|
Sommerferie ved sjøen, noen tips?
|
Sommerferie ved sjøen, noen tips?
18/09/2021 13:48
|
olechr
OP
More than words
|
OP
More than words
Til sommeren er vi gira på å få litt sommerfølelse. Da utlandet utgår pga nyfødte tvillinger og 3 åring.
Er gira på å leie hus eller leilighet ved sjøen. Er det noen som har gjort dette her? Noen tips til steder vi kan sjekke? Norge eller Sverige.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
Re: Sommerferie ved sjøen, noen tips?
[Re: olechr]
18/09/2021 16:26
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Er ikke Danmark aktuelt? I så fall vil jeg anbefale Ebeltoft. Fantastisk koselig sted med fine sandstrender, koselig by, egen "Mountainbike"-bane (som faktisk er ganske bra), og stort sett okei klima. Hvis Danmark ikke er aktuelt er Ystad i Sverige et okei sted. I Norge er Kristiansand og området rundt verdt å sjekke ut. Har leid hus alle steder, enten via Finn, Airbnb eller Novasol (Danmark), og det har fungert fint.
Edit: Leste litt fort og så "3-åring", men kobla ikke det med nyfødte tvillinger... Da er nok rådet fra Knirkekne under langt bedre enn mitt.
Gratulerer, forresten!
Redigert av Øyvind V; 18/09/2021 18:16.
|
|
|
18/09/2021 17:28
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Fiks noe kortreist. På Tjøme eller området rundt. HAr ikke konkrete tips, men tipper det er mulig hvis man er tidlig ute med å booke.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
21/09/2021 11:29
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Gjør som meg, kjøp bobil så er du sikret kaos på små flater.. 
|
|
|
21/09/2021 12:22
|
parob
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
De seneste årene har vi feriert 3x i Arendal, og har blitt veldig glad i dette området. Ganske stive priser, og du får helt klart mer for pengene hvis du går sammen med en annen familie og leier en større bolig med plass til alle. Vi har pleid å være tidlig ute, typisk bestille i januar.
Ingen konkrete hus å anbefale, da ingen av de vi har hatt har vært veldig barnevogn-vennlige, men det er mye fint å få tak i med egen brygge og gjerne en liten båt som følger med. Du som har SUP vil også finne deg godt til rette mange steder her, i tillegg til til fine sykkelmuligheter, skulle du få klaff med barn som sover samtidig og snill samboer.
De siste to gangene har vi vært på Tromøya, og her er det kort vei til Hove og en fin sandstrand med mange fasiliteter. Veldig barnevennlig.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
|
|
|
[Re: Kriss]
21/09/2021 13:18
|
olechr
OP
More than words
|
OP
More than words
Gjør som meg, kjøp bobil så er du sikret kaos på små flater..  Det skal jeg ikke, jeg skal ha ferie ikke kaos. :-)
|
|
|
[Re: parob]
21/09/2021 13:20
|
olechr
OP
More than words
|
OP
More than words
De seneste årene har vi feriert 3x i Arendal, og har blitt veldig glad i dette området. Ganske stive priser, og du får helt klart mer for pengene hvis du går sammen med en annen familie og leier en større bolig med plass til alle. Vi har pleid å være tidlig ute, typisk bestille i januar.
Ingen konkrete hus å anbefale, da ingen av de vi har hatt har vært veldig barnevogn-vennlige, men det er mye fint å få tak i med egen brygge og gjerne en liten båt som følger med. Du som har SUP vil også finne deg godt til rette mange steder her, i tillegg til til fine sykkelmuligheter, skulle du få klaff med barn som sover samtidig og snill samboer.
De siste to gangene har vi vært på Tromøya, og her er det kort vei til Hove og en fin sandstrand med mange fasiliteter. Veldig barnevennlig. Vi snakket om at Arendal kanskje kunne vært fint. Skal sjekke det ut. Dyrt blir det uansett ser jeg, men det hadde det blitt om man dro til syden også. :-). Har ikke akkurat slitt ut det SUP brettet så er gira på et sted med gåavstand til vannet.
|
|
|
|
|