Er også stadig vekk i tenkeboksen på dette temaet. Trikset er vel som ved annen trening å klare å skille mellom rolig og hardt, og rolig er sannsynligvis roligere enn du tror/ønsker/liker.
Har funka brukbart tidligere å sykle dønn rolig til jobb, og gjerne legge inn intervaller hjem, ad omveier om behov.
I dag sykla jeg til jobb (17,5 km) med 98 i snittpuls, så forholdsvis rolig. SKal prøve å holde det rolig hjemover også, men litt mer intensitet blir det sannsynligvis siden hjem har mer motbakker. Siden jeg nylig har startet et rullebasert treningsprogram setter jeg meg på rulla og tar en 45 min økt på direkten når jeg kommer hjem.
Med andre ord har jeg falt ned på at alle kvalitetsøkter kjøres som egne økter på rulla. Har jeg tid til rolig pendlesykling gjør jeg det i tillegg (alternativet blir å kjøre

), er det restitusjonsøkter på programmet så erstatter jeg dem med rolig pendlesykling.
Men som sagt, noen ganger utfordrende å få det rolig nok, så her må man være disiplinert for at det ikke skal gå ut over kvalitetsøktene.