Skumleste mørkesyklingsepisode var før jeg fikk lykt og sykla opp mot Tomåsan i lysløypa på Nesodden. Så slukka lyset brått. Da ble det mørkt da!
Og dytting ut av skogen mens jeg var veldig glad for at det skjedde på vei oppover og ikke nedover. Etter dette har alltid en liten nødlykt vært med i sekken.
LarsB
Kan være kjekt med nødlykt, men hvis du har to lykter er det lite sannsynlig at begge slukker samtidig. Så jeg har vent meg til å dimme ned den gjenværende lykta hvis én går tom. Og det har vel kun skjedd et par ganger på 10 år

Har altså én på hjelmen og én på styret.
En liten avsporing: Det skjer
betydelig oftere at lykta sitt GoPro-feste på hjelmen knekker eller ramler av. Da ender det med at jeg må stappe den i sekken og klare meg med lyset på styret...
Jeg har en Moonlight-lykt jeg gjerne skulle hatt på hjelmen, og den festes som GoPro, men jeg har prøvd 8-10 ulike fester som alle har enten ramlet av (dårlig tape?) eller knekt. Tar gjerne imot tips om hva som funker her!
Jeg vet at det er mulig med sånn borrelåsfeste tredd gjennom hjelmen, men det er ganske ubehagelig ettersom jeg har nøyaktig null hår på hodet og får kraftig borrelås-avtrykk i hodebunnen når jeg prøver denslags feste...