Pro One er nå et lettrullende kanttråddekk som kommer i dedikerte versjoner for slangeløst eller slange.
One er derimot et mer solid dekk med høyere punkteringsbeskyttelse, men også høyere rullemotstand. Altså neppe det rette for banesykling. Kommer også i dedikerte versjoner for slangeløst eller slange.
Pro One TT er tempo- og triatlondekket som skal ha lavest rullemotstand, uten noe lag av punkteringsbeskyttelse. Dette er i utgangspunktet designet for slangeløst oppsett.
Takk for gode svar begge. Ett kjapt besøk på den snasne lille butikken på Sola Arena i dag avslørte at på clincher-fronten så selger man conti ultrasport III, vittoria rubino og corsa, og leiesyklene har Schwalbe Lugano 2. Så da er det ikke så lite som kan brukes som jeg først fryktet. Går nok for Conti grand prix supersonic, da kan jeg snu dem når de blir slitt visstnok - eller kjøpe noe på banebutikken, selvsagt. Det var et sett med to vittoriadekk og lateksslanger.
Redigert av ktodnem; 09/11/202121:11.
Re: Banesykling, like avhengighetsskapende som heroin?
[Re: gare]
#268824209/11/202121:22
De blir ikke slitt med det første, trust me. Det er ikke mye slitasje fra tredekket.
Men om du bruker de mye på rulla før løp da blir de mer slitt av det.
Det er jo fordelen med clincher at det er lett(ere) å snu de enn om det var pariser.
Var du innom for å se på kveldens løp? Så på facebook live sendinga at A. Kristoff tapte spurten i eliminasjonsrittet. Overraskende! Kult at Anne (Kristoff) ofte live streamer, snakk om en mor som stiller opp (hele utesesongen på alle landeveisløp) og nå hele vintersesongen på Sola Arena inntil videre.
#268824309/11/202121:23
Jeg så live-dekningen fra Facebook fra Anne Kristoff og det var ganske kult å følge med på. Vi får håpe at dette er noe som plukkes opp av noen TV-stasjoner/kanaler etterhvert(ja, kanskje ikke et treningsritt fra en vanlig tirsdag da).
Utover det er det ikke helt utenkelig at sykkelparken kan få påfyll etterhvert
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
#268827410/11/202109:21
Aha ja. Det hjelper jo at de er tre klubber som arrangerer. Lurer på hvordan det blir når Asker velodromen kommer. Asker CK kan jo ikke ta på seg hele oppgaven alene. Men det har noen sikkert kontroll på, famous last words...
[Re: Panda]
#268829710/11/202112:03
Da er min banesykkel ferdig, det gjenstår litt testing før endelig kutting av gaffel, og vurderinger om styret i det hele tatt kan være lavere for en gammel stiv gubbe, men det kjentes riktig så bra ut
Redigert av gare; 04/01/202207:49.
#269343704/01/202207:58
Da er min banesykkel ferdig, det gjenstår litt testing før endelig kutting av gaffel, og vurderinger om styret i det hele tatt kan være lavere for en gammel stiv gubbe, men det kjentes riktig så bra ut
En ting jeg erfarte da jeg syklet bane i Barcelona var at det føltes bra med lengre stem enn på tilsvarende landeveissykkel. Jeg hadde en Caad10 bane-sykkel og en geometrilik SuperSix landeveissykkel. Da banesykkelen ikke har bremsehendler å holde i føltes det riktig for meg med 130 mm stem på banesykkelen mot 120 mm stem på landeveissykkel. Dette avhenger selvfølgelig også av dybden på selve styret. Høyere styre kan også være lurt av samme grunn. Du vil ønske å holde mer i bukken på banesykkelen da det ikke er særlig komfortabelt å holde i styret der hendlene ville ha vært.
Redigert av sykkeloyvind; 04/01/202208:46.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
[Re: sykkeloyvind]
#269346904/01/202209:03
Gratulerer. Den ble fin. Ta gjerne et nytt bilde som viser akkurat hvor fin den ble
LarsB
Redigert av larsb; 04/01/202209:45.
Re: Banesykling, like avhengighetsskapende som Fa?
#269349204/01/202209:57
Det er mange banesyklister som bruker styrer med «hendelform», særlig i fellesstartøvelser. Wiggins er vel en av dem, Iljo Keisse og Viviani er de andre jeg kommer på.
Den varianten Panda viser har jeg ikke sett tidligere. Min erfaring er at det er helt greit å holde i styret uten hendler.
Nå har jeg ingen erfaring med heroin men det å ligge i front, vippe opp i veggen i svingen, stupe ned og finne bakhjulet til sistemann vil jeg tro er svært avhengighets-skapende.
Gare, tommel opp for gøyalt leketøy !
På tv ser det jo usannsynlig kult ut men klarer glade amatører å få til dette ??
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
#269350404/01/202211:02
Jeg har nå testet ut både å vippe og "stupe" ned, men jeg tror nok ikke det ser heeeelt ut som på TV når det britiske landslaget gjør det på sin 4 000 meter, men det føles nesten sånn
Det som er kult er å kjenne litt på trykket i svingene selv om jeg ikke på noen måte sykler fort etter objektive forhold, og det er gøy å kjenne hvordan du kan hente fart ved å bruke nedoverbakken i banen!! Når jeg blir litt tryggere, skal jeg se om jeg våger å gjøre noen seriøse forsøk på 200 meter. det må gå unna om man skal komme opp på skjermen inne i velodromen, så det kan holde hardt.
#269350904/01/202211:16