Har vokst opp med og har hytte ved Lille Rostavatn og har syklet inn noen ganger forbi Rostahytta, som oftest stoppet ved Iselva. Har da brukt en utdatert "hyttesykkel" Specialized Rockhopper 1995-modell med bulkete felger og V-bremser...
Med fulldemperen med på ferielasset syklet jeg i fjor en liten dagstur til Moskanjavri og elva der for et par timers fisking og litt senere på sommeren en overnattingstur til utløpet av stor-Rosta for å få svingt fluestanga - kjempetur. Dessverre stakk ravnen av med ørretfangsten mens jeg sov.
Transportetappe langs bilveien. Fin sti og etter min mening ikke så knotete mellom hengebrua og Trollelva, må av sykkelen et par-tre steder, men maks 100m til sammen. Ellers fin smalsti videre innover bortsett fra et myrområde mellom Moskoanjavri og Leirvatnet - prøv å finne sporene etter ATV-ene til samene, litt steinete videre innover fra litt forbi Leirvatnet til Nilsvatnet.
På vei ned i fjor møtte jeg mellom Moskanjavri og Iselva et par Tromsøgutter på nyinnkjøpte e-sykler. Tror de syntes det hadde vært litt strabasiøst så langt. Lurer på om de kom seg helt inn.
Etter sigende skal min morfar ha kjørt motorsykkel innover sent 1940-tall.....
Redigert av vichingo; 11/08/2021 11:39. Rediger grunn: skrivefeil