Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Anbefalt fysioterapeut

Anbefalt fysioterapeut #2677969 27/08/2021 10:12
M
mohansno Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
M
Har klart å pådra meg tennis- og golfalbue. Dermed utgår syklinga i lang tid. Noen som kan anbefale fysioterapeut (evt annen type behandler) i Osloområdet? Andre som har erfaring med slik skade? Hvor lang tid gikk det før man ble kvitt det? Har hatt det i over 1 mnd nå og føler meg rimelig hemmet. Spesielt siden jeg ikke får syklet. Har også tilpasset arbeidsdag da jeg bør unngå mye bruk av mus.

Re: Anbefalt fysioterapeut [Re: mohansno] #2677975 27/08/2021 10:41
Gullars Offline
Ivrig
Ivrig
Hei!
Hadde tennisalbue i begge armene over mange år, men ikke så galt at jeg ikke fikk sykla.
Har vel mer eller mindre sitti fremfor en PC siden 1998, men problemet var størst i 98-99 smertemessig da jeg jobba som 3D designer i AkerKværner.

Fikk vel løst det endelig i 2017-18.
For min del så materialiserte det seg som vondt i albuen når jeg håndhilste på folk og ved å løfte ting ved å klemme rundt det med hånden og løfte.
Ellers sånn passelig vondt i forskjellige situasjoner, men mer irriterende enn invalidiserende.

Løsningen ble kiropraktoren (Follo Kiropraktorsenter i Ski/Kolbotn/Vestby)
Vi kom i snakk om diverse når jeg lå på benken for å fikse en låst rygg.

Fikk først 5-6 runder med sjokkterapi og deretter 5-6 omganger med noe "energibølge" greier.
Problem solved og det har heller ikke kommet tilbake "bank i bordet"

Behandlingen er ganske dyr og smertefull.
Dvs. ca. 500kr gangen og rett og slett jævlig vondt alt etter hvor man treffer med sjokkterapien og ala kraftig tannverk i albuen ved energibølge behandling.

Kan ikke garantere noe, tror det er verdt et forsøk.

AG

40+ and still climbing......
Re: Anbefalt fysioterapeut [Re: mohansno] #2677997 27/08/2021 12:17
S
Skogsmatrosen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Hei,

Jeg kan ikke si noe om tilsvarende skade, men hadde god erfaring med disse en del år tilbake: Nordstrand kiropraktorklinikk

Re: Anbefalt fysioterapeut [Re: mohansno] #2678016 27/08/2021 16:35
altitude Offline
Avhengig
Avhengig
Hadde kraftig tennisalbue i begger armer for en del år siden. Årsaken var antakelig både jobb og trening. Betennelsesdempende og legebesøk var ikke til hjelp. Det som løste det for meg var behandling av naprapat. Mener det holdt med 4-5 behandlinger, så var det borte. Fikk også øvelser som jeg skulle gjøre hjemme. Har ikke hatt problemer med albuene siden det. Så naprapat kan være verdt et forsøk.

Moderator  support