Manitou Mezzer Pro - en annerledes gaffel
|
Manitou Mezzer Pro - en annerledes gaffel
23/08/2021 11:33
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
Hadde innfall av ny gaffel-dag da jeg nylig fylte svaret på det store spørsmålet om livet, universet og alt. Happy birthday to me! Det ble en Manitou Mezzer Pro-gaffel. Har hørt mye forskjellig om Manitou siste tiåret, men det ser ut til at de har kommet seg forbi dumpa de var i på 00-tallet og tidlig tenår. Dette er faktisk første Manitou-gaffel på 25 år for meg. Forrige gang var en Manitou 3, så "litt" har jo skjedd siden den gang. Nå er jeg litt lat/giddalaus/slapp/utålmodig for å ta gode bilder for å legge ut, så da blir det heller tekst. Det får dere leve med. Grunnen til at jeg vil skrive litt om denne gaffelen, er at den er noe helt annet enn FoxZocchiShox, som jeg er vant til fra før. Både FoxZocchi og Rockshox er relativt like i måten de bygger toppmodellene sine på. Billigdemperne til Rockshox er noe skikkelig ræl (Motion Control og turnkey etc), så der er nok Fox bedre med GRIP-demperne sine, som til en viss grad kan tunes med shimstack etc. Så har vi manitou, da. Outsideren som prøver å komme inn i varmen, men med frynsete rykte fra før. OppbyggingDa jeg fikk gaffelen, var den satt opp som 180mm, noe som er i overkant for min sykkel. Det første jeg måtte gjøre var å åpne gaffelen for å bytte vandring. Jeg var smart nok til å bestille verktøysett for gaffelen samtidig som jeg kjøpte den, men det skal kunne gå an å åpne uten spesialverktøy* Aha-opplevelse 1Å skru av gaffelbeina er ca. som vanlig. Ut med en 2mm unbrako for å løsne returhjulet, og på andre siden må man skru av hetta for luftpåfylling. det stemmer, ja: Påfylling av luft er nederst på beinet - mer om det senere. Ellers er det to like muttere på 14mm som skrus ut, og så er det bare å nappe av gaffelbeina. Ingen hammer eller noe sånt for å dunke ut stagene fra demper og luftfjær. Jeg valgte å gjøre dette med gaffelen liggende på siden, med venstresiden ned, slik at oljen ikke renner ut. Bare pass på at ytterbeina står helt i vater og opp mot en kant. Aha-opplevelse 2Ikke akkurat aha-opplevelse, men det er uvanlig. Denne gaffelen har Dorado Air-systemet, som har en spesiell ventil som fyller både positivt og negativt kammer samtidig. Det vil si at når du kobler til pumpa, åpner en ventil mellom positivt og negativt kammer, så begge blir fylt samtidig. Ganske snedig, og man har mulighet til noe bedre tetting mellom kamrene, siden man ikke er avhengig av et "hakk" i innerbeina. Det betyr også at man må koble til pumpa for å tømme gaffelen for luft. Greit nok. Tøm luft med pumpa heretter. Aha-opplevelse 3Vanligvis får man ut luftfjæra med å løsne en låsering med skrutrekker eller tang. Ikke her. Man bruker et kassettverktøy*, ref samme stjerne over. Verktøysettet inneholder et kassettverktøy med en splitt i ene siden, så man kan tre den inn fra siden av luftstaget. Har man f.eks. Abbey Tools sin kassettpipe, som er veldig dyp, kan man bruke denne. For å få dette til, må man ta ut IRT-kammeret fra toppen av gaffelen og dytte inn luftstempelet med pumpe tilkoblet før man bruker den pipa. Det er altså en gjenget ring, istedenfor en innpresset plate. Enkelt  Etter å ha fått ut luftstempelet, er det bare å klipse på vandringsbegrensere - ett par per cm vandring man vil forkorte med. Bare sjekk manualen, slik at man får rekkefølge på skiver og sånn riktig. Så er det bare å skru på igjen luftstempelet igjen og strekke det ut med pumpa tilkoblet. Aha-opplevelse 4Nå skal innerbeina inn igjen. Vanligvis har det vært litt fikling med å få dem inn i støvpakningene uten å brette den, men her var det er utrolig finurlig løsning: Mutteren til luftfjæra er avrundet, så man får en liten hjelp med å få kanten forbi første kanten på støvpakningen. Veldig deilig. Null plunder, bare svopp rett på. Aha-opplevelse 5Å skru fast igjen er en enkel affære: skru fast mutteren på fjærsiden, men på dempersiden bruker man en 14mm fastnøkkel sammen med en 8mm unbrako for å få skrudd fast stempelet skikkelig. Snedig, ass! Demperen er en patron, tilsvarende FIT og Charger 2 fra Fox og Rockshox med en blære som kompensator og shimstack i både kompresjon og retur. Dette gir muligheter for tuning, og det er gode ressurser for dette bl.a. på MTBR-forumet. Jeg er ikke der (enda). AkslingVanlige dempere har asklinger som enten bare skrus gjennom, eller som klemmes fast i en eller begge sidene av gafeflbeina. Med vanlig QR15 eller Maxle-løsninger, så er ikke akslingen fast i noen av endene. Dette gjør at det tillates bevegelse mellom ytterbeinet og aksing. Den bevegelsen bidrar ikke godt til vridningsstivheten. Rockshox kompenserer litt med torque caps, som gir større anleggsflate mellom hjul og gaffel, og det gjør at navet blir mer stabilt. Fox har ikke noe tilsvarende. At ikke flere kaster seg på Torque Caps-bølgen er litt rart, egentlig, siden det er en enkel måte å gi bedre stivhet mellom gaffelbeina på. For vridningsstivheten har Manitou gjort noe annet. Selve akslingen roterer ikke ved montering/demontering, men har et sekskantet spor i hver ende, som sklir inn i tilsvarende spor i gaffelbeinet. Dette holdes på plass av en skrue som drar det inn i ett av gaffelbeina. Jeg ble litt fascinert av dette. Det er kanskje litt mer pirk å ta av og på enn Rockshox og Fox sine akslinger, i bruk er det muligens en forbedring. YtterbeinManitou skal ikke være like andre, og har den rare broen på baksiden av gaffelbeina heller enn foran, som på alle andre sykler. I denne kan man skru fast en medfølgende skjerm. Man har mulighet for å rute bremseslangen enten foran og på innsiden som man er vant til på andre gafler, men også på baksiden av gaffelbeinet, som Manitou har gjort i flere år. Sistnevnte synes jeg personlig virker klønete og har valgt å rute foran. Når det gjelder skjermer, så er det ikke bare bare å bruke samme typer skjerm man bruker på normale gafler, p.g.a. plassering av hull etc. MudHugger FRX skal kunne funke hvis man ikke fester det i gaffelbroa. Ellers har Mucky Nutz en Bender Fender for Manitou med "feilplassert" feste for gaffelbroen. Enn så lenge holder jeg meg til den medfølgende, så får vi se i løpet av høsten. Har en Mudhugger liggende hvis jeg vil bruke den. Aha-opplevelse 6Det er en skrue øverst i gaffelbeinet på hver side. Disse har samme funksjon som pfftpfft-funksjon som på 2021+ Fox 36 og 38, men krever en 3mm unbrako. Det de også brukes til, er mellomservice, der man fyller noen få ml olje inn i gaffelbeinet etter 25 timer. Pass bare på at skruen ikke flyr veggimellom når det skal luftes. Førsteinntrykket mitt er i hvert fall 1: førstetur med KOM på et kjent nedoversegment 2: Ikke så vondt i fingrene etter krevende terreng i Traktorland enduro Må tune mer på lufttrykk og sånn, men det får jeg komme tilbake til når jeg har prøvd meg mer frem. Alt i alt virker dette enn så lenge som en undervurdert gaffel, og synd færre har oppdaget dette. OBS!!!Jeg har kjøpt denne gaffelen selv på nett, uten å bli bedt av noen å gi noen som helst lovprising av gaffelen. Dette er ren og skjær entusiastisk nerd som vil dele en fin erfaring med andre. OBS!!!Fyr løs med spørsmål eller andre erfaringer selv. *kan være du må spesiell type vanlig verktøy for å få det til.
|
|
|
Re: Manitou Mezzer Pro - en annerledes gaffel
[Re: baronKanon]
23/08/2021 12:01
|
simenf
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen
Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
|
|
|
23/08/2021 12:40
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Kristian. Sånt nerderi lyser opp hjemmekontorhverdagen. Håper på jevnlig påfyll av inntrykk etter hvert som du bruker den.
LarsB
|
|
|
24/08/2021 08:02
|
langen
Besatt
|
Besatt
Velkommen i klubben  Har hatt denne gaffelen siden ifjor, og jeg synes at IRT er nesten grunn nok i seg selv til å kjøpe den. Kult at skrivekløen får utløp på denne måten!
-Magnus
|
|
|
24/08/2021 10:38
|
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kult, denne gaffelen har stått øverst på lista mi lenge nå. Jeg henge rikke helt med på modellene, men er det sånn at de også har en versjon med open bath demper? Altså uten blære? Jeg tenker at det er enda enklere og mer tunbart?
Jeg hadde en Manitou Mattoc og det er kanskje fortsatt den beste gaffelen og mest service vennlige jeg har hatt. Til tross for at den hadde noen nykker som de sikkert har fikset på nå.
Det lå mezzer gafler uten på tyske butikker til under 6000 kr for ikke så alt for lenge siden. Muligens med "feil" offset. Men likevel tankevekkende når en Fox 38 begynner å krype opp mot 20k. Vel, det er vel et stykke opp til 20k, men stadig mindre.
Redigert av erikskon; 24/08/2021 10:40.
|
|
|
24/08/2021 10:51
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
MC2-patronen som er i Mezzer pro er den beste demperen. Expert har ikke IRT, men IVA (som er det samme som volumspacere), og kompresjonsinnstillingene er begrenset til 6 trinn HSC og LSC kombinert (dvs hvert klikk på det ene hjulet justerer både HSC og LSC). MC2-demperne er normal shimstack og ls-kretser. Expert er halvåpent bad, tilsvarende Rockshox sine, med kun innerbeina fylt med olje, og man smører ytterbeina med god smøring. Ser ingen fordel med denne mtp tuning kontra MC2-patronen. Hva mener du vil være mer tunebart uten blære/patron? Expert kan dog oppgraders med MC2-patron og IRT. Etter å ha syklet tre ganger med min gaffel, så skjønner jeg ikke hvorfor man skulle styre med volumspacere igjen. To-kammerløsninger er jo helt fantastisk, nå som jeg forstår det litt bedre  Kan skrive litt om den etter hvert.
|
|
|
24/08/2021 11:34
|
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hva mener du vil være mer tunebart uten blære/patron? Nei jeg tenkte bare litt enkelt og at uten blære blir det mindre å passe på og enklere å skru. For eksempel enklere å prøve ut en tynnere olje om vinteren osv., men jeg bare grublet høyt her, for tuning av demperkretsen i gaffel har jeg egentlig ikke peiling på.
|
|
|
[Re: erikskon]
24/08/2021 11:39
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
Hva mener du vil være mer tunebart uten blære/patron? Nei jeg tenkte bare litt enkelt og at uten blære blir det mindre å passe på og enklere å skru. For eksempel enklere å prøve ut en tynnere olje om vinteren osv., men jeg bare grublet høyt her, for tuning av demperkretsen i gaffel har jeg egentlig ikke peiling på. Om vinteren er det ikke bare demperoljen som blir for tjukk, men smøreoljen også. Da må man ta full service, og da er man i furteboden uansett
|
|
|
24/08/2021 20:58
|
ktodnem
Ringrev
|
Ringrev
Jeg har gjenoppdaget stisykling denne våren, og bygget sykkel i ca februar. Kjøpte en brukt Mezzer på finn, et OEM-produkt satt opp til 160mm uten at selger hadde noen av småtingene som følger med i esken ved løst kjøp. Jeg bygget hardtail og ønsket 140mm gaffel (skal snart endre til 150). Vil også slå et slag for Flow industries som hadde vandreklosser på lager. På kort tid hadde jeg et luksusproblem, alle deler til sykkelbygg og gaffelmekk, men ingen spesialverktøy. Bestilte et Unior, men ble utålmodig og kjøpte et billig på Biltema. Det gjorde susen! Skyver lufstempel helt inn, og får akkurat tak. Gode videoer på youtube. Også veldig lavt moment, så lett å få av og på. Dro gaffelen forsiktig fra hverandre i liggende stilling / stabilt sideleie - ingen oljesøl. Nå som jeg har Unior i hus, er det dette jeg bruker, men legger ved bilde av biltema sitt. I bruk er den helt fantastisk. Men det forventet jeg nesten da min forrige gaffel var en 2006 Fox Vanilla med hurtigkobling. ![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=120796&filename=20210109_234016_copy_1080x1440.jpg)
Redigert av ktodnem; 24/08/2021 20:59.
|
|
|
27/08/2021 10:27
|
OlaA
Avhengig
|
Avhengig
Kult med ny gaffel, og at den virker så bra! Har hørt mye bra om den, og man setter jo pris på enkel service og tuningmuligheter!
Har en Selva R på vei inn, så der blir det nok litt nerding og fremover.
|
|
|
[Re: OlaA]
27/08/2021 11:41
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
Kult med ny gaffel, og at den virker så bra! Har hørt mye bra om den, og man setter jo pris på enkel service og tuningmuligheter!
Har en Selva R på vei inn, så der blir det nok litt nerding og fremover.
Nice, Ola. Tror vi må sammenligne litt notater etter hvert. Var på nippet på en Selva, men noe klikka og det ble Mezzer. Stivheten i chassiset er noe jeg i hvert fall setter veldig pris på!.
|
|
|
27/08/2021 12:00
|
OlaA
Avhengig
|
Avhengig
Mezzer virker jo å være litt mer beefy, ja. Passer jo fint på din fulldemper  Det der med flere luftkammere er skikkelig bra. Har slitt med å få spacere til å fungere helt som jeg vil, så har sansen for litt mer tuningmuligheter. Skal ha Selva på hardtail, så der er den nok mer en stiv nok. Er den skikkelig bra så får vi se om fulldemperen får en Selva DC etterhvert.
|
|
|
[Re: OlaA]
27/08/2021 12:10
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
Mezzer virker jo å være litt mer beefy, ja. Passer jo fint på din fulldemper  Det der med flere luftkammere er skikkelig bra. Har slitt med å få spacere til å fungere helt som jeg vil, så har sansen for litt mer tuningmuligheter. Skal ha Selva på hardtail, så der er den nok mer en stiv nok. Er den skikkelig bra så får vi se om fulldemperen får en Selva DC etterhvert. Skulle egentlig vente på Selva DC, men vektnerden og utålmodigheten tok overhånd. Og at vi ikke har noen enkel tilgang på deler her på berget (eller har vi det på Formula? Deler har i hvert fall ikek Formula-dempere i sortimentet sitt)
|
|
|
30/08/2021 11:37
|
OlaA
Avhengig
|
Avhengig
Ikke funnet noen som har Formula her i landet, så håper at det meste kan ordnes selv. Kommer i hvert fall med verktøy, olje og fett med gaffelen, og noen reservedeler.
Litt mer smooth med gutta i Trysil som håndterer Manitou, da er det garantert god støtte!
|
|
|
31/08/2021 10:18
|
storbonde_Lau
Entusiast
|
Entusiast
Veldig god erfaring sjølv med Mezzer.
Blir ny sykkel no(Starling her også Baron) og den skal bli bygd opp med Mezzer! Superbra side på mtbr-forum setup guide.
Anyone who rides a bike is a friend of mine.
|
|
|
[Re: storbonde_Lau]
31/08/2021 10:38
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
Veldig god erfaring sjølv med Mezzer.
Blir ny sykkel no(Starling her også Baron) og den skal bli bygd opp med Mezzer! Superbra side på mtbr-forum setup guide. Twist, eller? Det er trådene på MTBR som har gitt meg los på Mezzer. Brukte CCS86 sin guide for trykk, og det var konge. Må jobbe litt mer med returtuning. Føler den kan være litt treig, men da må jeg gjøre noe internt hvis jeg skal ha den til å gå bananas. Det jeg digger er at gaffelen holder seg høyt i vandringen (litt for høyt noen ganger?) ved flatt og lett nedover, mens den fortsatt er relativt følsom. Lite dykk, men likevel nok vandring når det går unna. Med to kammer er det et stort mylder av varianter for tuning, så man kan skru/pumpe seg langt vekk. Men den kalkulatoren på MTBR er kanon! Satt opp i henhold til den, en testtur (med påfølgende KOM), og så ritt et par dager etterpå.
Redigert av baronKanon; 31/08/2021 11:46. Rediger grunn: fiksa link
|
|
|
31/08/2021 11:24
|
storbonde_Lau
Entusiast
|
Entusiast
Det blir ein Swoop! Har hatt den som drømmesykkel sidan eg såg den første versjonen til Joe.
Yes, har brukt akkurat den samme! Eg har kjørt den, på min Geometron, med nesten åpen rebound. Eit klikk ifrå full åpen. Og har syns det har vore konge. Men då ligg eg litt under trykket som er anbefalt(noko eg ser der fleste gjer i excel-arket), dog har eg hatt lyst å prøve med trykk opp mot det Manitou anbefalar og prøve meir rebound. Eg syns eg las om at nokon hadde prøvd å gå den vegen.
Det eg fann ut at eg likte var mindre trykk i IRT i forhold til main enn det eg ser dei fleste andre brukar. Trur eg har noko som liknar på 65(IRT)/45(main) på 160mm vandring og ca 82-83 kg med utstyr.
Anyone who rides a bike is a friend of mine.
|
|
|
13/05/2022 11:08
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
Tok opp gaffelen for første pakningsbytte i går. I den forbindelse gjorde jeg en viktig sjekk, nemlig sjekk av foringer. Dette gjøres ved å ta ut all innmat fra gaffelen (pakninger, demper, luftfjær etc) og sjekke hvordan innerbeina sklir i foringene. Disse var ganske sticky på min gaffel, der det var både trangt og dårlig passform (sier klunk når man treffer nedre foring). Friksjon dreper god demping, så noe må gjøres. Typisk her er nok at foringene ikke er helt runde etter innpressing og at toleranser er vanskelig å få ut rett fr boksen på slike produkter. Har lenge siklet på foringsverktøy, som er presisjonsdreid til hundredels millimeters presisjon og er helt runde. I går bestemte jeg meg for at dette måtte jeg ha. Dogstar har allerede dette verktøyet, men han har ikke for min gaffel. Jeg bestilte derfor mitt eget verktøy, i 35mm, 36mm, 37mm og 38mm, så jeg er dekka. (vil kunne gjøre dette som kompensert vennetjeneste etter hvert når jeg får dreisen på det på mine egne gafler (har Fox 36, Marzocchi Z1 og Mezzer i boden). Denne videoen fra Rulezman viser forskjell på originale og tilpassede foringer: https://www.facebook.com/rulezmansuspension/videos/1551299258556330Har forresten, etter litt tilfeldig nettsøk, funnet ut at lufteskruene for ytterbeina kan byttes til knapper tilsvarende det som er på Rockshox (Flight attendant og kommende chassis) og Fox 36 og 38 fra i fjor bl.a. Fant noen knapper med riktige gjenger og lav profil på Amazon, og nå blir det pfft pfft.
|
|
|
13/05/2022 12:30
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
Ny oppdatering. Første nerdeoppgradering mottatt. Etter tips fra brukere på MTBR, har jeg kjøpt et par 214 x-ringer for luftstempelet. Disse er ØRLITE mindre enn originalen, for lavere friksjon. Håper jeg ikke kjører hardt nok til å fise gjennom, men er verdt et forsøk. Da skal det monteres i kveld (og teste onsdag)
|
|
|
13/05/2022 13:53
|
Ndreas
Ivrig
|
Ivrig
En kompis fikk akkurat denne til sin 5010 etter bla denne tråden 
|
|
|
13/05/2022 13:56
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Ny oppdatering. Første nerdeoppgradering mottatt. Etter tips fra brukere på MTBR, har jeg kjøpt et par 214 x-ringer for luftstempelet. Disse er ØRLITE mindre enn originalen, for lavere friksjon. Håper jeg ikke kjører hardt nok til å fise gjennom, men er verdt et forsøk. Da skal det monteres i kveld (og teste onsdag) Jeg liker å lese stoff som dette selv om jeg har null planer om Mezzer  LarsB
|
|
|
19/05/2022 09:15
|
Petter Storm
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Spent på å lese om erfaringer etter bytte til 214-ring og korrigering(?) av foringene! Har du sjekket om det er noen vesentlig forskjell i friksjon med/uten framhjul festet til ytterbena?
|
|
|
[Re: Petter Storm]
19/05/2022 09:18
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
Spent på å lese om erfaringer etter bytte til 214-ring og korrigering(?) av foringene! Har du sjekket om det er noen vesentlig forskjell i friksjon med/uten framhjul festet til ytterbena? Har skal bestille meg verktøy for å frese unna litt av malingen på dropout, siden det er 109mm mellom anleggsflatene i gaffel, og 110mm bredde på navet.. med og uten hjul var ikke bra, så korrigering av foringer kommer nok på sin plass. Men etter service har jo gaffelen blitt nydelig, men det er nok hovedsaklig pga nytt fett og ny smøreolje, tror jeg 
|
|
|
19/05/2022 13:07
|
langen
Besatt
|
Besatt
... men det er nok hovedsaklig pga nytt fett og ny smøreolje, tror jeg  Hhv SRAM butter og Supergliss 100k?
-Magnus
|
|
|
19/05/2022 13:14
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
SRAM butter/Slickoleum/Slick Honey, ja. Men det hadde jeg jo fra før.
|
|
|
19/05/2022 13:22
|
langen
Besatt
|
Besatt
SRAM butter/Slickoleum/Slick Honey, ja. Men det hadde jeg jo fra før. Og Supergliss i ytterbeina, eller har du funnet noe som er enda bedre?
-Magnus
|
|
|
[Re: langen]
19/05/2022 13:42
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
SRAM butter/Slickoleum/Slick Honey, ja. Men det hadde jeg jo fra før. Og Supergliss i ytterbeina, eller har du funnet noe som er enda bedre? Supergliss, ja. Egner seg dog kun for sommerhalvåret pga høy viskositet.
|
|
|
19/05/2022 13:48
|
langen
Besatt
|
Besatt
SRAM butter/Slickoleum/Slick Honey, ja. Men det hadde jeg jo fra før. Og Supergliss i ytterbeina, eller har du funnet noe som er enda bedre? Supergliss, ja. Egner seg dog kun for sommerhalvåret pga høy viskositet. I know.. https://www.shockcraft.co.nz/oils/oils/lube-oilSer ut som 68K kunne vært en bra helårsolje her på berget, men jeg synes å huske at den var vanskelig å få tak i på fornuftig vis. (Bruker 100K jeg også)
-Magnus
|
|
|
19/05/2022 13:50
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
Hvis det blir treigt når det er kaldt, har jeg brukt Maxima Plush 10Wt (ikke akkurat på denne gaffelen) eller Motorex 5W40 istedet.
|
|
|
23/05/2022 09:32
|
Ole
More than words
|
More than words
Hvis det blir treigt når det er kaldt, har jeg brukt Maxima Plush 10Wt (ikke akkurat på denne gaffelen) eller Motorex 5W40 istedet. Hvor kjøper du Motorex 5W40? Og nøyaktig hvilken olje er det?
|
|
|
|
|