Kortet ligger i dekselet på telefonen. Ingen opplåsning, kode eller liknende. Derfor mener jeg at din løsning er dårligere enn det som fungerte før -for meg. ,😉
Kode må du jo fortsatt inn med innimellom med din "løsning". Når du går over bankens beløpsgrenser som er definert for kortet. Enten større sum eller etter gjentagende små summer.
Du kan jo lime fast kortet ditt rett på telefonen da så slipper du deksel som forstyrrer signalet. Om du ønsker legge igjen kortet ditt hjemme og betale med et utvalg av digitale lommebøker, så er Apple-Pay det jeg synes er overlegent smidigst å betale med. Fordrer at butikken støtter visa/mastercard og kontaktløs betaling. Noe 95% (føles ihvertfall slik) av brukersteder gjør.
Dette fikk virkelig fart på seg med Corona'n. De få som ikke støtter det har gjerne muligheter for Vipps i terminalen.
Kortet funker ikke så lenge det er i nærheten av telefonen mest sannsynlig pga metall(ref test med alufolien) i telefonen.
Grunnen til at jeg mener det er en svakere løsning med en eller annen "app" er at den er avhengig av strøm og funksjonalitet på telefon. Jeg ryker tom for strøm , vraker telefoner i støt og vann("fuktighet oppdaget"-alarmer) selfie kamera(ansiktsgjenkjenningen) er knust halvparten av tiden jeg eier en telefon (dekkes bare med 4K av jobben pr år) og oppbevarer kortet i dekselet på telefonen. Må uansett ha deksel på tlf da jeg noen ganger kun har en hånd tilgjengelig og gir/tar imot beskjeder, tar bilder, sjekker manualer og slenger fra meg tlf ,forhåpentligvis, på nærmeste tofte i båten / egnet plass i bilen eller rett på bakken. Fingeravtrykk fungerer sånn innimellom gitt at jeg ikke har olje /fuktighet kutt osv.
Har sær bruk skjønner jeg men det er derfor jeg lurer på hvordan jeg får RFID til å fungere selv om om brikke / antenne ligger inntil telefonen. Alt OT her om Garmin Apple Google whatever pay er uinteressant(for meg). Klokke er også uaktuelt med tau, løft og ønsket om å trekke til meg hånda når åfaen-øyeblikket oppstår.
Nå har jeg vent meg til å bare legge telefonen på leseren i butikken, og da er det et tilbakeslag å måtte sørge for å ha strøm på en telefon og låse den opp for å få betalt..
Jeg har imidlertid funnet ut at det er forskjell på firkantet og rund RFID antenne og rund fungerer inntil telefonen(i dekselet) og derfor tenkte jeg at sånn mikrokort i SIM-kort størrelse kanskje var løsningen på problemet mitt. Men må bytte bank(ork) for å få fatt på ett sånt..
Jeg har ekstra kort i bilen, men det er nødløsning.
Neste liv, da skal jeg vurdere Google pay