Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Nye Spatzwear Gravlr skotrekk til Black Week-pris

Nye Spatzwear Gravlr skotrekk til Black Week-pris #2689857 28/11/2021 12:42
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Om noen vil overta Spatzwear Gravlr i M/L til Black Week-pris, gi meg et ord raskt før jeg returnerer dem på grunn av feil størrelse.

Opprinnelig pris for disse er kr. 1499,-. Kjøpte dem hos Spinn for kr. 799, som du også kan overta dem for, om du er kjapp ICON_SMILE

Jeg er som nevnt flere steder svært fornøyd med mine Pro 2, som har ført meg tørrskodd gjennom lange dager i regn, forutsatt vannavvisende sko med tette såler og at buksa trekkes over skotrekkene for å hindre at fuktighet overføres fra bukse til sokker. Var nysgjerrig på om glidelåsen på Gravlr ville gjøre det enda enklere å ta av og på trekkene.

Men Gravlr er dessverre ikke like strekkbare som Pro 2. Det medfører at M-L (oppgitt til EU 43-45) er hakket for små for mine litt klumpete blandeværssko Shimano MT701 Gore-Tex i 44. så vel som andre sko jeg har i 43-44. Jeg vil tro at trekkene i realiteten passer bedre for nette og tettsittende sykkelsko opp til 42-43.

Er også rimelig stramme å få på rundt leggene.

Gravlr har forresten fått mye ros i tester i flere engelskspråklige magasiner, f.eks. Off-road.cc, Advntr.cc og UKGravelCO. Jeg har også fått en del informasjon direkte fra Spatzwear.

På forbilledlig vis gav Spatzwear meg flere grundige svar i løpet av kun et par timer:

- Glidelåsen er neopren-spesifikk og skal i seg selv motstå vann, men fremfor alt er det overlappende lag av neopren på innsiden. Det skal etter Spatz-medarbeidernes egen erfaring fungere godt og motstå selv tungt regn. Men jeg er fortsatt i tvil.

- Gravlr skal ha tykkere og mer solid neopren enn mine Pro 2, med tanke på røff bruk. Min erfaring er at Pro 2 har en noe tender neopren, sårbar for hakk. Om neoprenet i Gravlr faktisk er mer solid, er det et pluss i min bok.

- Gravlr har varmende thermo-lag kun foran, mens Pro 2 har varmende lag rundt hele foten. Hvorvidt det er en fordel eller ulempe, vil avhenge av temperatur. Synes selv thermo-laget i Pro 2 er behagelig mot huden, men det blir varmt ved en viss intensitet i mildt vær. På den annen side, er det Legalz 2 eller Roadman 2 som utpeker seg for ritt og varmere vær.

Holder til i Oslo/Sørkedalen. Send PM.

Re: Nye Spatzwear Gravlr skotrekk til Black Week-pris [Re: Sepeda] #2690662 06/12/2021 14:35
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Returneres i løpet av en dag eller to.

Siste sjanse om du eller noen i familien din vil ha disse (litt trange) Spatzwear-skotrekkene til nesten halv pris.

Jeg bare synes det er synd om ingen får benyttet seg av tilbudet ICON_SMILE

Moderator  support