Min ramme forlot Italia for 8 dager siden, det er alt trackingen viser til nå. Nav, krank og styre har kommet. Utover det kan jeg rapportere om at viktigheten av å sykle fort nok på banen ikke kan understrekes, men parkett er bedre enn asfalt. Håper jeg har gjort unna de verste nybegynnerfeilene nå! Jeg bestod i hvert fall kurset, og er klar for åpen trening.
Rammen har kommet og jammen har jeg fått bestilt stem som kan holde på et styre med diameter 25.4 millimeter. Dette var åpenbart ikke heeelt standard hyllevare
Den var nydelig! Vil skille seg ut fra alle svarte og mørk-fargete sykler på banen. Det henger forresten en veldig fin blank stål-Bianchi i et av burene har jeg sett (lurer på om det er flere enn meg som bruker tiden frem til eget bur på å studere alle de andre syklene..)
Det kommer et stem om noen uker. Det viser seg at blanke stem med 25.4 mm diameter for styret ikke er hyllevare. Ja, også må Sjur bygge hjulene mine ferdig da😀
Gleder meg til å se den ferdig Gare. Og enig med Todnem i at denne vil skille seg ut blant alle de mørke syklene. Hadde gjerne valgt en friskere ramme selv, men denne sorte Planet X'en var det jeg fant som passet best. Så da ble det den selv om den er kjedelig. Jeg kjøpte til alt overmål også helt sorte conti-parisere så det blir overhodet ingen farger på min sykkel.
Spinn har banesykler i utvalget sitt, og Chapeu har et par Pina-banesykler i butikken og litt hjul. Man måtte(nesten)ty til det mørke nettet for å finne stem med diameter 25.4 mm, men litt ekstra søk gav svaret
Ellers er det jo noen med fine hvite BMC-rammer ute på velodromen da.
Hver gang det er nye innlegg i tråden blir jeg et kort øyeblikk irritert over noen som vil kjøpe hjul til BARNEsykkel fra Kina. Mer var det ikke. LarsB
Det tok litt tid før mobilen min ville skrive banesykkel fremfor barnesykkel Nå må jeg bare vente tålmodig på at hjulene bygges og stemet tar turen over Atlanterhavet.