Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

10 år gammelt ikea-kjøkken og ny oppvaskmaskin

10 år gammelt ikea-kjøkken og ny oppvaskmaskin #2689105 19/11/2021 08:58
I
ijustpop Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
I
VI har et IKEA-kjøkken i leiligheten som må være snart 10 år gammelt. Det er altså snakk om forrige type IKEA-kjøkken.

Oppvaskmaskinen som står der har helt fastmontert skapfront (ikke disse glidende skinnene som IKEA sine kjøkken har nå.

Noen som vet om jeg trenger å ta hensyn til hvilken type oppvaskmaskin jeg kjøper?

Kjøkkenet er i litt rustikk stil med stor gasskomfyr, 100 år gammelt veggpanel, og selve stammene er også en miks av to ulike generasjoner med IKEA-kjøkken, så det trenger ikke være 100% finish. Men det må jo passe. Har faktisk ikke sjekka om benkeplatea hviler på oppvaskmaskinen eller ikke.

Ønsker meg en av disse ekstra store maskinene som tar store vinglass, 15 kuverter og har bestikkskuff på toppen.

Sokkelfrontene er også en plate skjøvet nokså langt "inn" og på ingen måte i flukt med fronten på oppvaskmaskinen.

Noen som ser potensielle fallgruver?

Tilbud nå og jeg vil ha ny maskin inn i god tid før jul!

Re: 10 år gammelt ikea-kjøkken og ny oppvaskmaskin [Re: ijustpop] #2689174 19/11/2021 16:26
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
De to dyreste til IKEA (bosch) passer ikke til faktum.
Hygienisk passer til 70 og 80cm skuff.

Du kan nok kjøpe maskin flere steder, men de er vel de maskinene som heter XL(som du kanskje ønsker) som får trøbbel med sokkel.

Problemet er jo at hele bransjen sliter med å skaffe oppvaskmaskiner, sånn virkelig håpløs tilgang

Re: 10 år gammelt ikea-kjøkken og ny oppvaskmaskin [Re: Stupfull] #2689177 19/11/2021 16:36
I
ijustpop Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
I
Sitat: Stupfull
De to dyreste til IKEA (bosch) passer ikke til faktum.
Hygienisk passer til 70 og 80cm skuff.

Du kan nok kjøpe maskin flere steder, men de er vel de maskinene som heter XL(som du kanskje ønsker) som får trøbbel med sokkel.

Problemet er jo at hele bransjen sliter med å skaffe oppvaskmaskiner, sånn virkelig håpløs tilgang

Takk!

Jeg endte opp med å bestille en AEG maskin. Satt ned fra 12' til 7' i forbindelse med black week.

Det er fysisk plass så på etter eller annet vis får jeg det til. Det er allerede kappet hull i sokkelen, men den er uansett trukket inn 8 cm innenfor skapfronten så det synes ikke.

Moderator  support