Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ryan air og sykkel ?

Ryan air og sykkel ? #2685659 20/10/2021 20:01
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Noen som har erfaring med Ryan Air og ta med seg sykkel/sykkelkoffert ? Blir ikke helt klok når jeg sjekker hjemmesiden, antar det er dyrt eller til og med ikke tilgjengelig og en dermed bør unngå selskapet ? reise med de for mange år siden, 15 faktisk. Siden ikke vært aktuelt. Men billig (uten koffert da).

Re: Ryan air og sykkel ? [Re: Oddefa] #2685660 20/10/2021 20:09
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
og tillegsspørsmål i samme sjanger. Hvilken restplass søkemotor synes dere er best, enten for charter eller fly (bruker stort sett booking.com når overnatting bestiller isolert fra flyreisen.

Re: Ryan air og sykkel ? [Re: Oddefa] #2685677 21/10/2021 06:29
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Tenk gjennom én gang til hvorfor du vil bruke Ryan Air? Dårlige arbeidsvilkår for ansatte, service er ikke inkludert i billetten. Ekstraavgift for hver fis du slipper, dotilgang, avislesing, hosting, klaging etc. Dette er et flyselskap som for meg er så jævlig pill råttent at jeg aldri ville satt min fot i et fly de operer.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Ryan air og sykkel ? [Re: baronKanon] #2685681 21/10/2021 07:14
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: baronKanon
Tenk gjennom én gang til hvorfor du vil bruke Ryan Air? Dårlige arbeidsvilkår for ansatte, service er ikke inkludert i billetten. Ekstraavgift for hver fis du slipper, dotilgang, avislesing, hosting, klaging etc. Dette er et flyselskap som for meg er så jævlig pill råttent at jeg aldri ville satt min fot i et fly de operer.

"Men billig"

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Ryan air og sykkel ? [Re: baronKanon] #2685684 21/10/2021 07:38
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: baronKanon

Er nok en av flere grunner til at jeg kun har brukt Ryan Air 1 gang og det var 15 år siden. Var mest jeg drev å lekte meg litt på diverse restplasser-søkemotorer for turer til feks Gran Canaria og da er det Ryan Air (og det helt sikker like tvilsomme Wizz air...egentlig er det kun hardrock og metalband som har lov å bruke dobbelt z i sine navn) som kommer ut sykt mye billigere en andre. Så startet tråden bare mest for å høre erfaringen som evt noen har med de og ta med seg sykkel. Jeg var vel mest nysgjerrig på det, for skrinla Ryan air med en gang. Hadde noen sagt, "jo Ryan funker knallbra med å sykkel og de tar samme prisen som Norwegian" hadde nok vurderingen vært annerledes. Men tror faktisk prisen gikk opp 1000 kr for bare vanlig koffert t/r så gudene vet hva det koster å ta med sykkel.

Kort oppsummert: jeg kommer ikke til å fly med Ryan Air, var bare nysgjerrig på erfaringer utover elendige arbeidsforhold og service.

Re: Ryan air og sykkel ? [Re: Oddefa] #2685690 21/10/2021 07:52
Harald_D Offline
Avhengig
Avhengig
Så en artikkel i forrige uke, hvor de 4 timer før avgang krevde at de reisende måtte betale tilbake refunderte covid-billetter før de fikk reise. Spesielt spør du meg

https://www.nettavisen.no/nyheter/r...etter-under-pandemien/s/12-95-3424190142

Harald D

Re: Ryan air og sykkel ? [Re: Oddefa] #2685703 21/10/2021 08:55
J
joje Offline
Ivrig
Ivrig
J
Jeg har flydd til Mallorca med Ryan Air, med sykkel i bagasjen, noen ganger tidligere. Jeg kan ikke huske at det var noe som helst problem med det. Det har fungert greit med SAS og Norwegian også. Med KLM må man huske å bekrefte/få bekreftelse minst 24 timer før avreise har jeg erfart...

Ellers har jeg ikke noen høyere tanker om Norwegian enn Ryan Air eller Wizz Air.

Re: Ryan air og sykkel ? [Re: joje] #2685710 21/10/2021 09:42
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: joje
Jeg har flydd til Mallorca med Ryan Air, med sykkel i bagasjen, noen ganger tidligere. Jeg kan ikke huske at det var noe som helst problem med det. Det har fungert greit med SAS og Norwegian også. Med KLM må man huske å bekrefte/få bekreftelse minst 24 timer før avreise har jeg erfart...

Ellers har jeg ikke noen høyere tanker om Norwegian enn Ryan Air eller Wizz Air.

Ok, kan du huske om du betalte mye for sykkel ? forstår jo at når du kommer fra Sandefjord så er det veldig lett tilgjengelig å bruke Ryan Air, var fra Torp jeg også dro med Ryan Air. Men den gang (2006) var det vel bare fra Torp de flydde i Norge ? Mener de ikke var på Gardemoen da iallefall. Mulig de var på Rygge men der har jeg aldri vært.

Kan også tillegge at de flyturene som dukket opp på søkemotoren var med stopp/Bytte av fly, og da blir jeg spesielt nervøs i forhold til Ryan Air kontra SAS og til hvis grad Norwegian. Kjipt hvis sykkelen ikke kommer frem når en vil ha den.

Redigert av Oddefa; 21/10/2021 09:44.
Re: Ryan air og sykkel ? [Re: Oddefa] #2685715 21/10/2021 10:26
J
joje Offline
Ivrig
Ivrig
J
Det har blitt noen år siden og jeg husker ikke hvor mye det kostet. Mener å huske at Ryan Air tillot flere kg i sykkelbagen enn andre selskaper. Jeg har reiset både fra Torp og Rygge med Ryan Air.

Med KLM har jeg opplevd at tre som reiser sammen med like Evoc bagger betaler ulik pris for sykkel.

Re: Ryan air og sykkel ? [Re: Oddefa] #2685721 21/10/2021 11:35
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Uten å ta stilling til det etiske med å fly RyanAir. Å ha med sykkel på de gule flyene er enkelt og ikke alt for dyrt. Det er forutsigbart da du bestiller og betaler plass til sykkel på forhånd.

Jeg ser det koster 600 kroner hver vei for sykkel innad i Europa.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Ryan air og sykkel ? [Re: Oddefa] #2685724 21/10/2021 12:14
J
joje Offline
Ivrig
Ivrig
J
Sitat: Oddefa

Kan også tillegge at de flyturene som dukket opp på søkemotoren var med stopp/Bytte av fly, og da blir jeg spesielt nervøs i forhold til Ryan Air kontra SAS og til hvis grad Norwegian. Kjipt hvis sykkelen ikke kommer frem når en vil ha den.

Om det innebærer bytte av fly ville jeg vært svært skeptisk til "point-to-point" selskaper som Ryan Air. Du får neppe sjekket inn bagasjen frem til endestasjonen din og må hente ut bagasjen og sjekke den inn igjen selv.

Moderator  support