Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Shorts med beltehemper

Shorts med beltehemper #2677515 25/08/2021 09:42
K
klev1 Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
K
Jeg trenger en ny shorts til stibruk. Pga manglende rumpe, ønsker jeg å finne en med beltehemper siden shortser med borrelås eller andre finurlige strammemekanismer sjelden funker for meg fordi jeg må stramme kraftig inn pga den manglende bakdelen.

Foretrekker et noenlunde nøytralt utseende på shortsen. Lommer til mobil og litt candy er et must, men trenger ikke være full cargo shorts.

Synes feks Kitsbow Haskell ser veldig fin ut, men det hadde vært flott å komme under 2500,- og 5 ukers ventetid for en shorts. Haskell får jeg heller ønske meg til jul, så er den klar til sesongstart ICON_SMILE

Redigert av klev1; 25/08/2021 09:47.
Re: Shorts med beltehemper [Re: klev1] #2677528 25/08/2021 10:12
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Bukseseler? ICON_SMILE

Men hva med å kjøpe en i riktig størrelse for livet, men med langt snitt? Norrøna sine Fjørå-shortser er lange i snittet, samme er Sweet Hunter.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Shorts med beltehemper [Re: klev1] #2677555 25/08/2021 11:12
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: klev1
Jeg trenger en ny shorts til stibruk. Pga manglende rumpe, ønsker jeg å finne en med beltehemper siden shortser med borrelås eller andre finurlige strammemekanismer sjelden funker for meg fordi jeg må stramme kraftig inn pga den manglende bakdelen.

Foretrekker et noenlunde nøytralt utseende på shortsen. Lommer til mobil og litt candy er et must, men trenger ikke være full cargo shorts.

Synes feks Kitsbow Haskell ser veldig fin ut, men det hadde vært flott å komme under 2500,- og 5 ukers ventetid for en shorts. Haskell får jeg heller ønske meg til jul, så er den klar til sesongstart ICON_SMILE

7mesh Glidepath

Denne har hemper hvertfall. Min absolutte favorittshorts.
Har god stramming i livet, jeg har ikke hatt behov for belte... men har rumpe :-D

Særdeles god mobil-lomme delvis på baksiden av låret, merker ikke at telefon er der. Lomma er på begge sider, så det er plass til bilnøkkel(for oss uten Tesla) og en bar eller to.

Størrelsene er litt off, ganske store i størrelse.
Jeg kan bruke både M(litt tight) og L(litt baggy) og bruker 32" i type Diesel jeans og er 180 lang.
Plass til knebeskyttere også.

Redigert av RazeFaze; 25/08/2021 11:14.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Shorts med beltehemper [Re: klev1] #2677559 25/08/2021 11:16
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sweet Hunter Slashed er en modell som har et slags integrert belte (men ikke hemper i tillegg). Ganske rimelig, kun 800,- hos f.eks. Fjellsport.
Jeg har en annen Sweet-shorts selv, så kan ikke uttale meg om passform på akkurat Hunter Slashed.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Shorts med beltehemper [Re: klev1] #2677610 25/08/2021 12:53
Trofast Offline
Entusiast
Entusiast
Kjøp den shortsen du liker best og få en skredder til å sy på beltehemper. Jeg gjorde det og det kostet meg 225,00 kroner.Vel verdt det.

Alt eller ingenting,men i virkeligheten må det deles . Medlem av NOTS
Trond
Re: Shorts med beltehemper [Re: klev1] #2677622 25/08/2021 13:13
R
reserveSyklist Offline
Entusiast
Entusiast
R

Re: Shorts med beltehemper [Re: Trofast] #2677623 25/08/2021 13:21
jsdk Offline
Ringrev
Ringrev
Synes feks Kitsbow Haskell ser veldig fin ut, men det hadde vært flott å komme under 2500,- og 5 ukers ventetid for en shorts. Haskell får jeg heller ønske meg til jul, så er den klar til sesongstart

Jeg har inntil flere shorts fra Kitsbow, da jeg hadde en periode med at finne den perfekte shortsen, noe som jeg etterhvert ga opp da jeg regnet på hvor mye penger jeg hadde brukt på det. Det ska også sies at jeg foretrekker litt slimmere shorts enn disse super-baggy nikkers som mange tilsynelatende sverger til.

Haskell er mere en vanlig shorts som kan sykles med, enn det motsatte. Den er ganske baggy og har en tendens til at fylles med luft og "flyte" oppover når man sykler. Men en slitesterk shorts er den. Jeg har også deres Mescal shorts som sitter bra men som har eget beltesystem (enkelt spenne opplegg der det vevde beltet er sydd fast bak), som ikke sitter så godt lenger og må ofte etterstrammes på tur. Den er også litt for kort til knebeskyttere, så jeg bruker den oftest på de turer uten. Masterlink shortsen deres er nok min favoritt nummer to, men hempene de har er tilpasset det Fidlock beltet som følger med og er noe smale noen steder.

Mine mest brukte er et par fra Mission Workshop/Acre Supply, Traverse tror jeg de heter. Men de har også eget beltesystem som er delvis sydd fast. Funker fint, men kan klippes bort om ønskelig og bruke hempene likevel.

Når de er er slitt ut (snart!), så tror jeg at jeg vil teste et par 7mesh Glidepath, men er også litt nysgjerrig på Rapha (!) sine trail shorts…

Sitat: Trofast
Kjøp den shortsen du liker best og få en skredder til å sy på beltehemper. Jeg gjorde det og det kostet meg 225,00 kroner.Vel verdt det.

Akkurat dette er nok det beste tipset. At modifisere klær er undervurdert ICON_SMILE

Re: Shorts med beltehemper [Re: klev1] #2677647 25/08/2021 14:43
K
klev1 Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
K
Herre jemini, at jeg ikke har har tenkt på å få sydd på hemper selv…

Re: Shorts med beltehemper [Re: klev1] #2677730 26/08/2021 07:23
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Mons Royale Virage, den har både hemper og et medfølgende elastisk belte.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Moderator  support