Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Ligg unna Bikester: Scam

Ligg unna Bikester: Scam #2679045 03/09/2021 08:21
A
audunstø Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Folkens - ligg unna Bikester! De markedsfører seg tungt i Norge nå, men driver med scam. Bl a har de ikke en returordning, som de påstår. Og de aksepterer betaling for kjøp, men sender ikke varen. Trolig på vei til å gå konkurs, og prøver å få inn inntekter før de går nedenom.

bare et hyggelig varsel til med-syklister... Jeg driver ikke med næring knyttet til sykkel eller noe slikt.

Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679055 03/09/2021 08:35
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Velvel. Her var det udokumentert så det holder. Kan du underbygge noe av dette?

Dette er i hvert fall hva de selv sier om returrett. Jeg har aldri benyttet den selv.
https://www.bikester.no/retur-og-agrerett/2021.html

LarsB

Redigert av larsb; 03/09/2021 08:37.
Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679057 03/09/2021 08:36
S
Siri W. Offline
Fersking
Fersking
S
Har aldri hatt no problem med bikester selv, handlet der i noen år nå.
Retur har heller aldri vært et problem, husker ikke om de legger ved returseddel i bestillingen, men kan ordnes på kontosiden...
At de er på vei til å gå konk tror jeg veeeldig lite på, de er en del av internetstores gmbh som er et stort internasjonalt selskap som har holdt det gående siden 2003.

Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679071 03/09/2021 09:34
T
TørreSokker Offline
Medlem
Medlem
T
Jeg har handlet 3 runder hos dem siste året, og så langt veldig positivt. Rask levering. Har en pakke i garasjen jeg skal returnere da lykten ikke passet på sykkelen, så håper det går bra.

Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679074 03/09/2021 09:44
olechr Offline
More than words
More than words
Bare positivt å si herfra også. Handler der mange ganger og opplever det langt ifra noe scam, heller som en av de beste å handle fra.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679077 03/09/2021 09:55
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Aldri hatt noe problem med dem. Handlet mye der.
Dog, ikke prøvd å returnere noe da, så skal ikke noe om det.

..Megatower v2..
::Vidar::
Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679079 03/09/2021 10:02
U
universalis Offline
Ringrev
Ringrev
U
Har handlet et par-tre ganger derfra. Ingen returer. Meget godt fornøyd alle gangene. Grei leveringstid, stort utvalg.

Div. sportsremedier ...
Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679087 03/09/2021 10:47
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Har ikke handlet der mye, men et par-tre ganger ila de siste årene, og har ikke hatt noe å utsette på de. Kjappe til å få pakkene avgårde har de også vært.

Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679099 03/09/2021 12:20
Arne_And Offline
More than words
More than words
Jeg har benyttet meg av returretten flere ganger, har aldri hatt problemer med det.

Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679100 03/09/2021 12:22
S
Skoje Offline
Ivrig
Ivrig
S
Samme erfaring som alle andre her, ikke noe å utsette på de de gangene jeg har brukt de.

Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679108 03/09/2021 12:41
T
Thomas- Offline
Ivrig
Ivrig
T
Forslår at trådstarter enten dokumenterer påstanden eller ber moderator om å endre overskriften til "jeg har hatt én negativ opplevelse med Bikester". Slik det står nå er påstanden skadelig for dem - hvis noen kun leser første post.

Jeg har handlet der én gang og var fornøyd.

Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679111 03/09/2021 13:20
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har handlet med Bikester mange ganger og benyttet meg av returretten. Jeg har også reklamert på varer og blitt godt behandlet. Jeg husker ikke nøyaktig forbindelse, men bikester er jo nært knyttet til en/flere av de andre store tyske butikken. Var det R2? Uansett: Har egentlig kun godt å si om bikester. Jeg ville likevel ikke kjøpt en vare som for eksempel elsykkel der pga de åpenbare utfordringene ved reklamasjon, men om en velger å kjøpe så store/dyre varer fra utlandet og så få trøbbel så har jeg svæææært lite medfølelse.

Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679114 03/09/2021 13:28
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Null problem her!

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: Thomas-] #2679121 03/09/2021 14:43
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Sitat: Thomas-
Forslår at trådstarter enten dokumenterer påstanden eller ber moderator om å endre overskriften til "jeg har hatt én negativ opplevelse med Bikester". Slik det står nå er påstanden skadelig for dem - hvis noen kun leser første post.

Jeg har handlet der én gang og var fornøyd.

enig

Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: erikskon] #2679128 03/09/2021 16:27
A
audunstø Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Jeg har kjøpt fra dem i 5 omganger grunnet sykkeldelmangelen i sommer. Så begynte plutselig de åpenbare bedrageriene og forsøkene på tyveri. Ett eksempel: Eksempel: Retur av produkt de sendte feil. Fikk kvittering på retur for 6-7 uker siden. Så ingen penger. Ingen svarer på kundeservice. De har ikke telefonnummer. Purrer. Ingen svar.

DET FINNES INGEN SERIØS NETTHANDEL SOM IKKE HAR ET TELEFONNUMER. INGEN. IKKE NOE STED I VERDEN. JEG HAR JOBBET I INTERNETTFIRMA. Innen medier, ikke handel.

Jeg har også undersøkt på diverse internasjonale nettsider. Og Bikesters egne facebooksider i diverse land. Svært, svært mange legger inn klager. Klagene går vanligvis på returrett, og at en sender inn, men aldri får penger tilbake; at Bikester sender feil varer; og at de deretter ikke betaler tilbake når man returnerer. En kjekk måte å kvitte seg med produkter ingen vil ha: Sende feil når kunden gjør en bestilling, og nekte å betale tilbake.

Men bevares, lykke til med fortsatte kjøp i denne obskure nettbutikken uten ansikt og uten telefonnummer. Ikke mine penger :-)

Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679129 03/09/2021 16:30
I
IbisSLR Offline
Fersking
Fersking
I
Sitat: audunstø
Jeg har kjøpt fra dem i 5 omganger grunnet sykkeldelmangelen i sommer. Så begynte plutselig de åpenbare bedrageriene og forsøkene på tyveri. Ett eksempel: Jeg returnerte en vare. Kjøpt i Euro. Fikk tilbakebetalt samme siffer. I kroner! Annet eksempel: Retur av produkt de sendte feil. Fikk kvittering på retur for 6-7 uker siden. Så ingen penger. Ingen svarer på kundeservice. De har ikke telefonnummer.

DET FINNES INGEN SERIØS NETTHANDEL SOM IKKE HAR ET TELEFONNUMER. INGEN. JEG HAR JOBBET I INTERNETTHANDEL.

Jeg har også undersøkt på diverse internasjonale nettsider. Og Bikesters egne facebooksider i diverse land. Svært, svært mange legger inn klager. Klagene går vanligvis på returrett, og at en sender inn, men aldri får penger tilbake; at Bikester sender feil varer; og at de deretter ikke betaler tilbake når man returnerer. En kjekk måte å kvitte seg med produkter ingen vil ha: Sende feil når kunden gjør en bestilling, og nekte å betale tilbake.

Men bevares, jeg ønsker alle dere som velger å være naive når noen gidder å bruke tid på å advare medsyklister, lykke til med fortsatte kjøp i denne obskure nettbutikken uten ansikt og uten telefonnummer. Ikke mine penger :-)

Telenor har blant annet servicetjenester som ikke er tilgjengelig per telefon ;-) DET ER HELT SANT, JEG LOVER.

Jeg har det vanskelig med å ta så påståelige poster som dette seriøst, spesielt når du må skrive i caps lock for å få frem et poeng.

Jeg har handlet av bikester flere ganger, har også hatt en retursak. Frakten tok lang lengre tid enn fra netbutikker i Norge, men ellers veldig fornøyd. Spesielt med tanke på pris.

Lykke til videre :-)

Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679133 03/09/2021 16:42
G
gabbar Offline
Entusiast
Entusiast
G
Fikk siste bestilling for ca to uker siden. Varene kom som bestilt. Ingen problemer

Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679136 03/09/2021 17:04
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Men bevares, lykke til med fortsatte kjøp i denne obskure nettbutikken uten ansikt og uten telefonnummer. Ikke mine penger :-)

Her ser du et godt eksempel på hvordan du kan dele en negativ erfaing slik at den er nyttig for andre: https://www.terrengsykkelforumet.no...at&Number=2678889&gonew=1#UNREAD

Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679138 03/09/2021 17:11
Øyvind V Offline
More than words
More than words

DET FINNES INGEN SERIØS NETTHANDEL SOM IKKE HAR ET TELEFONNUMER. INGEN. IKKE NOE STED I VERDEN. JEG HAR JOBBET I INTERNETTFIRMA. Innen medier, ikke handel.

Hva er telefonnummeret til Google?

Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679139 03/09/2021 17:18
A
audunstø Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Se f eks https://www.facebook.com/bikester/p...=feedback_reaction_generic&ref=notif

her ligger klager fra kunder på akkurat samme type forhold på rekke og rad.

Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: Øyvind V] #2679143 03/09/2021 17:43
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Øyvind V

Facebook er også seigt:

Kan jeg ringe Facebook?
Facebook baserer seg på kontakt via egne kontaktskjemaer rettet mot spesifikke problemer. Det er ikke mulig å kontakte Facebook via e-post eller telefon. Facebook er verdens største nettsamfunn, med over en milliard aktive brukere på verdensbasis.

Ambassadør for Scott.
Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: Øyvind V] #2679144 03/09/2021 17:51
A
audunstø Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A

Nå ble Google et netthandelsfirma? Dessuten har de telefonnummer, adresse, direktør, styre og ansatte i Norge man kan ringe. Noe forteller meg at du ikke er i arbeid? Når du ikke vet at Google er et helt vanlig B2B-firma med stor grenseflate mot norske bedrifter?

Jeg prøvde å gjøre folk en tjeneste. Terrengsyklister. Ikke tapere, nettroll og sånne artikailler som deg med for god tid.
Skikkelig søt liten artikaill, du. Du er sikkert en av de sosialklientene med ketchup på helsetrøya og smuler i skjegget som sitter og rakker ned på innvandrere og homofile på vgs kommentarsider. Kjenner stanken av ensomhet, sosial mistilpassethet og mot som bare strekker seg til å sjikanere folk på nettet, helt hit.

Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: olechr] #2679145 03/09/2021 17:54
A
audunstø Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Sitat: olechr

Facebook er også seigt:

Kan jeg ringe Facebook?
Facebook baserer seg på kontakt via egne kontaktskjemaer rettet mot spesifikke problemer. Det er ikke mulig å kontakte Facebook via e-post eller telefon. Facebook er verdens største nettsamfunn, med over en milliard aktive brukere på verdensbasis.

Og du, som ikke er i arbeid: Dette er nummeret til FB Norge. 478 68 036. Går det an å være så forbanna dum? Gjøre seg morsom på andres bekostning og ikke sjekke engang først?

Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679148 03/09/2021 17:59
Z
ziggy68 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Z
Etter de opparbeidet lager i Norge og Sverige så har returer tatt lenger tid. Får beskjed om at den er mottatt etter en uke, men kan gjerne gå 3 uker til før pengene er på konto. Grunnen jeg fikk forklart var at returen sendes til Norge og så samlastes videre til Tyskland for endelig gjennomgang og klarering for tilbakebetaling. Grunnen er nok at returen går tilbake til der det kom fra som, er ett 3PL varehus uten noen kundebehandler.

-BSK
Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679152 03/09/2021 18:16
F
Filipollas Offline
Medlem
Medlem
F
Audun; du har ANTAGELIGVIS vært uheldig med vedkommende som har behandlet ordren og/eller returen din.

Jeg har selv kun gode erfaringer med Bikester, men dette kan selvsagt fort snu om jeg havner i en lei reklamasjonssak, hvor jeg opplever dårlig/mangelfull kommunikasjon

Dette gjelder jo egentlig for alle selskaper som selger produkter/tjenester.
Aner ikke hvor mange ganger jeg har hørt hvor elendig f.eks.en bank/forsikringselskap eller et strømleverandør er.
Som regel skyldes det en enkeltperson, og folk bytter gjerne jobb mellom bedrifter innen samme bransje.

For egen del, har jeg hatt sykkelservicen hos et XXL varehus langt oppi halsen flere ganger, og frarådet venner og bekjente å benytte dem.
Selv kjøpte jeg en ny sykkel i en nisje butikk for ca. 1 år siden, og jeg opplevde noe av den beste kundeservicen jeg har fått der.
Ironisk nok, var det den gamle sjefen fra det aktuelle XXL verkstedet som hadde begynt i nisjebutikken.
WTF? :):)
Jeg hadde aldri hatt noe med han å gjøre før, men det var en "interessant" samtale da jeg fortalte han hvor bra service jeg opplevde der, kontra XXL varehuset, og han kontret med at det var hans gamle arbeidsgiver.

Oppsummert; jeg tipper bare at du har vært uheldig med personen, akkurat som du kan være uheldig når du ringer inn til kundeservice hos forsikringsselskapet ditt.

Redigert av Filipollas; 03/09/2021 18:17.
Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679166 03/09/2021 20:52
R
rusleape Offline
Medlem
Medlem
R
Går det bra med deg?

Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679170 03/09/2021 21:11
Bendik.S Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg har kjøpt fra dem i 5 omganger grunnet sykkeldelmangelen i sommer. Så begynte plutselig de åpenbare bedrageriene og forsøkene på tyveri. Ett eksempel: Eksempel: Retur av produkt de sendte feil. Fikk kvittering på retur for 6-7 uker siden. Så ingen penger. Ingen svarer på kundeservice. De har ikke telefonnummer. Purrer. Ingen svar.

Hvis jeg var deg ville jeg sjekka nettbanken min og sett om pengene har kommet i retur datert til den dagen du handlet der i utgangspunktet. Har opplevd det selv og trodd at penga ikke var kommet, men joda, de hadde kommet de, på den datoen du faktisk handlet varen første gang.

Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679172 03/09/2021 21:44
Øyvind V Offline
More than words
More than words

Nå ble Google et netthandelsfirma? Dessuten har de telefonnummer, adresse, direktør, styre og ansatte i Norge man kan ringe. Noe forteller meg at du ikke er i arbeid? Når du ikke vet at Google er et helt vanlig B2B-firma med stor grenseflate mot norske bedrifter?

Du som har jobbet i INTERNETTFIRMA vet antakelig best, jeg burde ha forstått det.

Sånn for ordens skyld så har jeg jobb, og jeg har hatt behov for å komme i kontakt med Google i embeds medfør. Om telefonnummeret til Oslo-kontoret står i telefonkatalogen er det sikkert jeg som har lett for dårlig (kona sier jeg er håpløs på å lete). Men siden du har jobbet i INTERNETTFIRMA og åpenbart kjenner bransjen, kunne du delt telefonnummeret med meg, så slipper jeg å lete neste gang jeg trenger det?

Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: Bendik.S] #2679174 04/09/2021 04:33
V
vehe Offline
Besatt
Besatt
V
Folkens - ligg unna Bikester! De markedsfører seg tungt i Norge nå, men driver med scam. Bl a har de ikke en returordning, som de påstår. Og de aksepterer betaling for kjøp, men sender ikke varen. Trolig på vei til å gå konkurs, og prøver å få inn inntekter før de går nedenom.

bare et hyggelig varsel til med-syklister... Jeg driver ikke med næring knyttet til sykkel eller noe slikt.

Tullball.

Bikester har nylig tatt imot returer fra meg og erstattet varer som har blitt ødelagt innenfor garantien uten problemer. Svarer som regel på mail innen en dag.

Sitat: Bendik.S
Har opplevd det selv og trodd at penga ikke var kommet, men joda, de hadde kommet de, på den datoen du faktisk handlet varen første gang.

Vært i samme båt selv, det der er en "feature" ifølge banken; men fører bare til forvirring hos kunder.

Re: Ligg unna Bikester: Scam [Re: audunstø] #2679177 04/09/2021 07:06
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: olechr

Facebook er også seigt:

Kan jeg ringe Facebook?

Og du, som ikke er i arbeid: Dette er nummeret til FB Norge. 478 68 036. Går det an å være så forbanna dum? Gjøre seg morsom på andres bekostning og ikke sjekke engang først?

Hvis du ble "støtt" av de kommentarene så får jeg beklage det.

Kanskje måten du skriver på her som gjør at du får slike svar kanskje? Store bokstaver, kaller folk dumme, uten arbeid osv. Skal man bli tatt seriøst kan det være greit å ordlegge seg på en annen måte så kanskje du hadde fått litt andre tilbakemeldinger og tråden kunne faktisk vært til nytte.

Redigert av olechr; 04/09/2021 07:22.

Ambassadør for Scott.
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå