Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

flerdagerstur og 28mm-dekk

flerdagerstur og 28mm-dekk #2676895 22/08/2021 09:49
L
likeråsykle Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
L
Hei. Endelig skal jeg få realisert min årelange drøm om bikepacking (håper jeg). Ruta som er tenkt er tour de dovre og gjennomføringen en gang i september.

Det burde vel gå helt greit med 28mm-dekk? Tror ikke jeg har plass til mer (cannondale synapse), syklet på mange rare plasser før, men da uten ekstra oppakning. Burde jeg ha ekstra med luft i dekka pga ekstra vekt?

Ikke at jeg vet om det blir så mye ekstra vekt, håper på å pakke minst mulig. Samt at jeg ikke har noen vesker enda. Tror jeg kommer til å kjøpe én, kanskje jeg får låne noe. Samt at det mest sannsynlig blir en hytteovernatting, da jeg kun kan drømme om å få plass til soveposen jeg eier...

Da jeg først leste om ruta tenkte jeg at det ville kanskje bli litt langdrygt å gjøre det over flere dager, dette kan jeg jo gjøre på en dag?! Men tror jeg glemte at ting tar litt lenger tid på grus. Noen som har sykla ruta, burde det gå fint på to dager?

Noe mer jeg burde tenke på?!

Hilsen ivrig og uerfaren

Re: flerdagerstur og 28mm-dekk [Re: likeråsykle] #2676899 22/08/2021 10:20
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Tour de Dovre er nydelig!

La ut stemningsrapport med bilder fra tur i september i fjor her.

Jeg var på 30 mm, turkameraten på 28 mm. Brillefint.

Vet ikke hvilken versjon av Synapse du har, men om det er skivebremser, har du trolig godt å gå på. Siste modell har oppgitt klaring for 32 mm dekk, og kom i sin tid i SE-versjon med 30 mm WTB-dekk originalt ICON_SMILE

Om du lurer på dekktrykk, kan jeg anbefale SRAMs kalkulator.

Runden er ikke mer enn en beskjeden dagstur, men det er flere steder å overnatte underveis, om du vil gjøre mer ut av det.

Det kan bli kaldt i høyden, så ha vindtette og varme klær i bakhånd. Eventuelt regntøy. Og niste. Til det er vesker fint.

Lykke til - kos deg - det blir en topp tur!

Re: flerdagerstur og 28mm-dekk [Re: Sepeda] #2676917 22/08/2021 12:19
L
likeråsykle Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
L
Nydelig rapport! Nå gleder jeg meg enda mer ICON_SMILE

Den er fra 2017. Takk for dekkinfo og kalkulator, nå har jeg mer å lese på!

Blir nok overnattingstur. Takker! Før det har jeg igjen en uke ferie på østlandet, fint å sykle her og!

Moderator  support, Valentino