Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Noen Hakka MX-eiere med skjermanbefalinger?

Noen Hakka MX-eiere med skjermanbefalinger? #2688921 17/11/2021 11:48
perbl Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Jeg klarer ikke å huske om jeg har spurt om dette før, men i blandings- og sørpesesongen som er for tiden, vurderer jeg å sette på skjermer på Hakkaen min.

Har enda ikke blitt helt klar over hva som er det beste alternativet her av heldekkende skjermer, så om noen har praktiske erfaringer hadde det vært supert å høre.

Per B.
Re: Noen Hakka MX-eiere med skjermanbefalinger? [Re: perbl] #2689937 29/11/2021 09:55
perbl Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Hmf, ser ut til å være vanskelig å finne konkrete tips.

Nærmeste er noen treff med bilder på Google Image Search som sender meg til en spam-side av noe slag (som også har stjålet noen av mine egne bilder av sykkelen min ser jeg), men tror jeg fant orginalbildet av sykkel med skjerm her: https://bikeindex.org/bikes/578825

Noen fender-connoisseurs som ser hvilke skjermer dette er?

Per B.
Re: Noen Hakka MX-eiere med skjermanbefalinger? [Re: perbl] #2689940 29/11/2021 10:05
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: perbl
...tror jeg fant orginalbildet av sykkel med skjerm her: https://bikeindex.org/bikes/578825

Vet ikke hvilke skjermer dette er. Kan muligens være Velo Orange. Eller motsatt, en helt rimelig modell.

Men bildet viser, så vidt jeg kan se, at festepunktene er standard/klassiske. Det betyr i så tilfelle at du kan bruke de fleste heldekkende skjermene på markedet. Eller er det skjulte fester i gaffel og mellom setestag? Du kan jo sjekke festepunkter selv ICON_SMILE

Jeg har, som gjentatt til det kjedsommelige i andre tråder, enkle SKS Bluemels som kommer i forskjellige bredder og kan utstyres med SKS skvettlapp. Valgte versjonen i 53 mm for dekk 38-47 mm. Da har jeg god klaring og intet subb for pigg- eller knastedekk i 38-42 mm.

Om du vil ha lengre skvettlapp, kan Ass Saver Toetector og Brotector være aktuelle. Med glitrende reflekser ICON_COOL

Mange lekrere alternativer, f.eks. nevnte Velo Orange og andre skjermer i metall.

Eller helt rimelig fra butikken som begynner på Bil ICON_SMILE

Håper du hører fra Hakka-eiere!

Re: Noen Hakka MX-eiere med skjermanbefalinger? [Re: Sepeda] #2689985 29/11/2021 16:43
perbl Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Jau, jeg tipper vel egentlig det burde funke med gode ordinære skjermer, ala Bluemels, eller evt fjonge meg med Velo Orange. Festene er vel ganske standard, men tenkte bare det var greit å høre om noen hadde gode erfaringer.

Nå har forsåvidt temperaturen sunket såpass her at det er fatbike med ørti lag ull som frister mest ICON_SMILE

Per B.
Re: Noen Hakka MX-eiere med skjermanbefalinger? [Re: perbl] #2696427 23/01/2022 13:16
A
alfred Offline
Ivrig
Ivrig
A
Kjenner ikke den sykkelen, men bruker selv SKS Speedrocker (står de er opptil 42mm dekk, men er ingen klar begrensning).
De kan enten festes på sykkelens eksisterende fester, ev gode fester som følger med hvis sykkelen ikke har skjermfester.
Dekker bra, veier lite og holder seg på plass i humper og fall. (Det verste jeg vet er skjermer som må justeres annenhver tur.)

Moderator  support, Valentino