Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Lag under rustning til enduro?

Lag under rustning til enduro? #2677220 24/08/2021 07:44
lubb1 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Jeg har en poc vpd air+ tee med ryggbeskytter, skuldre og brystplate. Tenkte jeg skulle bruke den på Nesbyen enduro nå i sept.
Hadde en treningsrunde med rustningen i går for å teste litt og kjente jeg ble litt kald over tid pga intens svetting under rustningen. Kjørte da bare rustningen rett mot huden med en trøye over. Kjører folk et tynt lag med klær under rustning? Noe å anbefale for formålet?

-----------------------------
lubbduro
www.ibiscyclesnorge.no
Ibis <3
Re: Lag under rustning til enduro? [Re: lubb1] #2677222 24/08/2021 07:51
B
BigBoben Offline
Avhengig
Avhengig
B
Kort eller langermet tynn merinotrøye eller nettingulltrøye under ?
Ikke egen erfaring, kun forslag herfra.

Bruker selv Poc Torso, så langt rett på hud med merino utenpå. å når tempratur synker blir det nok omvendt med ull innerst.

Santa Cruz Megatower

Re: Lag under rustning til enduro? [Re: lubb1] #2677224 24/08/2021 07:53
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Når jeg sykler downhill har jeg alltid en langermet trøye under rustningen, stort sett en ulltrøye, eller noe superundertøy hvis det er 20+ grader.
Rustning rett på kroppen har aldri falt meg inn.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Lag under rustning til enduro? [Re: lubb1] #2677225 24/08/2021 07:53
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Når det er kaldt nok tar jeg en merinoull under, men ellers synes jeg det blir mer varme enn kulde av rustning generelt sett. Den er jo laget av undertrøye, kan man si ICON_SMILE

..Megatower v2..
::Vidar::
Re: Lag under rustning til enduro? [Re: BigBoben] #2677228 24/08/2021 08:03
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: BigBoben

Bruker selv Poc Torso, så langt rett på hud med merino utenpå. å når tempratur synker blir det nok omvendt med ull innerst.

Det er kanskje det jeg liker best med Poc torso den går utenpå hva som helst. ICON_LAUGH

Re: Lag under rustning til enduro? [Re: JoachimV] #2677232 24/08/2021 08:19
lubb1 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: JoachimV

Det er kanskje det jeg liker best med Poc torso den går utenpå hva som helst. ICON_LAUGH

Så litt på den nå, og kjenner jeg fikk lyst på ICON_LAUGH Virker digg at den ser noenlunde fet ut også utenpå. Har en følelse av at Teen min blir seende fjomp ut som ytterste lag.

Men får prøve å klare med med det jeg har inntil videre. Kanskje jeg får prøve med med en tynn ulltskjorte under.

lubbduro
www.ibiscyclesnorge.no
Ibis <3
Re: Lag under rustning til enduro? [Re: lubb1] #2677236 24/08/2021 08:27
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: lubb1
Sitat: JoachimV

Så litt på den nå, og kjenner jeg fikk lyst på ICON_LAUGH Virker digg at den ser noenlunde fet ut også utenpå. Har en følelse av at Teen min blir seende fjomp ut som ytterste lag.

Men får prøve å klare med med det jeg har inntil videre. Kanskje jeg får prøve med med en tynn ulltskjorte under.

Jepp. Nå ble dette en avsporing men for å ta med resten, jeg har også reimer så jeg kan velge å kjøre med uten brystplate. Størrelsen er lengden på ryggplata resten er justerbart. Torso kan også brukes på vinteren til ski. ICON_LAUGH

Moderator  support