Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Allround 29 høstdekk

Re: Allround 29 høstdekk [Re: larsdx] #2683585 04/10/2021 06:40
N
NSpartacus Offline
Entusiast
Entusiast
N
Er Maxxis MaxxTerra og Schwalbes Addix Soft omtrent samme gummi? Eller er den ene mer "klissete" enn den andre?

Re: Allround 29 høstdekk [Re: Arne_And] #2684082 07/10/2021 19:30
F
FormannMjao Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
F
Sitat: Arne_And
Såvidt jeg har skjønt så blir både DHF og DHR-II nå omtalt som dekk som funker både foran og bak. Jeg pleier å ha DHF foran og DHR-II bak, men vurderte DHR-II foran og bak sist jeg handlet. Psyket ut, jeg vet jo at DHF+DHR-II funker-

Jeg har ikke fulgt med på utstyrsfronten på årevis, men kjøpte ny stisykkel i år og fikk denne kombinasjonen med henholdsvis MaxxGrip og MaxxTerra. Jeg liker dem bedre og bedre. I dag sykla jeg i fullstendig søkkvåt skau, og jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å lage dekk som sitter så bra, og som likevel triller helt greit, selv med 16 psi i bakdekket.

Re: Allround 29 høstdekk [Re: larsdx] #2684107 08/10/2021 08:11
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Addix Soft er nok litt mykere enn MaxxTerra, hos Maxxis er MaxxGrip den mykeste varianten.

Nå på høsten er MaxxGrip foran og MaxxTerra bak en fin allround kombo til stisykling, synes jeg. Jeg har Assegai foran og Aggressor bak, som FormannMjao skriver om DHF og DHR-II så gir dette godt grep på sleipe stier.
Assegai gir bedre grep enn DHF etter min mening, mens DHR-II kanskje gir litt bedre grep enn Aggressor. Jeg synes Aggressor ruller litt bedre så derfor velger jeg det bak.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Allround 29 høstdekk [Re: Ripen] #2684109 08/10/2021 08:24
espenta Online
Ringrev
Ringrev
Sitat: Ripen
Addix Soft er nok litt mykere enn MaxxTerra, hos Maxxis er MaxxGrip den mykeste varianten.

Nå på høsten er MaxxGrip foran og MaxxTerra bak en fin allround kombo til stisykling, synes jeg. Jeg har Assegai foran og Aggressor bak, som FormannMjao skriver om DHF og DHR-II så gir dette godt grep på sleipe stier.
Assegai gir bedre grep enn DHF etter min mening, mens DHR-II kanskje gir litt bedre grep enn Aggressor. Jeg synes Aggressor ruller litt bedre så derfor velger jeg det bak.

Aggressor finnes vel ikke i MaxxTerra? Har kun sett det i Dual compound, så DHR II i MaxxTerra bør sitte bedre.

Re: Allround 29 høstdekk [Re: espenta] #2684111 08/10/2021 08:43
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: espenta
Sitat: Ripen

Aggressor finnes vel ikke i MaxxTerra? Har kun sett det i Dual compound, så DHR II i MaxxTerra bør sitte bedre.

Du har selvsagt helt rett, Aggressor kommer ikke med MaxxTerra gummi, mun Dual Compound.
Jeg huska bare at det ikke kommer i MaxxGrip.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Allround 29 høstdekk [Re: larsdx] #2684120 08/10/2021 09:44
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Michelin MagiX2 foran = magi ICON_SMILE

Ellers er Gripton T9 fra Specialized ikke så ille heller.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Allround 29 høstdekk [Re: larsdx] #2684258 09/10/2021 16:22
larsdx Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Har fått testet Barzo litt på både grus og enkle stier.

Ruller bra, merker ikke forskjell fra Rekon Race.

Sitter fint på bygde stier og på jordbunn med litt gjørme

Går greit på våte røtter så lenge man har litt fart.

Sitter veldig dårlig på glatt svaberg.

Skulle kanskje gått et knepp opp i grovhetsskalaen og hatt på noe ala Specialized Ground control i stedet. Kikket på de på Sørensen i dag, men vil ikek ha tanwall for det synes jeg er litt nørd på stisykkel.

Sånn det er nå er Barzo kun brukbart på grus og stiene her hjemme og eventuelt på fjellet, ikke i den Oslonære delen av marka der jeg vanligvis sykler mest.

Re: Allround 29 høstdekk [Re: larsdx] #2684294 10/10/2021 06:14
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har de seneste årene kjørt på Magic Mary framme og Hans Damp bak. Da ikke Magic Mary har vært å oppdrive bød muligheten seg til å teste ut Maxxis. Har nå satt på Assegai Maxgrip framme og Rekon Maxterra bak. Dette fungerer veldig bra. På våte glatte svaberg synes jeg gummien til Maxxis sitter veldig bra. Bedre enn Schwalbe trailstar. På våte røtter synes jeg Schwalbe sitter vel så bra. Assegai virker til å være et supert dekk for våte høststier. Ruller dog litt dårlig. Det kjennes godt. Blir nok ikke det dekket bak. For min del så tror jeg nok det holder med Maxterra gummi bak. Bytter nok ut Race med Dissector etter hvert.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support