Sikkert et typisk spørsmål, men ..
Jeg kjøpte en sykkel i fjor med et sett med dekk med slange og ett med tubeless (og masse ekstrautstyr). Greit nok. Punkterte på det slangesettet og så at dekket var sprukket en del opp så jeg tenkte bytte det ut. Hadde også fått med et sett tubeless-klare dekk og tenker at da kan jeg få begge på tubeless. Tenkte å slenge på det andre tubeless-settet mens jeg fant ut av dette men dekkene var tomme av luft og det ene holder ikke på luft så jeg føler det kanskje er på tide at jeg lærer meg dette.
Så jeg kunne selvsagt google dette, men greit å spørre så jeg kan stille oppfølgingsspørsmål. Hvordan fikser jeg det dekket som er på felg men slipper ut luften og hvordan bytter jeg fra tube-dekk til tubeless? Har både ventiler, guffe og masse duppeditter jeg formoder er relatert til dette så det er potensielt bare å kjøre på når jeg har funnet ut hvordan.
Den som slipper ut luft er en schwalbe-sak og den som skal på er en vittori corsa -sak.
Også, hva trenger man ha med seg på sykkelturer når jeg formoder ekstra slange ikke er optimalt?