|
Innerstøvel Rando/alpin?
|
Innerstøvel Rando/alpin?
01/11/2021 10:13
|
sanouka
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Har et par ganske kjøreretta randostøvler, men har alltid hata den tynne og knallharde lineren de ble levert med. Savnet etter komforten i de vanlige frikjøringsstøvlene mine som kan sitte på dagen lang er stort. Ser på linere fra bla Intuiton som kan tenkes å kunne funke. Noen som har noe fornuftig å si om hva jeg skal ha. Jeg vil som sagt ha komfort, men det må samtidig være fast. Jeg vil ikke ha tøffel feeling. De kan godt stive opp skallet. Kjøreglede fremfor gåfunksjon. Skallet tillater meg å gå på Highvolume liner. Det absolutt viktigste er ei pløse som hindrer shinbang, som sitter godt og generelt fordeler trykket på spennene godt.
"It never gets easier, you just go faster."
|
|
|
Re: Innerstøvel Rando/alpin?
[Re: sanouka]
01/11/2021 11:45
|
GeirK
More than words
|
More than words
Har et par ganske kjøreretta randostøvler, men har alltid hata den tynne og knallharde lineren de ble levert med. Savnet etter komforten i de vanlige frikjøringsstøvlene mine som kan sitte på dagen lang er stort. Ser på linere fra bla Intuiton som kan tenkes å kunne funke. Noen som har noe fornuftig å si om hva jeg skal ha. Jeg vil som sagt ha komfort, men det må samtidig være fast. Jeg vil ikke ha tøffel feeling. De kan godt stive opp skallet. Kjøreglede fremfor gåfunksjon. Skallet tillater meg å gå på Highvolume liner. Det absolutt viktigste er ei pløse som hindrer shinbang, som sitter godt og generelt fordeler trykket på spennene godt.
Hvis du finner Pro Tour med high volume i Norge, gå for det. Jeg fant bare medium i min tid. Disse stiver av ganske bra i framkant siden pløsemn er nokså stiv. Jeg sluttet å bruke de løse tungene i mine Dynafit Mercury etter å ha installert disse.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
01/11/2021 13:55
|
sanouka
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Hvis du finner Pro Tour med high volume i Norge, gå for det. Jeg fant bare medium i min tid. Disse stiver av ganske bra i framkant siden pløsemn er nokså stiv. Jeg sluttet å bruke de løse tungene i mine Dynafit Mercury etter å ha installert disse. Det er bla de jeg har sett på og tenkt HV. Det som lager forstyrelser er Luxury på modellfronten og om jeg vil få en mer komfortabel innerstøvel eller om det er samme harde tynne pløsa på disse også. Jeg tåler litt ubehag nedi der, men leggen må ha mer stoff å treffe når støvlene er nærmest uten progressiv flex. Leggen blir øm og vond til det punktet hvor jeg sliter med å komme over skia, for ikke å snakke om å ta nordsjøkartong og slikt i tillegg. Det blir helt på sketsjnivå med høylydt uffing og akking. Har Intuiton Luxfit i heisstøvlene jeg har nå og de har vært en drøm rett ut fra boksen. Har ikke hatt i de stekeovnen engang.
Redigert av sanouka; 01/11/2021 14:00.
"It never gets easier, you just go faster."
|
|
|
[Re: sanouka]
01/11/2021 15:24
|
GeirK
More than words
|
More than words
Hvis du finner Pro Tour med high volume i Norge, gå for det. Jeg fant bare medium i min tid. Disse stiver av ganske bra i framkant siden pløsemn er nokså stiv. Jeg sluttet å bruke de løse tungene i mine Dynafit Mercury etter å ha installert disse. Det er bla de jeg har sett på og tenkt HV. Det som lager forstyrelser er Luxury på modellfronten og om jeg vil få en mer komfortabel innerstøvel eller om det er samme harde tynne pløsa på disse også. Jeg tåler litt ubehag nedi der, men leggen må ha mer stoff å treffe når støvlene er nærmest uten progressiv flex. Leggen blir øm og vond til det punktet hvor jeg sliter med å komme over skia, for ikke å snakke om å ta nordsjøkartong og slikt i tillegg. Det blir helt på sketsjnivå med høylydt uffing og akking. Har Intuiton Luxfit i heisstøvlene jeg har nå og de har vært en drøm rett ut fra boksen. Har ikke hatt i de stekeovnen engang. Jeg har både varmebehandlet og fått custom innersåler i mine. De var fine den første sesongen, men så begynte de å gi etter - spesielt etter en sesong med mye heisbasert. Jeg har ikke så stive støvler som deg så jeg er ikke like utsatt for shin bang, men det har aldri slått meg at de er vonde mot leggen
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
|
|
|