Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Skjermer til Grade

Skjermer til Grade #2688688 15/11/2021 10:20
Peter Pan Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Er det noen som kan tipse meg om heldekkende, tilgjengelige og gjerne rimelige og solide skjermer til min førstegenerasjons Gt Grade? Har sett litt på Speedrocker som anbefales i Landevei. Kanskje det er en fordel å kunne lett ta de av, da jeg erfaringsmessig blir dritt lei skrangling og subbing, og ender opp med å ta fjerne skjermene ganske snarlig. Meeen, kanskje ikke truffet på de rette skjermene??

"Sometimes you have to piss in a sink.."(Bukowski)
"Playing cute or drunk as fuck, his wardens could not tell the difference anymore".(Om den avdøde, kjederøykende og alkoholiserte sjimpansen Honzo)
Re: Skjermer til Grade [Re: Peter Pan] #2688701 15/11/2021 11:04
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Til første generasjon GT Grade i karbon, får du et skjermfeste i plastikk som festes med strikk på setestagene. Sammen med festepunkter i rammesettet, skal du da ha du fester for alminnelige, solide og stabile heldekkende skjermer, som finnes i bredt utvalg i alle materialer, utforming og farger du måtte ønske deg.

[Linket bilde]

Jeg fikk mitt feste tilsendt fra hyggelig importør Beach Mountain, uten at jeg rakk å ta det i bruk. Det ser ut til at de fortsatt tilbyr festet.

Grade i aluminium har alle skjermfester i selve rammesettet. På den sykkelen brukte jeg forresten praktiske SKS Bluemels Reflective, med skvettlapp foran og reflekser både på sidene og bak. Et lettere tilgjengelig alternativ er alminnelige Bluemels, eventuelt med skvettlapp.

Om du vil ha klipsskjermer, som altså ikke skrus på permanent, er nevnte Speedrocker det beste alternativet jeg kjenner til for dekk av en viss bredde. For smalere landeveisdekk, se testen i Landevei av SKS Raceblade Pro XL og Crud Roadracer MK3.

Re: Skjermer til Grade [Re: Peter Pan] #2688773 15/11/2021 22:33
Peter Pan Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Bliemels ser ut som de fort subber og er vanskelig å få symmetrisk påmontert?! Hvordan funket de i praksis sett opp mot speedrocker?! Jeg har en liten ocd utfordring ift skjermer som ikke ligger parallelt og symmetrisk på dekket (smilefjes (med galskap i blikket)).. Ellers, takk for svar

Redigert av Peter Pan; 15/11/2021 23:08.

"Playing cute or drunk as fuck, his wardens could not tell the difference anymore".(Om den avdøde, kjederøykende og alkoholiserte sjimpansen Honzo)
Re: Skjermer til Grade [Re: Peter Pan] #2688779 16/11/2021 07:55
nanonils Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg brukte biltema skjermer på min. Funket som bare det. https://www.biltema.no/sykkel-elsyk...r/skjermer-for-standardsykler-2000018474

Specialized Allez Sprint Sagan Edition
Trek Madone 6.9 pro
GT Grade
https://www.instagram.com/nanonils/
Re: Skjermer til Grade [Re: Peter Pan] #2688802 16/11/2021 09:14
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Min erfaring er også at heldekkende, permanent monterte skjermer ikke subber, og lar seg påmontere symmetrisk og pent, forutsatt at man velger/har plass til skjermer med god bredde i forhold til dekk.

Om man tøyer anbefalingene for maksimal dekkbredde under en gitt skjerm, øker selvsagt faren for subb.

Likeledes er enkle spiler (én spile per skjerm) elegant, men kan gjøre skjermene mindre stabile og øke faren for subb.

Artig å merke seg at skjermer kan være en fordel rent aerodynamisk, om de bare er utformet på rett vis. Grunnen til at racerne i Paris-Roubaix ikke har skjermer, og rytterne dermed dekket av søle, er ikke aerodynamikk, men UCIs snurrige regler ICON_SMILE

Re: Skjermer til Grade [Re: Peter Pan] #2689066 18/11/2021 22:05
Peter Pan Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Jeg har bestilt Speedrocker. Tenker skjermene uansett vil gå meg på nervene samme hvor veltilpassede de er. Og vil dermed tas av så snart det fryser på og blir tørt. Sykler aleine og er utrent, tror ikke aerodynamikk vil bli noe issue… Cheers

Redigert av Peter Pan; 18/11/2021 22:06.

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå