Ønsker meg ny sykkel til neste sesong men usikker på hva jeg skal gå for..
Ønsker meg en allrounder med aero egenskaper, nye ultegra 12s di2 og skivebrems. Og helst integrerte kabler. Budsjett på 60 tusen.
Egentlig sett meg ut en scultura eller reacto 8000, men virker som cube agree c:62 er god bang for buck? Evt andre tips?
Er det noen som har noe erfaring med hvor ukomfortabel de nye aero rammene egentlig er? Eller er de blitt ganske bra for selv de lange turene med en del klatring?
Ønsker meg ny sykkel til neste sesong men usikker på hva jeg skal gå for..
Ønsker meg en allrounder med aero egenskaper, nye ultegra 12s di2 og skivebrems. Og helst integrerte kabler. Budsjett på 60 tusen.
Egentlig sett meg ut en scultura eller reacto 8000, men virker som cube agree c:62 er god bang for buck? Evt andre tips?
Er det noen som har noe erfaring med hvor ukomfortabel de nye aero rammene egentlig er? Eller er de blitt ganske bra for selv de lange turene med en del klatring?
Håper på svar
Jeg har en Oltre som er ganske aero og klatrer fint med den!
Hva koster en Cannondale SuperSix rigget på det viset for tiden? Klassiske aeroracere er omtrent døde. Supersix, Tarmac, altså aero allroundere er greia nå. Og Specialissima selvfølgelig.
Tillegg: Ser ut for meg som at om du vil ha noe slikt med elektroniske gir for 60' må du ned på Rival AXS.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Hva koster en Cannondale SuperSix rigget på det viset for tiden? Klassiske aeroracere er omtrent døde. Supersix, Tarmac, altså aero allroundere er greia nå. Og Specialissima selvfølgelig.
Tillegg: Ser ut for meg som at om du vil ha noe slikt med elektroniske gir for 60' må du ned på Rival AXS.
Kjempefine sykler, men er de verdt prisen når en kan få tilsvarende utstyr på en annen ramme for en god del mindre? Da tenker jeg på sykler som giant og merida. Og for eksempel fara F/RD som ble foreslått.
Fornuften gjør det vanskelig å bruke 60 løk på en sykkel med rival når cube agree c:62 kommer med dura ace og tilsvarende hjul
Ønsker meg ny sykkel til neste sesong men usikker på hva jeg skal gå for..
Ønsker meg en allrounder med aero egenskaper, nye ultegra 12s di2 og skivebrems. Og helst integrerte kabler. Budsjett på 60 tusen.
Egentlig sett meg ut en scultura eller reacto 8000, men virker som cube agree c:62 er god bang for buck? Evt andre tips?
Er det noen som har noe erfaring med hvor ukomfortabel de nye aero rammene egentlig er? Eller er de blitt ganske bra for selv de lange turene med en del klatring?
Håper på svar
Du melder deg som prøvekanin på nye 12speed altså;)
Gode tips her, men jeg trenger mer. Jeg ser etter en drømmesykkel. Maks 50 000. Sku helst ha designet fargene selv, men vanskelig og se hvem som tilbyr det. Samtidig har jeg en white interceptor med di2 gir. Så jeg må fortsette med di2 gir. Mange av syklene som er ute i markedet har sram. Stor forskjell på hvordan man girer når det kommer til sram og shimano sine elektriske gir?
Sykkelen jeg har idag er en aero sykkel, at ser etter aero / klatre sykkel. Kablene må være integrert i styret.. viktig for utseende
Giant TCR Advanced Pro 1? Litt billigere og muligens litt kjipere merke enn du hadde sett for deg, men selveste Warren Rossiter (m.fl.) gir den toppscore:
Irriterte meg over bremseslangene når jeg kjøpte min Orca Aero. Men når jeg pakka den i sykkelkoffert for en tur til Gran Canaria nå i jula var jeg veldig glad for at de ikke var integrert. Trådløse gir er topp, men trådløse bremser ser vi neppe på sykkel på noen år 😆
Men noen typer har vel løsning der man kan åpne bunnen av stem slik at det er mulig å ta av styret for pakking i koffert?
Irriterte meg over bremseslangene når jeg kjøpte min Orca Aero. Men når jeg pakka den i sykkelkoffert for en tur til Gran Canaria nå i jula var jeg veldig glad for at de ikke var integrert.
Det er jo artig at i en ellers god video har Cycling Weekly illustrert utfordringene med bl.a. integrerte kabler med bilde av en BMC Roadmachine, opprinnelig designet av nordmannen Torgny Fjeldskaar, og med kabling som faktisk er rimelig praktisk og fleksibel. Men jeg er likevel glad for at jeg har versjonen med ekstern kabling. Og ja, rørene kunne gjerne vært runde for min del. Og setepinnen gjerne standard 27,2 mm. Og krankhuset gjerne gjenget. Kunne til og med levd godt uten senkede setestag, selv om det ikke er på Michelle Arthurs-Brennans hatliste
Og med det har trådstarter noen tips om noe av det jeg selv ville sett etter i drømmesykkelen anno 2022.
Irriterte meg over bremseslangene når jeg kjøpte min Orca Aero. Men når jeg pakka den i sykkelkoffert for en tur til Gran Canaria nå i jula var jeg veldig glad for at de ikke var integrert.
Det er jo artig at i en ellers god video har Cycling Weekly illustrert utfordringene med bl.a. integrerte kabler med bilde av en BMC Roadmachine, opprinnelig designet av nordmannen Torgny Fjeldskaar, og med kabling som faktisk er rimelig praktisk og fleksibel. Men jeg er likevel glad for at jeg har versjonen med ekstern kabling. Og ja, rørene kunne gjerne vært runde for min del. Og setepinnen gjerne standard 27,2 mm. Og krankhuset gjerne gjenget. Kunne til og med levd godt uten senkede setestag, selv om det ikke er på Michelle Arthurs-Brennans hatliste
Og med det har trådstarter noen tips om noe av det jeg selv ville sett etter i drømmesykkelen anno 2022.
Hadde lyst til å si Aurum Magma, men den har jo BB386Evo.
Og jeg hadde også lyst til å si Open M.IND, men den har både BB386EVO og en snurrig versjon av integrert setepinne. Hvorfor skal Vroomen gjøre det så vanskelig?
Kanskje venter jeg bare på at noen som er mindre ghetto fabulous enn Specialized skal lage en Aethos?
(Men egentlig er jeg ikke så redd for BB386EVO, så det så.)
Hadde lyst til å si Aurum Magma, men den har jo BB386Evo.
Og jeg hadde også lyst til å si Open M.IND, men den har både BB386EVO og en snurrig versjon av integrert setepinne. Hvorfor skal Vroomen gjøre det så vanskelig?
Kanskje venter jeg bare på at noen som er mindre ghetto fabulous enn Specialized skal lage en Aethos?
(Men egentlig er jeg ikke så redd for BB386EVO, så det så.)
Magma ser spennende ut ja. Klassisk utseende, ikke for kompakt ramme, semiintegrert løsning i front som tillater ulike stem og styrer, og rund 27,2 mm standard-pinne. Burde hatt en egen tråd for klassisk-moderne rammer!
Aurum har forresten fått norsk forhandler i Sandnes også, så det gjør det jo enda mer aktuelt.
Burde hatt en egen tråd for klassisk-moderne rammer!
Ja!
Jeg tror feks Cannondale hadde solgt mye sykler om de bare hadde relansert den gamle Supersixen med BSA krankhus. Og en CAAD12 med BSA. Cannondale taper mye kunder på det ekstremt dårlige (og velfortjente) ryktet BB30'en deres har fått. Tror jeg ;-)
Jeg kunne ønske meg at noen merker hadde hatt en kvalitetssykkel i stallen med standard styreoppsett, BSA, 27,2 pinne og valg mellom felg og skivebremser. Jeg tror nesten jeg hadde gjort et innhogg i sparekontoen om Specialized hadde kommet med en Aethos felgbrems. Selv om jeg ikke er så glad i merker som bruker høy pris som markedsføring.
Og jeg hadde også lyst til å si Open M.IND, men den har både BB386EVO og en snurrig versjon av integrert setepinne. Hvorfor skal Vroomen gjøre det så vanskelig?
(Men egentlig er jeg ikke så redd for BB386EVO, så det så.)
Med to sykler signert GV kan jeg melde om null problemer med 386EVO. Jeg er allergisk mot knirk/«feil», så har investert altfor mye i råflotte CS kranklager (ikke noe OSPW dilldall). En bekymring mindre enn så lenge.
Og jeg hadde også lyst til å si Open M.IND, men den har både BB386EVO og en snurrig versjon av integrert setepinne. Hvorfor skal Vroomen gjøre det så vanskelig?
(Men egentlig er jeg ikke så redd for BB386EVO, så det så.)
Med to sykler signert GV kan jeg melde om null problemer med 386EVO. Jeg er allergisk mot knirk/«feil», så har investert altfor mye i råflotte CS kranklager (ikke noe OSPW dilldall). En bekymring mindre enn så lenge.