Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Reparasajon på glassfiberbåt

Reparasajon på glassfiberbåt #2685471 19/10/2021 11:36
front biker Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Min 16 fot jolle/skjærgårdsjeep/påhengsmotorbåt fikk seg en smell i fronten under uvær i juni. Fortøyningene røyk og det ble et hull i glassfiberen i baugen, pluss gummilist som er slått av. Har reparert det midlertidig for å kunne bruke båten gjennom sommeren.

Nå skal båten opp, og jeg har søkt rundt etter verksted til å fikse dette. Den lokale båtbutikken utenfor Kragerø, der båten ble kjøpt, sier de ikke gjør sånt. Viste til en større aktør ved Stathelle. De melder om at verkstedet er fullbooket til neste sommer(!).

Er det noen som kjenner til/kan anbefale et båtverksted som jobber med glassfiber og småbåter, på strekningen Kristiansand-svenskegrensa?

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Reparasajon på glassfiberbåt [Re: front biker] #2685489 19/10/2021 13:14
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er nok opptil flere steder du kan få fikset dette, men det kan være litt ventetid.
Tar du båten på henger og er mobil? HPC i Råde tar gjerne på seg slike oppdrag, og det kommer til å bli strøkent. Paal er både dyktig og hyggelig.

https://www.hpcomposites.no

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Reparasajon på glassfiberbåt [Re: Ripen] #2685491 19/10/2021 13:21
front biker Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
hei Roy. Joda, båten går på henger. Derfor jeg har satt strekningen såpass vidt som Kristiansand-svenskegrensa. Har ikke tenkt å krysse Skagerrak i åpen båt om høsten... Prøver HPC, men tar gjerne imot andre råd på vestsiden av fjorden, eller Oslo.

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Reparasajon på glassfiberbåt [Re: front biker] #2685501 19/10/2021 14:20
front biker Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
@Byker: båten er såpass fin at jeg helst vil ha den strøken. Har reparert gamle plastbåter og kanoer og sånt, så det er ikke det det står på. Det er en forsikringsskade, selv om egenandelen er drøy. Den gummilista må strekkes og den skal følge en fals (eller hva det heter) som er brukket av. Så det er ikke bare lime, puss og lakke....

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå