fredag blir minimal slik at forholdene holder seg bra. Bra såle i bunn nå det fleste steder så "tjukkasene" får tråkket ned den snøen som kommer eventuelt håper jeg uten mer behov for trekking av dekk.

Kul video Are!

Dette er stier jeg primært sykler på om vinteren og vi er flere som bruker tid på trekke dekk her til glede for syklister og gående (og dessverre innimellom hester). Kombinasjon av trekking og så masse gående gjør løypene supre så lenge vi ikke får de største snøfallene.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Moderator  support