Grattis med sykkel! Fat er sært, men gøy.
1: Jeg har ikke giddet å kjøre slangeløst. Kjører med forrige gen Jumbo jim 4.8, og har ikke klart å punktere hverken på snø eller bar sti. Forøvrig veldig fornøyd med dekkene opp mot Kenda Juggernaut Sport som satt på originalt.
Sykkelen brukes relativt sjelden utenom i høysesongen, så antar at det ville blitt klumpete guffe raskt pga lengre perioder uten bruk.
Min er ikke noen kvikk sykkel uansett, jeg tenker på den som en traktor. Den kommer seg frem veldig bra, men ganske så langsomt. Har syklet opp grisebratte og lange skiløyper, bare beina som holder igjen. Turen er målet osv, ta med appelsin og kakao.
2: Nope

Jeg drar likevel med meg slange og brukbar pumpe i sekk eller rammeveske.
3: Hm. Det kommer an på hva slags løyper du skal kjøre. Når det går fort nedover kan fordekket kaste opp en del snø/is. Anbefaler derfor en forskjerm og evt goggles.
Ellers er de største forbedringene jeg har gjort på min (etter å ha tilpasset cockpit skikkelig) å sette på en brukt dempegaffel, samt montert senkepinne. Det gjorde sykkelen uendelig mer sti- og fartsvennlig. Med så mye dekk var det et sjansespill hver gang jeg fikk luft under hjula, dumper, røtter, eller mindre hopp. Fikk litt følelsen av sånn sprettball man sitter på. Ikke lett å vite hvor og i hvilken vinkel jeg landet. Om du skal kjøre mest flate skiløyper trengs hverken gaffel eller dropper.
Sjekk også om bremsecalipperene samler snø. Mine gjorde det, løsningen var å dra litt gaffa over hullet til klossene, spesielt bak, for å hindre krøll. Har også brukt s.k "bar mitts" på det kaldeste, helt suverent.
Når det gjelder trykk har jeg bare prøvd meg frem. Så lavt som mulig uten at styringa blir rar. Kanskje enda litt lavere om det er myk snø som skal forseres.