Tenkte jeg skulle bytte støvpakninger på Topaz T3 bakdemperen min, og bestilte i den forbindelse dette settet fra importøren. Ble da tipset om at jeg burde gjøre service på oljesiden av demperenheten i tillegg. Så vidt jeg skjønner blir dette da en
full service som DVO beskriver her. Ser ut fra verktøyslisten at det er et par verktøy jeg sliter med å oppdrive. Det ene er en "valve puller" som de viser på bildene. Dette ser ut som et verktøy som passer på gjengene i en schrader-ventil, og som gjør at man kan dra i selve ventilen. Det andre jeg ikke helt klarer å skjønne hvor jeg oppdriver passende verktøy er luftesett til demperen. Her er det ikke oppgitt om dette er noe som er særegent for DVO eller om man kan bruke tilsvarende luftesett for andre mineraloljebaserte vesker.
Jeg har foreløpig levd litt i villfarelsen av at DVO skulle være laget for å være greit å skru på selv, og dette ser ut til å stemme til en viss grad for gaffelen min, men her ser det ut til at det er hakket mer komplisert å finne passende utstyr. Er det like greit å krype til korset og sende inn bakdemperen når den skal ha service, for å styre med gaffelen selv, eller er det noen som har tips til hvor jeg kan få tak i verktøy for å serve bakdemperen også?