Når jobben de har gjort i utgangspunktet ikke skal påvirke hjulstilling og de allikevel tar en kontroll så høres jo det ut som en levelig avtale for begge parter. Ser ingen grunn til å krangle om alt mulig.
[/quote]
Fakta er at bilen(hjula) fungerte før innlevering til verksted slik jeg tolker det. Etter henting så dukker det opp følgefeil. Kan jo ikke bli mer tydelig enn det.
Verksted har føkket opp eller de er i det minste under alvorlig mistanke
Men greit om TS ikke gidder diskutere og er konfliktsky da får han betale for verkstedets feil mens gutta på verksted ler hele veien hjem.
Skjønner ikke hvorfor TS spør om hjelp når han har tenkt seg ut svaret allerede. Rart.
[/quote]
Beklager dersom min manglende respons var frustrerende for deg. Kombinasjon av småbarnslivet, trening og dialog med verksteder gjorde at jeg ikke fikk fulgt opp tråden.
For å være mer utfyllende.
Det var et dekkverksted som mente dekkene var totalt utslitt og farlig å kjøre med. Mente derfor at dette hadde skjedd på svært kort tid hvis ikke det hadde blitt registrert på EU kontroll.
Verkstedet jeg hadde service på bilen mente dekkene ikke var ødelagt og at jeg fint kunne kjøre med disse.
Dette verkstedet fant som sagt ut av feilen var hjulstilligen. For å sjekke hvem som hadde rett vedrørende status på dekkene kontaktet jeg derfor en nøytral tredjepart.
Denne parten hevdet at dekkene var langt fra ødelagt, kun litt skevslitt. De mente jeg burde ta forstillingkontroll og at dekke holde ca 2 år til.
De mente også at denne feilen fint kunne ha skjedd gradvis og at det ikke var uvanlig at såpass liten slitasje ikke bli oppdaget på EU kontroll.
Den nøytrale tredjepart mente derfor at det ikke var klart at feilen hadde skjedd etter EU kontroll/bytte av fjærer.
Denne parten mente også at det ofte kunne være et problem at dekkverksted hevdet dekkene var totalt utslitt lenge før dette var tilfelle kun for å selge flere dekk.
Så derfor ikke noe grunn til å ikke stole på verkstedet som hadde utført servicen. Gratis forstillingkontroll var jeg derfor fornøyd med