Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Transport av matvarer i en del minusgrader

Transport av matvarer i en del minusgrader #2685908 22/10/2021 19:30
S
Solgull70 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
For tiden har jeg ikke bil som virker (PM meg gjerne om noen reparerer bil billig på Hadeland), og bruker derfor sykkelen til handleturer. Jeg vet det blir kaldt her om vinteren, så jeg trenger en måte å transportere varer på uten at de er frosne når jeg kommer hjem (ikke langt, ca 15 min). Jeg har vesker bak, og henger handleposer på stemen foreløpig, og dette fungere fint. Men ikke når det blir kaldere...
Jeg leter etter isolerte handleposer, sånne som man bruker på svenskehandel, men vet ikke hva de heter så jeg vet ikke hva jeg skal søke på.
Jeg vet det finnes frysebag til sykkelkurv, men jeg vil ikke bruke så mye penger på det heller, og vil ikke ha kurv.
Jeg har en liten frysebag som jeg kommer til å feste på styret, og tenker å bruke en pappeske bak på bagasjebrettet. Men trenger noe som isolerer bedre inni sideveskene bak.

Om noen har andre løsninger som de bruker så gjerne fortell om dem!

Re: Transport av matvarer i en del minusgrader [Re: Solgull70] #2685910 22/10/2021 20:00
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sykkel til hverdagsbruk, det liker vi yes

Jeg har med matvarer på sykkelen gjennom vinteren, men da som regel i stor ryggsekk. Kanskje holder kroppsvarmen varene varmere, men det har jeg i grunnen aldri tenkt over.

Kan ikke forestille meg at alminnelige matvarer tar skade av et kvarters tid i kulde, men om du vil isolere, er det kjøleposer eller termoposer du kan se etter. Eventuelt kjølebag. Eller en fancy termo-sykkelveske eller -sekk, som du sier.

Jeg bruker kjølepose i sekken på varme sommerdager for frysevarer. Som fransk pizza og pai fra Picard ICON_SMILE Posene selges ofte i vanlige matvarebutikker på sommerstid. Og nesten alltid hos Picard!

Handleposer hengende på stem eller andre steder ville jeg vært forsiktig med på snø og is. Du trenger kontroll på sykkelen.

Når du får på både piggdekkene og sideveskene med termoposer, må du et bilde i skikkelig snøvær, legge det ut på forumet og vise folket at sykkel er til for å brukes året rundt yes ICON_SMILE

(Håper du får svar om hvem som kan fikse bilen også! Om du legger ut spørsmålet på Snikksnakk, kommer det sikkert gode tips.)

Re: Transport av matvarer i en del minusgrader [Re: Solgull70] #2685942 23/10/2021 10:42
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Jeg vet ikke hvor kaldt vi snakker her. Men jeg har ikke hatt problemer med at ting fryser på vinteren. Jeg har ca 20 min heim.

Re: Transport av matvarer i en del minusgrader [Re: Solgull70] #2685948 23/10/2021 13:20
A
appelsin2 Offline
Avhengig
Avhengig
A
Vil tro det aller meste av matvarer klarer seg bra, men tenker frukt og litt slike ting kan bli skadet om de ligger med bare en tynn plastpose mot tosifret antall minusgrader og vind.
Selv ville jeg nok gått for et slikt NSB fleecepledd eller noe annet jeg allerede har i sideveskene for de tingene jeg eventuelt var bekymret for.

Re: Transport av matvarer i en del minusgrader [Re: Solgull70] #2685974 23/10/2021 18:47
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Dette er ikke noe problem i 99% av tilfellene vil jeg hevde. Kanskje noen ekstra følsomme ferskvarer vil like kulde dårlig, men i de fleste tilfeller er nok sommervarme et mye større problem. Ta en skinnfell eller et fleecteppe som ekstra innpakning når du dytter de ned i sidebaggene så er du klar.

De fryseposene du snakker om får du på Meny også i hvertfall, så om du spør pent om å få kjøpe et par ekstra neste gang du er innom en slik så er jo saken løst ICON_SMILE (Jeg tror egentlig bare det er bobleplast med en ekstra plastfilm med logo på.)

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Transport av matvarer i en del minusgrader [Re: Sepeda] #2686166 24/10/2021 23:27
S
Solgull70 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Takk! Kjøleposer ja, det finnes. Men det var jo nesten umulig å finne noen som kan bestilles. Tror jeg ender opp med pledd eller noe bobleplast i veskene istedenfor..
Det går forbausende bra med handleposer på styret faktisk, det gjelder bare å knytte dem så tett opptil styret og intil stemen som mulig, så henger de så pent. Men ja, vinterføre er verre.. Nå har jeg festet en liten kjølebag som en korg foran istedenfor, det funket.

Hehe, skal ta et bilde av sykkelen i snøvær ja, det kan være noe å bevare for ettertiden også for å minne meg selv på hvor gal jeg er.

Re: Transport av matvarer i en del minusgrader [Re: appelsin2] #2686167 24/10/2021 23:29
S
Solgull70 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Takk for tipset om fleecepledd! Det holder nok nedi veskene det. Jeg spiser veldig mye frukt og grønnsaker, og noe av det tåler dårlig frost. Men tipper det der funker.

Re: Transport av matvarer i en del minusgrader [Re: Solgull70] #2686258 25/10/2021 12:21
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.

Moderator  support