Hei.
Jeg har en Trek fuel EX 8 2019-modell. Den har følgende krank: Truvativ descendant 6k eagle DUB 32T Direct mount. Kranklager er SRAM DUB press fit 92 mm.
Jeg har fått løs den 8 mm umbrakoskruen som sitter i sentrum på kranken på høyre side. Men jeg får ikke løs selve krankarmen m/ drevet. Ifølge videoer som jeg finner skal krankarm m/drev på høyre side løsne enkelt når nevnte 8-mm skrue er tatt av. Men hos meg sitter det dønn fast. På venstre side sitter også krankarmen fast. (På venstre siden har jeg iht. til video løsnet den lille skruen på den gjengede dingsen som sitter innenfor krankarmen og skrud denne utover med fingrene)
Er det slik at krankarm m/ drev skal kunne trekkes av, og skal dette gjøres først? Eller skal venstre krankarm av først? Jeg har ikke turt å bruke for mye makt noen av stedene. Dersom det er slik; hva kan man bruke for å få løs? Banking? Brekkjern?
Ps. Her er video som jeg har fulgt:
https://www.youtube.com/watch?v=eyIsmAeU96E Har også sjekket andre videoer, men alle steder går det så enkelt og greit
Håper noen har vært borti dette før og kan gi meg noen tips! :-)
Kurt