Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hva er greia med..

Hva er greia med.. #2678436 31/08/2021 12:22
E
espenpåhjul Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
E
.. sykkelleverandører / sykkelbutikker som snakker ned andre sykkelmerker?

Jeg har ikke vært i sykkelmiljøet så veldig lenge men er det vanlig at sykkelfolk generelt bare prater ned andre merker på ren trass? Eller visst du kommer med en type sykkel så får du beskjed at sykkelen din er dritt? Er dette kutymen?

Ikke vet jeg, men som sagt - har ikke vært i dette miljøet veldig lenge men har merket at det er mye drittslenging ICON_SHOCKED

PS! Mitt første innlegg på forumet, så hei hei.

Re: Hva er greia med.. [Re: espenpåhjul] #2678449 31/08/2021 12:58
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Klart det, sykkelmiljøet er, og skal være konservativt. Pass deg for et rapp over ryggen med en Silca-pumpe om du trår feil.

Og, velkommen til forumet ICON_LAUGH

Re: Hva er greia med.. [Re: Brusdalen] #2678452 31/08/2021 13:07
E
espenpåhjul Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
E
Takk!

Haha. Ja altså jeg har fått tyn så det holder på mye, men da har det vært mer på det tekniske. Jeg sykler mye med briter, og de er jo ikke akkurat små i kjeften! Veldig fascinerende greier dette her.

Når det er sagt, burde ikke miljøene være happy at folk gidder bli med? Altså i forhold til å rekruttere nye folk osv. Jeg banner sikkert i kirka osv men jeg bare lurer, tør ikke spør de jeg sykler men så jeg får kjøre på online ICON_LAUGH

Re: Hva er greia med.. [Re: espenpåhjul] #2678456 31/08/2021 13:16
T
torbus Offline
Entusiast
Entusiast
T
Aldri opplevd, men legga mine har fått seg flere misbilligende blikk og minst en hoderystende gestikulering grunnet det jeg bare må anta skyldes at jeg ikke følger syklistenes harde bud om glatte legger.

Middelaldrende menn med sykkel har en del rart for seg, men for de flestes del trumfer selvironien de harde bud. Tror jeg, i hvert fall. ICON_SMILE

Re: Hva er greia med.. [Re: espenpåhjul] #2678457 31/08/2021 13:19
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Innenfor alt av salg, rådgivning etc blir man kledd av som useriøs om man ikke klarer å argumentere FOR egne varer/tjenester men i stedet slenger (u)begrunnet dritt om konkurrenter. Jeg må si jeg i veldig liten grad har opplevd det samme både hos G-sport, XXL og hos min pusher Claes Henrik Sykkel.

Velkommen til Forumet (og dersom du skulle slumpe til å ha en Cannondale med BB30 kranklager og stolt skryter av hvor stivt og flott det er, så har vi en stor skare av forum medlemmer som vil dynge deg ned med slitsomme og nedlatende påstander om at dette ganske snart vil sende deg til nærmeste psykolog etter ubehagelige knirkelyder og påfølgende sjikane fra sykkelkompiser... dessverre har de rett).

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Hva er greia med.. [Re: espenpåhjul] #2678466 31/08/2021 13:51
Trond Helge Offline
Ivrig
Ivrig
En merkevarehandel som også leverer service som snakker med andre merker får ikke mine penger (uten å nevne navn har jeg bare opplevd sånt snobberi en gang på en butikk her i Bergen).

Tror du nok har samme merke-tro folk i sykkelmiljøet som ellers, mens mange av oss rister på hodet av hvor mye folk ønsker å knytte sin personlighet opp mot en merkevare. Ser gjerne folk forsvarer merket sitt mer enn proffer som blir sponset av samme merke.

Og ja, snobberiet i sykkelverdenen kan være rart til tider, jeg velger å ta det hele med tunga rett i munnet. ICON_SMILE

// Too many roads, too little time
Re: Hva er greia med.. [Re: Trond Helge] #2678502 31/08/2021 18:39
E
espenpåhjul Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
E
Sitat: torbus
Aldri opplevd, men legga mine har fått seg flere misbilligende blikk og minst en hoderystende gestikulering grunnet det jeg bare må anta skyldes at jeg ikke følger syklistenes harde bud om glatte legger.

Middelaldrende menn med sykkel har en del rart for seg, men for de flestes del trumfer selvironien de harde bud. Tror jeg, i hvert fall. ICON_SMILE

Mine legger ble kjapt barbert, orker ikke maset! ICON_COOL

Sitat: EmilZipp
Innenfor alt av salg, rådgivning etc blir man kledd av som useriøs om man ikke klarer å argumentere FOR egne varer/tjenester men i stedet slenger (u)begrunnet dritt om konkurrenter. Jeg må si jeg i veldig liten grad har opplevd det samme både hos G-sport, XXL og hos min pusher Claes Henrik Sykkel.

Velkommen til Forumet (og dersom du skulle slumpe til å ha en Cannondale med BB30 kranklager og stolt skryter av hvor stivt og flott det er, så har vi en stor skare av forum medlemmer som vil dynge deg ned med slitsomme og nedlatende påstander om at dette ganske snart vil sende deg til nærmeste psykolog etter ubehagelige knirkelyder og påfølgende sjikane fra sykkelkompiser... dessverre har de rett).

Ingen Cannondale med BB30 kranklager her i gården. Bianchi XR3, men i følge enkelte Pinarello-folk er det også bare no ræl!

Sitat: Trond Helge
En merkevarehandel som også leverer service som snakker med andre merker får ikke mine penger (uten å nevne navn har jeg bare opplevd sånt snobberi en gang på en butikk her i Bergen).

Tror du nok har samme merke-tro folk i sykkelmiljøet som ellers, mens mange av oss rister på hodet av hvor mye folk ønsker å knytte sin personlighet opp mot en merkevare. Ser gjerne folk forsvarer merket sitt mer enn proffer som blir sponset av samme merke.

Og ja, snobberiet i sykkelverdenen kan være rart til tider, jeg velger å ta det hele med tunga rett i munnet. ICON_SMILE

Enig i det der!

Redigert av espenpåhjul; 31/08/2021 18:41. Rediger grunn: Emojis på tlf funket dårlig!
Re: Hva er greia med.. [Re: espenpåhjul] #2678574 01/09/2021 07:05
gare Offline
More than words
More than words
Pinarello-folk som snakker ned Bianchi kan ta seg en bolle, særlig om de sykler på de schtøgge-schtøgge nyere variantene. Sykler de på klassisk Pina-stålracer har de selvsagt rett ICON_WINK

Er din XR3 i tillegg i celeste er det jo svært lite å trekke for rent sykkelmessig og du er oppe og nikker med toppene og kan se ned på alle som sykler på kjedelige sykler som Specialized, Trek, Scott eller ... ja, nesten hva som helst(bortsett fra andre Italienere som Colnago(kremt-kremt), De Rosa og Wilier, eller for den saks skyld Cinelli eller Gios). Og igjen solide doser med blunkesmilefjes her ICON_WINK

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Hva er greia med.. [Re: gare] #2678608 01/09/2021 08:23
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Sitat: gare
Pinarello-folk som snakker ned Bianchi kan ta seg en bolle, særlig om de sykler på de schtøgge-schtøgge nyere variantene. Sykler de på klassisk Pina-stålracer har de selvsagt rett ICON_WINK

Er din XR3 i tillegg i celeste er det jo svært lite å trekke for rent sykkelmessig og du er oppe og nikker med toppene og kan se ned på alle som sykler på kjedelige sykler som Specialized, Trek, Scott eller ... ja, nesten hva som helst(bortsett fra andre Italienere som Colnago(kremt-kremt), De Rosa og Wilier, eller for den saks skyld Cinelli eller Gios). Og igjen solide doser med blunkesmilefjes her ICON_WINK

##

Så lett er det vel ikke, du slipper lettere unna med en Nakamura hvor stem peker oppover, du visste ikke at du skulle fjerne beskyttelses plata ved kassetten, ventilhetter står på, ryggsekk, skygge på hjelmen, hårete ben, diger koffert under setet osv fremfor å se ut som en Gjøk på et nydelig nytt eller gammel italiensk smykke med slanke og rette rør (der datt F12 ut). Vi forlanger litt mer av deg om du stiller med Celeste Bianchi, tommel opp !

Re: Hva er greia med.. [Re: EmilZipp] #2678610 01/09/2021 08:26
E
espenpåhjul Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
E
Her er min ICON_GRIN

[Linket bilde]

Redigert av espenpåhjul; 01/09/2021 08:27.
Re: Hva er greia med.. [Re: EmilZipp] #2678612 01/09/2021 08:30
E
espenpåhjul Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
E

##

Så lett er det vel ikke, du slipper lettere unna med en Nakamura hvor stem peker oppover, du visste ikke at du skulle fjerne beskyttelses plata ved kassetten, ventilhetter står på, ryggsekk, skygge på hjelmen, hårete ben, diger koffert under setet osv fremfor å se ut som en Gjøk på et nydelig nytt eller gammel italiensk smykke med slanke og rette rør (der datt F12 ut). Vi forlanger litt mer av deg om du stiller med Celeste Bianchi, tommel opp !

Haha. Enig i den der da, men det finnes NOK av eldre engelske gamper på Pinarello her nede med alt slags speil, hårete ben, ryggsekker og det som er! Er vel mest pga de har sjukt med penger å bruke og kjøper det dyreste av det dyreste fordi de tror det gjør dem til en bedre rytter (Kan jo være da..)

Re: Hva er greia med.. [Re: EmilZipp] #2678616 01/09/2021 08:36
gare Offline
More than words
More than words

Så lett er det vel ikke,!

Nei, det er ikke lett, det verste er jo de som sykler på amerikanske racere og tror det er innafor(og her er det nesten ikke store nok blunkesmilefjes tilgjengelig på interwebben ICON_WINK )

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Hva er greia med.. [Re: espenpåhjul] #2678618 01/09/2021 08:40
yolo Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: espenpåhjul
Her er min ICON_GRIN

[Linket bilde]

Amerikansk gruppe OG Campa-hjul på Bianchi ja... Er jo noe å ta tak i her, Espen ;-)

Briter på Pinarello skriker veldig SKY-fan og full-kit-wanker-aktige typer. Har de Shimano-gruppe og Kask-hjelm i tillegg?

Og jeg har heller ingen motivasjon for at folk skal rekrutteres hele tiden. Er jo ikke orientering vi driver med.

Re: Hva er greia med.. [Re: yolo] #2678620 01/09/2021 08:45
E
espenpåhjul Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
E
Sitat: yolo
Her er min ICON_GRIN

[Linket bilde]

Amerikansk gruppe OG Campa-hjul på Bianchi ja... Er jo noe å ta tak i her, Espen ;-)

Briter på Pinarello skriker veldig SKY-fan og full-kit-wanker-aktige typer. Har de Shimano-gruppe og Kask-hjelm i tillegg?

Og jeg har heller ingen motivasjon for at folk skal rekrutteres hele tiden. Er jo ikke orientering vi driver med.

Alltid noe å ta tak i ICON_WINK Er fornøyd med setupen selv! Fungerer fint for mitt bruk. De fleste briter med litt lommebok kjører selvsagt DI2 og ja, Kask-hjelm på toppen ICON_WINK (Gjerne med full SKY-outfit også.)

Re: Hva er greia med.. [Re: gare] #2678621 01/09/2021 08:46
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E

Så lett er det vel ikke,!

Nei, det er ikke lett, det verste er jo de som sykler på amerikanske racere og tror det er innafor(og her er det nesten ikke store nok blunkesmilefjes tilgjengelig på interwebben ICON_WINK )

Ohhh der traff du meg i hjertet, sveitsisk pass med litt gener fra grensen mot Italia syd for Alpene, 5 stk amerikanske sykler (riktignok produsert et annet sted) hvorav to med japansk gruppe og tre med SRAM. Burde skamme meg..

Re: Hva er greia med.. [Re: espenpåhjul] #2678623 01/09/2021 08:48
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hei hei!

Lenge siden jeg har vært i sykkelbutikk så jeg kan ikke si noe om nedprating.
Ang. Bianchi så deler jeg eierne inn i to lister: De som har riktig hovedfarge på sin og de som har alle andre farger. Sistnevnte har overskriften "Men hvorfor?".

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Hva er greia med.. [Re: Valentino] #2678624 01/09/2021 08:52
E
espenpåhjul Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
E
Sitat: Valentino
Hei hei!

Lenge siden jeg har vært i sykkelbutikk så jeg kan ikke si noe om nedprating.
Ang. Bianchi så deler jeg eierne inn i to lister: De som har riktig hovedfarge på sin og de som har alle andre farger. Sistnevnte har overskriften "Men hvorfor?".

Hei hei! ICON_SMILE To ganger har jeg opplevd følgende, butikk som er Pinarello-forhandler OG Bianchi-forhandler men de har ikke Bianchi i butikken fordi det er "dritt" - Vurderer å sjekke med Pinarello om butikkene har bedre fortjeneste på en Pinarello-sykkel enn en Bianchi.

Redigert av espenpåhjul; 01/09/2021 08:52.
Re: Hva er greia med.. [Re: espenpåhjul] #2678628 01/09/2021 09:06
yolo Offline
Ringrev
Ringrev
Alltid noe å ta tak i ICON_WINK
Nei, ikke alltid, heldigvis.
Er fornøyd med setupen selv! Fungerer fint for mitt bruk.
Hvis man kun skal kommentere på ting som ikke fungerer, blir dette et fattig forum.
(Gjerne med full SKY-outfit også.)
Dette blir som å få kostholdtips fra Bård Hoksrud. Rett i spam-mappen.

Re: Hva er greia med.. [Re: espenpåhjul] #2678636 01/09/2021 09:31
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Verdens artigste sykkelbutikk er den i Malaucene ved foten av Mount Ventoux. Der fører de Pina, Castelli og Kask. Skikkelig målrettet.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Hva er greia med.. [Re: espenpåhjul] #2678931 02/09/2021 13:36
hotryti Offline
Mr Fluo Bang!!
Mr Fluo Bang!!
Dette var en fin tråd!
Klart det er lett å snakke merker ned...
Men sannheten er vel at mye egentlig er ganske likt i kvalitet, når de fleste rammer lages på de samme fabrikkene?

Men så kommer design, brands, historie og kultur... mye å henge seg opp i.
Selv er jeg en merkevare-idiot med slagside mot italia.
Ja, så opphengt i det, at jeg måtte lage en egen sang om det,
og invitere med meg andre syklister med samme smak.

Mine favoritt sykkelmerker er:
LOOK, DE ROSA, COLNAGO, CINELLI, CIPOLLINI
Så om du vil høre begrunnelsen på italiensk: værsågod, her er musikkvideoen.

PS: for de som liker vintage sykler, vil jeg også benytte anledningen til å løfte frem to flotte profiler på instagram:
Cicliberlinetta: en vintage sykkelbutikk i Berlin. Helt fantastisk hva de har på lager
Carosinicollection: et italiensk sykkelmuseum, med en imponerende samling av kule rariteter

-orker du enda mer? sjekk ut:
https://www.youtube.com/c/HOTON

H.O.T.O.N Håvard Olav Tryti Oslo Norge
Instagram / Instagram music / Youtube / Spotify

Re: Hva er greia med.. [Re: espenpåhjul] #2678947 02/09/2021 14:51
E
espenpåhjul Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
E
Nydelig! Du fikk en ny følger på Instagram! ICON_LAUGH

.. og ja, forstår veeeldig gjerne brands vs brands historisk osv men er mer alt annet jeg reagerer på, og spesielt butikker som leverer flere merker som snakker ned et merke osv. Veldig rart i mine ører ICON_SMILE

Moderator  support, Valentino