Tusen takk for gode ord, fuzzy!
Enig i dine poenger om sykkelen. Og det må sies at jeg leser Elmersens innlegg som grunnleggende positivt, der hovedbudskapet er at dette er en flott sykkel

Den skinnende diamanten i smykkeskrinet er rammesettet, som ble utviklet av britiske
Factor under navnet O2, og som i Factors versjon rullet i World Tour-rittene. Ifølge Landevei har Faras rammesett ikke bare samme støpeform, men også samme karbon som forrige standard O2. Det fremstår fortsatt som topp moderne, med kjapp geometri og en dekklaring på generøse 30 mm.
Gitt at rammesettet er det viktigste i enhver sykkel, burde det være er utmerket utgangspunkt om man i fremtiden skulle velge å oppgradere noen av de gode komponentene som sykkelen er satt opp med originalt.
Fara har markert seg som det mest innovative og fremadstormende norske sykkelmerket i dag, og har som kjent lansert en rekke spennende modeller. Så det synes ikke dumt å handle fra dem. Merkenavnet klinger etterhvert svært så godt.
![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=121054&filename=test-av-fara-f1disc2-red-crop1280.jpg)
Men det jeg skulle si, var at Øyvind i Landevei har testet rammesettet, om enn med andre komponenter, i
test av Fara F1Disc2.
Om du ikke har abonnement, kan du få tilgang til hele FriFlyt for så lite som kr. 99. Da kan du også lese hele gruppetesten og få et inntrykk av alternativer, alt etter hva som er viktig for deg. I tillegg til et hav av andre omtaler og tester, også av sykler der du ikke må betale dyrt for å gire

Med alle forbehold om at jeg ikke har erfaring med F/Road selv, er jeg altså helt enig med fuzzy i at dette må være - som han skriver - en dritrå sykkel. I hvert fall for meg og sikkert for deg også.
(Dette innlegget er forresten tastet ned i mektig, vilt og vakkert landskap langs Bergensbanen og Rallarvegen, der jeg sitter på toget og gremmer meg over at jeg forkastet planene om å sykle hjem til Oslo bare på grunn av litt regn og blåst på høyfjellet

)