Tenkte jeg skulle legge inn denne for de som skulle være interessert.
Hastebestilte ny krank med direktemontert drev i høst. Selvsagt annen leverandør enn jeg har hatt før og med sine standarder. Sjanset på at jeg hadde et verktøy så jeg fikk montert drevet. Det hadde jeg ikke. Så etter litt spekulering fant jeg ut at dette var overkommelig å lage selv fra en bit med skrap-aluminium. En rask tegning i CAD, noen minutter med fresing og så et par runder med tilpasning av sporene til de passet.
Jeg henger ikke med lenger på de greiene der, men HT2 er visst byttet ut på kranklager og? Er mindre kopper nå. Om dette er samme som på de nye lagrene vet jeg ikke.
Jeg henger ikke med lenger på de greiene der, men HT2 er visst byttet ut på kranklager og? Er mindre kopper nå. Om dette er samme som på de nye lagrene vet jeg ikke.
Måtte sjekke litt, og de har jo en hel skokk med verktøy for både kranklager og andre lagre, og det er jo små forskjeller... Tossete.
Måtte sjekke litt, og de har jo en hel skokk med verktøy for både kranklager og andre lagre, og det er jo små forskjeller... Tossete.
Når kompis skulle skru av DUB-lager ble det prøvd 3-4 før verksted fant rett "kopp". Og det lå 5-6 andre der som vi ikke trengte å prøve.
Når kompis skulle skru av DUB-lager ble det prøvd 3-4 før verksted fant rett "kopp". Og det lå 5-6 andre der som vi ikke trengte å prøve.
Kranklager, styrelager... og standarder...
De hadde i det minste vett nok til å bruke Race Face sin standard, da. Men så var det med RTFM, da
Er det ikke mulig å komme til med en vannpumpetang?
Det er det jeg har pleid å bruke når verktøyene har manglet. Jeg har _bare_ 3 forskjellige kranklagerverktøy liggende, og det er åpenbart alt for få...
Forøvrig vil jeg helst se minst mulig av fresen til Buoyen siden jeg bare blir misunnelig.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"