Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Tesla Model 3 - potensielt rustproblem

Re: Tesla Model 3 - potensielt rustproblem [Re: larsb] #2697114 27/01/2022 14:16
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: larsb
Takk GeirK. Det er ting det aldri har falt meg inn å gjøre på den eldre dieselskodaen vår.

LarsB

Nei. Du bruker bremsene mye mer, så det trenger du ikke gjøre.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Tesla Model 3 - potensielt rustproblem [Re: svegar] #2701076 09/03/2022 19:00
Panda Offline
Besatt
Besatt
Er på vei til å kjøpe en slik TM3 brukt fra 2021.
Bør jeg styre unna om den ikke har skvettlapper?!

Re: Tesla Model 3 - potensielt rustproblem [Re: Menkromsen] #2701103 09/03/2022 21:58
M
Menkromsen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
M
Panda:
Absolutt ikke! Uansett om bilen har originale skvettlapper påmontert eller ei så er det første du gjør å demontere disse med en gang. De samler grus og dritt og gir ikke nok beskyttelse. Se mitt tidligere innlegg for en tid tilbake under ICON_SMILE

Sitat: Menkromsen
En annen sak jeg synes det er verdt å kommentere;
Uansett hva det blir til i forhold til om Tesla tar kostnaden med utbedring/lakkering så bør du absolutt UNNGÅ å montere Tesla sine originale skvettlapper.
Det er en kjent sak at disse samler mye stein, grus og dritt bak selve skvettlappen som gnisser og samler fukt som ligger mot karosseriet/skjørtet. Over tid så vil dette nok føre til rust...

Du finner x-antall forskjellige "produsenter" som selger skvettlapper til Model 3 som fungerer bedre -men disse har en kant som ligger mot karosseriet som igjen vil skade lakken over tid. Vinyl-beskyttelse/foliering kan nok til en viss grad hindre dette, men sikkert er det ikke!

Det finnes dog en produsent som har laget noen skvettlapper som har utmerket funksjon og som ikke har noen av disse problemene. EV mudflaps. Laget av en kar i Quebec i Canada som bla. driver med antirust på Teslaer. Sjekk ut deres offisielle nettside: https://evmudflaps.com/

Kan kjøpes på begood.no. Noe dyre, men det er de verdt for å unngå problemer på akkurat dette området i all uoverskuelig fremtid :-)

Har selv montert disse nå i høst (kun foran riktignok) på min bil som jeg mottok i desember 2020. Det var MYE grus/småstein og dritt bak de originale!
De ser meget bra ut i mine øyne da de er mindre synlige når du ser bilen fra siden. Funksjonen er svært god! Anbefales.

Video som viser hvordan de monteres:
https://www.youtube.com/watch?v=VLwsR8IPtVk

(Sjekk også de andre videoene til samme fyr for mere nyttig informasjon rundt problematikken)

Re: Tesla Model 3 - potensielt rustproblem [Re: svegar] #2701106 10/03/2022 05:48
Panda Offline
Besatt
Besatt
Takk. Det man ikke finner på Google finner man på terrengsykkelforumet. Fantastisk.

Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå